KOMİSYON KONUŞMASI

DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Bir de bir ilave faytonlar konusuna, o da şu: Şimdi, faytonların ulaşım aracı olmaktan çıkarılması sayesinde -yani atların çektiği faytonlardan bahsediyorum- belirli çözümler geliştirilecek, işte çeşitli ring hatları olabilir, işte elektrikli araçlar olabilir ve dolayısıyla bunların işletilmesinden elde edilecek gelirin hem yerel yönetimde hem de çeşitli kurumlara dağıtılması suretiyle Adalar'a farklı bir renk katacağı da ortada yani biraz da Adalar'a gelen turistin aslında davranış biçimi kendisine sunulan çeşitli imkânlardan faydalanmak üzerine. Yani biz onlara fayton imkânı tanırsak atların çektiği, ona biniyor. Elektrikli fayton yaparsak ona binecek, güneş enerjisiyle çalışan bir şey yaparsak ona binecek. Dolayısıyla gelirleri artırıcı böyle bir şansı da doğurmuş olacak. Yani buradan çıkan temel sonuçlardan bir tanesi, özellikle Adalar'daki ulaşım probleminde, yerel yönetimlerin mutlaka bu işin bir parçası olması gerektiği. Yani fayton konusunda olduğu gibi sahipli hayvan statüsüne girdiği için yetkisiz bir köşede kalmaması lazım. Faytonlardan kalan atların da bakımını mutlaka sahiplenmek gerekli. Onu da yine Adalar'ın içinde kurulacak hayvan hastanesiyle birlikte değerlendirerek onların da yaşamını devam ettirmek ömürleri yettiğince, bu önemli.

GÜLİZAR BİÇER KARACA (Denizli) - Aslında sahipli-sahipsiz hayvan ayrımını da kaldırdığımız için aslında o sıkıntıları da bir anlamda aşmış oluyoruz.

DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Burada tek tip bir at cinsine yönelmek, tek renk de olabilir, artık onun nasıl bir kategorizasyonu varsa, yani özellikle Adalar'a has öyle bir görüntü, yüksek at, işte belirli bir standart, bugün çeşitli işlere bile girerken bazı standartlar, vücut ölçüleri falan aranıyor, ona uygun bir şey olursa tamamen her şey herkesin gözünün önünde şeffaf olur ve bu kaçak at konusu da ortadan kalkmış olur.