| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bankacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2596) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 12 .02.2020 |
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Sayın Savaş, bununla ilgili şikâyetler mi var? Yani sıkıntı nedir? Bununla ilgili örnekler de verirseniz... Nedir durum yani vatandaşlar mağdur mu oldular? Sıkıntılar mı yaşandı? BDDK olarak da şikâyetler mi aldınız? Ne oldu, dolandırıldı mı vatandaşlarımız bunun sonucunda?
MUSTAFA SAVAŞ (Aydın) - Murat Bey örnekleri versin.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Lütfen, bunları verirseniz...
Bir de şeyi soracağım, bilgi almak için soruyorum: Şimdi, "yer sağlayıcının yurt içinde olması hâlinde" diyor. Bu ne demek? Yani biliyorsunuz bu internet meselesinde yer sağlayıcı dünyanın herhangi bir yerinde olabiliyor. Yurt içinde ona "server" mı deniyor, bunu şey yapana? "Server"ı alıp oradan oraya götürebiliyorsunuz. Diyelim ki sen buna erişimi engelledin, Wikipedia'ya erişimi engellediniz değil mi? Daha yeni açıldı, şükür, üç yıldır engelliydi. Ben giriyordum Wikipedia'ya, bir yolu vardı yani vatandaşlar buluyorlar yolunu internete girmenin. Başına sıfır koyuyorsun, bilmem ne yapıyorsun, Wikipedia'ya giriyorduk. Sen diyelim ki bunu engelledin, vatandaş yine buna girebilecek yani başka bir şekilde... "Tunnel" mi diyorlar, bilmem ne, bir sürü şey var, biliyorsunuz, siz de girmişsinizdir Wikipedia'ya o dönemde yani hepimiz girdik Wikipedia'ya.
MUSTAFA SAVAŞ (Aydın) - Nereden biliyorsun girdiğimi ya?
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Ya, girmişsinizdir, bilgi almak için hepimiz girdik yani sonuç olarak bilgiye ulaşmayı vatandaş istiyor. Şimdi, bununla ilgili bir eğitime mi ihtiyaç var, nasıl engellenir? Yalnızca ceza yöntemleriyle değil yani dolandırılan vatandaşlarımız varsa, şuysa, buysa... Yani neler yapılıyor, ne tip tedbirler alıyorsunuz? BDDK'ye sormuş olayım tabii ki bunu. Yalnızca bu tip yöntemlerle olabileceğini düşünmüyorum.