| Komisyon Adı | : | (10 / 3200, 3361, 3362, 3364, 3365) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu'nun, ülkemizde gerçekleşmesi muhtemel bir deprem hâlinde deprem anında, deprem öncesi ve sonrasında Genel Müdürlükçe yapılan çalışmalar ve öneriler hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 11 .12.2020 |
KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Ben de teşekkür ediyorum.
Tabii, Karayolları bizim, devletimizin, ülkemizin güzide kurumlarından biri: Köklü geçmişiyle bugüne kadar gururumuz ve güven duygumuzun her zaman en üst düzeyde olduğu kurumlardan biri Karayolları, Devlet Su İşleri gibi kurumlar. O anlamda ben de teşekkür ediyorum. Bakmayın, ara sıra, böyle, biz muhalefet partisi olarak yapılan iş ve işlemler hakkında eleştiri getiririz ama kurumu zedeleyici, kuruma yönelik, halel getirecek herhangi bir şey söylemekten de sakınırız doğal olarak.
Şimdi ben merak ediyorum, 3 sorum var, çok kısa: Bu, yol, köprü, tünel, viyadük geçişleri, yarlar; buralarda herhangi bir hasar olduğunda ki bu hasar depremle de olabilir, heyelanla da olabilir, sel baskını nedeniyle de olabilir; bu yollarda, köprülerde, tünellerde, viyadüklerde bunların alternatif güzergâhları konusunda bir çalışmanız var mı?
İkinci sorum, tabii, sadece deprem değil; sel, heyelan ve diğer afetlerde oluşabilecek risklere karşı -yani, biliyorsunuz, küresel ısınma ve iklim değişikliği bütün yerkürede olduğu gibi Türkiye'de de yağış rejimlerinde, iklim özelliklerinde değişikliklere neden oluyor- buna bağlı bir önlem ve eylem planınız var mı? Çünkü bu Türkiye Afet Müdahale Planı sadece depreme değil, her türlü afete yönelik bir eylem, müdahale planı.
Üçüncüsü: Şehir içi ulaşım yolları... Biliyorsunuz, şehir içindeki yollar, caddeler büyükşehir belediyesinin yetki ve sorumluluğunda ama otoyol ve kimi şehre giriş-çıkış güzergâhları Karayolları ve ulaşım koordinasyon birimleri... Ulaşım koordinasyon birimi var büyükşehir belediyelerinde; dolayısıyla, bu şehir içi ulaşım yollarında bu koordinasyonla bu güzergâhlar, alternatif... Çünkü kilitlenme oldu mu şehir içinde oluyor yani şehrin dışına çıkıldığında çok fazla yol kilitlenmesi görmüyoruz; şehir içinde kilitlenme oluyor, bunun yansımaları şehir dışına doğru akıyor. Bu konuda büyükşehir belediyeleriyle ortak çalışmalarınız ulaşım koordinasyon merkezleriyle birlikte var mı?
Teşekkür ederim.