| Komisyon Adı | : | DIŞİŞLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile TANAP Doğalgaz İletim Anonim Şirketi Arasında "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile TANAP Doğalgaz İletim Anonim Şirketi Arasında Trans Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı Sistemi Hakkında Ev Sahibi Hükümet Anlaşması" Hakkında Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Teklifi (2/1246) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 15 .01.2020 |
UTKU ÇAKIRÖZER (Eskişehir) - Aslında Sayın Emre'nin soru sorduğu konuyla ilgili ben de...Tabiî, bu, TANAP'ın onaylanması değil, bu değişikliğin onaylanmasına ilişkin bir paragraflık bir değişikliğin ve bu pay yapısı ama onun ötesinde özellikle ev sahibi hükûmet gibi Türkiye Cumhuriyeti'nin kendi şirketine yönelik dokunulmazlık iddiasından feragate ilişkin bir değişiklik.
Sayın Emre soru sordu. Şimdi, burada, TANAP içinde BOTAŞ'ın hisse payı yüzde 30 -siz söylediniz- Azerbaycan devlet şirketinin yüzde 58, BP'nin yüzde 12. Bu değişiklikle, Türkiye Cumhuriyeti Hükûmetinin, ev sahibi hükûmet olarak BOTAŞ hakkında verilecek ara karar veya ihtiyati karar veya nihai kararın icrasında dokunulmazlık iddiasından feragat etmeyi kabul etmesinden bahsediyoruz. Sayın Emre'nin sorusunu tabiî yanıtlayacaksınız ama bende kaygımı paylaşmak istiyorum. O da hem egemenlik hakkımızın elimizden alınması hem de doğal olarak kamunun zarara uğratılması. Bu ara karar, ihtiyati karar nihai karar aleyhimize olduğunda, biz burada feragat ettiğimiz anda kamunun belki de haksız bir şekilde zarar uğramasının önünü açacak durumdayız. O yüzden, Sayın Kemalbay belki de işin özünü söyledi, hani "Bu bir baskıyla mı alındı, yeni giren pay sahibinin isteğiyle mi alındı?" derken ona vereceğiniz yanıtı da bekliyorum ama biz burada kamunun zararına olabilecek gelişmelerden endişe duyuyoruz. O yüzden detabiî ki iyi yanıtlarınızı bekliyoruz ama söz konusu anlaşmaya bu gerekçelerle şerh koymayı düşünüyoruz.
Teşekkür ederim.