KOMİSYON KONUŞMASI

SEVDA ERDAN KILIÇ (İzmir) - Teşekkür ederim Başkanım.

Ben de öncelikle İzmir'de vermiş olduğunuz emekten dolayı hem size hem ekibinize çok çok teşekkür ediyorum. Siz de her gün sahadaydınız. Hatta böyle görünce ilginç geldi, hep saha kıyafetleriyle sizi görmeye alışmıştık. Çok çok teşekkür ediyoruz, emeğinize sağlık.

Benim birkaç sorum olacak. Sunumun bir kısmına yetişemedim, Genel Kurulda 25 Kasım'dan dolayı konuşmam olduğu için. Belki de cevaplamışsanız kusuruma bakmayın. Az önce vekilimiz de değindi; bu, deprem sonrası ya da öncesi için kadınlar, çocuklar ve engelliler için özel bir çalışmanız var mı? Bu birinci sorum.

İkincisi, bu afetzedelerin bilgilerinin güncellenmesine ilişkin bu sorum. Şimdi, bizim telefonumuzu birçok afetzede arıyor -bizim telefonumuz çok kolay bulunabiliyor ve ulaşabiliyorlar- biliyorsunuz, depremde yıkılanların dışında, sonradan da ağır hasarlı birçok bina yıkıldı ve afetzede arttı. Onlar da bize şimdi Büyükşehrin ya da farklı kurumların yardımlarından almak için başvuru yaptıklarını söylüyorlar ya kira ya da konut yardımı fakat listede kendilerini göremiyorlar ya da güncellenmemiş mi oluyor? Ben de bununla ilgili -size az önce bahsettim- Genel Sekreterimiz Buğra Bey'le görüştüm, kendisi de bu bilgilerin AFAD'dan alındığını açıkladı, hatta sizinle uyumlu çalışmasını da bana aktardı; ben de ayrıca teşekkür ediyorum bu uyum için. Bu güncellemeler nasıl yapılıyor, bu bilgilere nasıl ulaşılıyor ya da saatlik mi, günlük mü? Çünkü gerçekten çok sayıda telefon alıyoruz.

Bir diğer sorum apartman görevlilerine ilişkin. Bunlar, biliyorsunuz hem evlerini hem işlerini kaybetti ayrıca sizin görevli arkadaşlarla birlikte de yıkılan binaların başında durup teşhiste bulundular ve psikolojik olarak da etkilendiler. Bu aparman görevlilerine ilişkin ayrı bir liste, ayrı bir kayıt tutuluyor mu ya da bunlara ilişkin ayrı bir çalışmanız var mı? Bunu da ayrıca merak ediyorum.

Bir de, belki de sizi en zorda bırakan şeylerden biri bilgi kirliliği. Az önce de bahsettik sosyal medya. AFAD'ın sosyal medya çalışmasına ilişkin belki daha efektif, belki daha bilgilendirici, belki daha halk dilinde ya da daha sık paylaşımla bir çalışmaya gidilmesi... Bu bir öneri. Çünkü inanın Twitter'da her görülen şey için biz milletvekilleri arandık. Aslında, işte, az önce söylendi belki 6,6; 6,9; 7,2... İşte "7 olsaydı başka bir bölge ilan edilecekti, yardımlar farklı olacaktı." diye bize de ulaştı. Bence sosyal medya çalışmasına ilişkin AFAD'ın belki başka bir bakış açısına ihtiyacı var insanlara ulaşma konusunda; bu, bir öneri.

Ayrıca ben kendim yaşadım, bu AKUT'la bir protokolünüz var, iş birliği protokolünüz ama sahada birkaç AKUT görevlisinin ayakkabıları yırtılmıştı ve giremiyorlardı enkaza. Biz, hemen müdahale ettik orada, yerel yönetimleri aradık, istedik ama bu ekipman desteği ya da sahada çalışırken ki iş birliğiniz nasıl? Bunu da ayrıca merak ediyorum.

Bunun dışında da gerçekten emekleriniz için çok teşekkür ediyorum. Soracaklarımın birkaçını da daha önce arkadaşlarım sordu, kolaylıklar diliyorum bundan sonrası için.