KOMİSYON KONUŞMASI

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Vallahi, Başkanım, bu özel jestinize ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum.

Bakan Başkanımız tarafından bağlanıyorum Komisyona, Komisyondaki bütün arkadaşlarıma sevgiler, saygılar gönderiyorum; her şeyden önce çok teşekkür ediyorum.

Özellikle başından beri iklim müzakerecisi yetiştirmemiz gerekir diye söylüyordum. Bu önerimin kabul edilerek rapora girmesi nedeniyle bütün arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum. Gerçekten, iklim müzakereciliği çok önemli, bunun raporda yer almasına çok sevindim.

Şimdi, aslında, ben sadece iklim müzakerecisi değil, aynı zamanda iklim girişimcisi çocuklar yetiştirmemiz gerektiğini düşünüyorum.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Evet, onu nota yazdılar.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet, o iklim müzakerecisi değil Başkanım, iklim girişimcisi çocuklar.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Doğru, efendim, mesela her sene Stockholm'de yarışma oluyor, çevre iklim yarışması.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet evet.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Millî Eğitim Bakanlığı eleman yetiştirsin, bu yarışmaya katılsın.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet, kesinlikle.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Ben Bakanken gönderiyordum. Tamam mı?

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet, çok çok güzel bir teklif.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Dünyanın değişik yerlerine, bu yarışmalara Millî Eğitim Bakanlığı gençlerimizi göndersin.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Tamam.

Sayın Başkanım, bir de mesela, kırsaldaki çocuklarımıza, özellikle Millî Eğitim Bakanlığı programlarıyla güneş enerjisiyle elektrik üretimi konusunda da eğitim verebiliriz.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Evet.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Mesela, ben biliyorum, bazı firmalar var işte Schneider gibi, onlar elektrik konusunda ortak çalışmalar yapıyorlar. Mesela, gerek yeşil teknolojinin dönüşümü gerek güneş enerjisinden elektrik üretimi, damlama su konusunda iş sahibi olacak şekilde yetiştirmemiz gerekir. Bakın, mesela Millî Eğitim Bakanlığımızın güzel programları var, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü aracılığıyla, işte bu hayat boyu öğrenme kurumlarında, halk eğitim merkezlerinde mesleki eğitimler kapsamında sertifika programları düzenleyebiliriz bu konularda.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Doğru, doğru. Onu da kabul ettik.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Mesela, Millî Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü var, öncü şirketlerle protokoller yapıp mesleki ve teknik Anadolu liselerinde, ilgili meslek alanlarında diploma programlarını çevrim içi içerik ve yüz yüze uygulama yoluyla da destek sağlayabilir.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Çok önemli, hatta usta yetişebilir.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Ben bunu İstanbul'dayken yapmıştım. Millî Eğitim Bakanlığı, İSKİ ve özel sektör, özellikle su tesisatı satan firmalarla eğitim programları yaptık, sertifika verdik.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet, Başkanım, çok önemli bu.

Bir de şöyle, hani, bu iklim krizinin uyum bölümü yeni iş olanakları açısından çok fazla imkân tanıdığı için aynı zamanda ülkemizdeki istihdam sorununun çözümü açısından da bu eğitimler çok değerli olur.

Bir de özellikle, ben Komisyon raporumuzda mutlaka şunun yer alması gerektiğini düşünüyorum: Bakın, "Ağaç yaşken eğitilir." diye bir atasözümüz var; bunu özellikle anaokulu programlarına, müfredatlarına koymamız gerekiyor, yani ilkokuldan da önce anaokullarına. Gerçekten çok önemli, çocukların hani iklim bilinciyle yetişmesi, tasarruf, enerji tasarrufu, enerji verimliliği bilinciyle yetişmesi çok önemli. Onun için, bence, raporumuzda mutlaka anaokulu müfredatından başlamasını...

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Şimdi, onun nereden başlayacağını eğitimcilere bıraksak daha münasip olmaz mı?

MURAT BAKAN (İzmir) - Biz öneride bulunalım da.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet ama yani bence çok önemli anaokulları.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Yani biz teklifte bulunalım ama eğitimciler bu yaş konusunu çok daha dikkate alsın.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Evet, iklim girişimciliği konusunda çocuklarımızı anaokulundan başlayarak yetiştirmemiz gerekiyor Sayın Başkanım.

Çok teşekkür ediyorum; bütün arkadaşlarıma sevgi, saygı sunuyorum.