KOMİSYON KONUŞMASI

CAVİT ARI (Antalya) - Sayın Başkanım, değerli arkadaşlar; öncelikle sektörün belirtilen şekilde talebini biz de destekliyoruz. Otobüsçü esnafının, şehir içinde hizmet veren 22 bin otobüsçü esnafının sıkıntıda olduğunu, 2018'den bu tarafa gelişen ekonomik koşullar nedeniyle kendilerine yapılan desteklemelerle ilgili gerçekten rakamların çok düşük kaldığını daha önceki konuşmalarımızda ve Meclis Genel Kuruluna sunmuş olduğumuz Meclis araştırması önergemizde detaylarıyla anlatmıştık. Bu düzenleme, ilk etapta belediyelere şehir içi otobüs işletmelerine destek verebilmenin bir yasal dayanağı oluşturmakta. Sektör temsilcisinin daha önce ifade ettiği gibi, zaten birlik ve kooperatifler aracılığıyla daha önce var olan desteklemenin birlik ve kooperatiflerin odaları kurması ve sürdürmesi gibi bir zorunluluğun olması, o anlamda da işleri biraz zora sokan veya gereksiz işlerle uğraştıran bir durumdu. Şimdi, gerek büyükşehir belediyeleri gerekse il belediyelerinin bu şekilde bir destek vermesinin yasal dayanak oluşturulması doğru bir uygulama olacak.

Ancak, geneli üzerine yapmış olduğum konuşmada da daha detay şekilde anlattığım üzere, burada 2018'den bu tarafa süregelen, başta Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının, işte, şehit aileleri, gazi, gazi yakınları 65 yaş üstü vatandaşlarımız gibi 15 kalemde ücretsiz taşıma yapılmakta. Şimdi, bu taşıma hizmeti karşılığı da 2018'de belirlenen bir rakam var; üç büyük şehirde Ankara, İstanbul, İzmir'de 1.330 TL, diğer büyükşehirler de 1.000 TL ve illerde de 800 TL. Eğer biz sektörü rahatlatmak istiyorsak, yükü sadece belediyelerin üstüne yüklemekle bu iş olmaz. Belediyeler zaten bugüne kadar destek vermeye çalıştı, çalışıyor da. Ancak, zaten belediyelerin de kendine göre ekonomik sıkıntıları mevcut. Bu zor koşullar içerisinde belediyeler destek vermeye çalışmakta.

Esas burada iktidara ben seslenmek istiyorum, iktidarın temsilcisi olan milletvekillerine seslenmek istiyorum ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığından temsilci var mı bilmiyorum. Burada esas, Bakanlığın yapmış olduğu destekleme rakamının artırılması gerekir, yoksa belediyenin verdiği destekle sektörün rahatlaması mümkün değildir. Biraz önce ifade ettiğim gibi, 1.330, 1.000 ve 800'lük rakamların o günden bu güne gelişen akaryakıt, parça ve diğer bütün maliyetleri de hesap ederek hakkaniyete uygun bir rakama çıkarılması gerekir. O günkü rakamlar ile bugünkü rakamların denkleştirilerek gerçekçi, somut ve sektöre çare olacak bir rakam seviyesine çıkarılması esas itibarıyla gerçek çözüm olacaktır diyorum.

Teşekkür ederim.