KOMİSYON KONUŞMASI

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Sunumunuz için teşekkür ediyorum.

Ben, az önce TÜRK TELEKOM'da da aynı şeyi sordum, burada da size çok kısa, net bir soru soracağım. Çalışmalarınız için teşekkür ediyoruz tabii ki. Bu özellikle afet müdahale planları ve talepleriniz vesaire. Yani bu deprem veya herhangi bir afet durumunda Turkcell'in kapasitesi ve neler yapabileceği, neler yapmak istediğini bize aktardınız, teşekkür ederim.

Bütün bunlar için sizi bağlayıcı herhangi bir yasal bir mevzuat var mıdır bunların hiçbirisini yapmazsanız bunun sizin üzerinizde bir müeyyidesi var mıdır diye sormak istiyorum.

Teşekkür ederim.

TURKCELL İLETİŞİM HİZMETLERİ AŞ İŞ SÜREKLİLİĞİ YÖNETİM UZMANI AHMET CEMİL KIRGIÇ - Efendim, şimdi, bildiğiniz üzere...

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Bu işi gönüllü mü yapıyorsunuz, sadece onu sormak istiyorum.

TURKCELL İLETİŞİM HİZMETLERİ AŞ İŞ SÜREKLİLİĞİ YÖNETİM UZMANI AHMET CEMİL KIRGIÇ - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumumuz tarafından yayınlanmış olan elektronik haberleşme sektörüne ilişkin yönetmelik gereği aslında, baktığımız zaman bizim iş sürekliliği planlarını hazırlama ve bunlarla ilgili aksiyon alma yükümlülüğümüz var. Biz, bu yükümlülük altında, aslında, iş sürekliliği planı dediğimiz, sizin faaliyette bulunduğunuz hizmetler kapsamında, hangi faaliyetleriniz kritik, hangi faaliyetleriniz bu faaliyetlerle ilgili sizin bunların sürekliliğini sağlamak için hazırlık yapmanız gerekiyor. Yani bir olgunluğa ulaşmanız gerekiyor. Yani "İşte, ben firmamı kurdum, bunu istediğim gibi şekillendiririm." değil; bunu bir metodolojiye uyarak yapmamız gerekiyor. Turkcell de bunu uluslararası bir sertifika üzerinden yapıyor; ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikası.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Şirketin işleyişini sormuyorum, afetle ilgili yükümlendiğiniz bir sosyal sorumluluk gibi yani bu yapmadığını... Varsa mevzuatın ismini öğrenmek istiyorum yani hangi mevzuata göre size bunu yapma zorunluluğu getiriliyor? Zorunlu mudur değil midir? Yani tabii ki iş süreçleriniz, toplam kaliteniz, ISO standartlarınız vesaire; bunlar başka bir konu. Yani o tamam, anlaşılır, kabul edilebilir ve o konuda sizleri de kutluyoruz tabii ama benim merak ettiğim, sizi bağlayıcı olan bir yasal mevzuat, yönetmelik, BTK'den veya herhangi bir kanundan gelen, bunları zorunlu yapmanızı gerektiren bir düzenleme var mı bildiğiniz?

TURCELL İLETİŞİM HİZMETLERİ AŞ DEVLET İLİŞKİLERİ DİREKTÖRÜ TÜMAY ÜNAL - Sayın Vekilim, çok özetle şöyle söyleyebilirim: Elektronik Haberleşme Kanunu çerçevesinde iletişimin kesintisiz olarak sağlanmasına ilişkin bir hüküm var zaten. O kapsamda ikincil düzenlemeler de var. Böyle bir yükümlülük var, ona istinaden de çalışmalar bu kapsamda devam ediyor.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Afete dayalı...

TURCELL İLETİŞİM HİZMETLERİ AŞ DEVLET İLİŞKİLERİ DİREKTÖRÜ TÜMAY ÜNAL - Afet durumlarında ve normal durumda.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - O kanunun neresinde yazıyor bu? Ben araştıracağım da onun için soruyorum.

TURKCELL İLETİŞİM HİZMETLERİ AŞ (BCM) İŞ SÜREKLİLİĞİ MERKEZİ KOORDİNATÖRÜ BARIŞ YURTSEVER - Yazılı olarak dönebilir miyiz Sayın Vekilim? Mevcut bizde de şu anda numarası aklımızda değil.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Lütfen, tabii ki.

Teşekkür ediyorum.