| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Çay İşletmeleri Kurumu Genel Müdürlüğünün (ÇAYKUR) 2015 ve 2016 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 13 .12.2018 |
ORHAN SÜMER (Adana) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Meclis gündemine getirilen ve Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edilen torba kanun düzenlemesi bütçe görüşmelerinden sonra ele alınacak. Bu torba kanun içinde Kamu İhale Kanunu kapsamındaki kuruluşların Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğüne yapacakları çay ve çay ürünleri alımları Kamu İhale Kanunu hükümlerinden istisna tutulacağına ilişkin bir madde de bulunuyor. Bu düzenlemeye neden ihtiyaç duyulmuştur? Artı, ÇAYKUR'un son beş yılda gerçekten görsel ve yazılı basında ciddi sponsorluk ve diğer harcamaları ne kadardır? Sponsor olunan kurumlar ya da kuruluşlar veya kişiler kimlerdir?
Biraz önce Sayın Kara da bahsetti, sunumda DİDİ'yle ilgili bir veri dikkatimi çekti, artan satış trendiyle 2017'de 113 milyon demişsiniz ama 30 Kasım 2018'de de 91 milyona düşmüş. Arada hemen hemen 22 milyon litrelik bir düşüş var, bunun sebebi nedir? Şöyle, ben de perakende sektöründe ticaret yapıyorum, kota koruz biz, bir sene sonraki yapılacak işimizde aradaki mesafeyi ölçeriz. Benim bağlı bulunduğum firma der ki: "Burada 20 bin litre veya 30 bin litre düşüş var. Nedendir?" Bununla ilgili bir sorumu da cevaplarsanız sevinirim.
Teşekkür ederim Sayın Başkanım.