| Komisyon Adı | : | DİJİTAL MECRALAR KOMİSYONU |
| Konu | : | Google Reklamcılık ve Pazarlama Limitet Şirketi Hükûmet İlişkileri ve Kamu Politikaları Yöneticisi Erkan Kaptan, Hükûmet İlişkileri ve Kamu Politikaları Müdürü Zeynep Güven ve Google Bilgi Teknolojileri Limitet Şirketi Avukatı Gönenç Gürkaynak'ın, Google Türkiye ekibi olarak Türkiye'de gerçekleştirdikleri projeleri, politikaları, YouTube hizmeti ve 5651 sayılı Kanun'a uyum çalışmaları hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 02 .12.2021 |
UTKU ÇAKIRÖZER (Eskişehir) - Ben az önce sormuştum soru olarak ama yine de kayda geçsin diye... Yani bu, içerik erişim engeli, içerik kaldırma taleplerinde işte o bahsettiğim raporlarda sizde de olduğunu tahmin ettiğim; Türkiye, bir bölümde birinci, bir bölümde ikinci, üçüncülüğe dahi düşmüyor. Gerek mahkemelerden gerek mahkeme dışı kurumlardan gelen taleplerde rakamlar çok büyük yani dünya çapında en fazla erişim engeli, içerik kaldırma talebi size, hem Google hem Youtube'a gidiyor gözüküyor. O sorunun önemini bir kere daha vurgulamak ve bir de sosyal medya kanunu ile bahsettiğimiz son çıkan kanundan sonra içerik çıkarma taleplerinde bir artış oldu mu? Yine bunların karşılanması konusunda siz bireylerin hakkının, hukukunun... Yani diyelim bir talep geldi; karşılayalım, karşılamayalım. O noktada karar verirken nasıl bir mekanizma kuruyorsunuz? Kimlerle danışıyorsunuz? Bu konulara da açıklık getirirseniz sevinirim.
Teşekkür ederim.