| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2022 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/283) ve 2020 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/282) ile Sayıştay tezkereleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 18 .11.2021 |
HALİL ÖZTÜRK (Kırıkkale) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Sayın Bakanım, kıymetli bürokratlar, Plan ve Bütçe Komisyonunun değerli üyeleri; Milliyetçi Hareket Partisi olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın 2022 bütçesinin hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum öncelikle.
Saygıdeğer milletvekilleri, Kırıkkale, Türkiye'nin 43 vilayetinin geçiş noktasında bulunan merkezî bir yer olması hasebiyle ulaşım ağları ve merkez noktasında yer alan bir ilimizdir. Elbette bu yoğunluk sebebiyle, Kırıkkale üzerinden geçen kara ve demir yolları da sık sık yıpranmakta, yenileme ve geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Kırıkkale'mizin yerinde tespit ettiğimiz ulaştırma ihtiyaçlarına geçmeden önce Sayın Bakanımıza, Bakan Yardımcılarımıza ve hassaten çok kıymetli Karayollarının Genel Müdürüne teşekkürümü iletmek isterim. Bu bağlamda, Türkiye'nin çok önemli kara yolu projelerinden olan ve kuzey ile güneydeki 2 önemli ilimiz yani Sinop ile Antalya'yı birbirine bağlayacak Balışeyh-Sulakyurt Kara Yolu Projesi başlamıştır. Bu konudaki taleplerimizi geri çevirmeyen Saygıdeğer Bakanımıza, katkılarını esirgemeyen değerli Bakanlık bürokratlarına da tekraren teşekkürü bir borç bilirim.
Sayın Bakanım, Kırıkkale'mizde tespit ettiğimiz bazı ihtiyaçlarımızı da şöyle sıralamak isterim: Kırıkkale'nin girişinde bulunan ve çok önemli bir kavşak noktası olan Yahşihan Kavşağı'nda hemen hemen her gün bir kaza meydana gelmektedir. Bu kazalar bazen ölümlü, bazen de yaralanmalı, bazen de maddi hasarlıdır. Az evvel ifade ettiğim gibi, orası 43 ilin kavşak noktasında olduğu için, 2 şeritli bir yol ve sürekli bir de EDS var, ondan kaynaklı olarak trafik yavaş ilerlemekte. Hem zaman kaybı hem de sık sık olan kazalardan dolayı orada bir battıçıktıya ihtiyaç olduğunu değerlendiriyoruz. Bu bakımdan, bu konuda bir inisiyatif almanızı ben Kırıkkaleli hemşehrilerimiz adına sizlerden istirham ediyorum.
Diğer taraftan, Tadım Kavşağı olarak da bilinen Kırıkkale-Konya-Kırşehir-Ankara kavşağındaki görüş kısıtlılığı ve yetersiz trafik işaretlemeleri sebebiyle yıl içerisinde oldukça sık kaza meydana gelmektedir. Bu bölgede kanayan bir yara hâline gelmiştir bu durum. Bu bakımdan, görüş kısıtlılığını giderecek tedbirlerin alınmasını da hassaten istirham etmekteyiz.
Yine Karakeçili ilçemizden Ankara yönüne gidişte, ilçeden 200 metre ileride solda kalan Kumluca mevkisinde ilçe yönünden giriş olmadığından, bu mevkide yaya veya araçla geçişlerde çok sık kazalar yaşanmaktadır. Daha fazla kaza haberi almadan ve can kaybı yaşanmadan Bakanlığımızdan uygun bir çözüm bulmasını beklemekteyiz.
Sayın Bakanım, yine Kırıkkale Ankara'ya yakınlığı sebebiyle iş ve konaklama bağlamında başkentle çok içli dışlı bir ilimizdir. Bu yoğunluk da 2 ilimiz arasındaki kara yolu ulaşımını artırmakta ve alternatif ulaşımı gerekli ve zorunlu kılmaktadır. Bu amaçla daha önceden de kullanımda olan ancak uzun süredir durdurulan Ankara-Kırıkkale banliyö hattının da bir an önce faaliyete geçirilmesi tüm Kırıkkaleli hemşehrilerimizin uzun zamandır beklentisi dâhilindedir.
Kırıkkale'de 2021 yılı ulaştırma sektöründe devam eden ön proje için öngörülen proje tutarı 27,5 milyar lira olup bugüne kadar 23,7 milyar TL'si harcanmıştır.
Sayın Bakanım, ben tekraren zatıalinize ve bütün kıymetli bürokratlara emeğinizden dolayı teşekkür ediyor, Milliyetçi Hareket Partisi olarak 2022 bütçesinin hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum, emeği geçenlere teşekkür ediyorum.