| Komisyon Adı | : | (10 / 242, 349, 392, 394, 397, 401) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | YÖK, ÖSYM ve Millî Eğitim Bakanlığı temsilcilerinin yaptıkları sunumlara ilişkin görüşmeler |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 04 .07.2019 |
SELİN SAYEK BÖKE (İzmir) - Çok teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Her şeyden önce tabii bu kıymetli sunumlar için ben de teşekkür ediyorum. Birkaç teknik sorum olacak sunumlardan. Bir de bir soru eğer sorunun yanıtı yoksa o zaman gerekliliğinin altını çizmek adına söz aldım.
Bu sunumda bize sunulmuş olan öğretmenlere verilen eğitimlerle ilgili. Bu rakamlar herhangi bir ihtiyaç verisiyle karşılaştırılamayınca ben oturtamadım kafamda. Yani 68 öğretmene eğitim verilmiş olması ne derece yeterlidir, daha kaç öğretmene eğitim verilmesi ihtiyacı vardır sorusuna bir yanıt arıyor zihnim. Dolayısıyla birinci sorum, bir ihtiyaç tespitiniz var mı Millî Eğitim Bakanlığında? Bu özel öğretmen eğitimine tabi tutulması gereken öğretmen sayısının ne kadar olduğu, bunun ne kadarının sağlandığına dair bir bilgi paylaşılabilirse çok memnun olurum.
Bir de sunum içerisinde 128 öğretmene belge verildiği not edilmişti. Bu belgenin de hangi yeterliliklere dair olduğuna dair bir merak uyandı bende. Yani bir belge ihtiyacımız var mı, yoksa öğretmenlere verilen genel eğitim yeterli oluyor mu? Bir sertifika ve belgelendirme ihtiyacı varsa Millî Eğitim Bakanlığının böyle bir projesi veya programı var mı diye merak ettim.
Bir diğer soru da, burada daha çok öğretmenlerin eğitimine dair, eğitmenlerin eğitimine dair bir tartışma oldu ama bu biraz da YÖK'ün ve sonra tabii ÖSYM'nin sınav sistemine dair etkileri olacak bir soru olacak. Yani biz bu insanların, esasında eşit koşullarda hayata karışabilmesini istiyoruz. Dolayısıyla tek kaygımız alacakları eğitimden ziyade fiziksel koşullar, dolayısıyla bina yapısı, yerel yönetimlerin sağlayacağı şehir bölge planlaması, birinci sağlık hizmetlerinde sağlık sektöründe alabilecekleri hizmetler... Bunu şu açıdan soruyorum: Mimarlık programlarının kontenjanları belirlenirken mesela bunlar gözetiliyor mu? Dolayısıyla ÖSYM açısından ve YÖK açısından soru: Kontenjan ve üniversite müfredatları belirlenirken bu ihtiyaçları gözeten bir program ve planlama var mı, yoksa yapılması yönünde nasıl bir ihtiyaç tespit ediyor YÖK veya ÖSYM?
Şimdiden teşekkür ediyorum.