KOMİSYON KONUŞMASI

ALİ KEVEN (Yozgat) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.

Sayın Başkan, Bakanlıklarımızın sayın temsilcileri, eğitimin bileşenleri, sayın sendika temsilcileri ve sayın Komisyon üyeleri; hepinizi saygıyla sevgiyle selamlıyorum.

Sayın Başkan, bu yasa hem öğretmenlik mesleğini hem de eğitim sistemini zedeleyecek nitelikte olup bu şekilde hazırlanan bir kanun teklifinden derhâl en baştan dönülmelidir diye düşünüyorum. Bu kanun, eğitimin, paydaşlarının, sendikaların, üniversitelerin tamamının görüşleri alınmadan hazırlanmıştır. Bu çok ciddi bir eksikliktir. Bu kanun taslağı, öğretmenin çalışma koşullarını ve niteliğini artırmaktan uzak olmakla beraber yeni sıkıntılara da yol açma potansiyeline sahiptir. Bakınız, kanun teklifi okuldaki çalışma barışını bozacak ve öğretmenlerimizi kendi arasında bir rekabet sistemine sokacak olup kısır çekişmeler yaratacaktır. Muğlak ölçüm kriterleriyle performans dayatması getirecektir. Öğretmenler odasını ayrıştıracaktır. Öğretmeni veli ve öğrencinin gözünde ayrıştıracaktır. İyi öğretmen kötü öğretmen ikilemi yaratacaktır. Oysa, öğretmenlerimizin mesleki beceri ve akademik niteliklerini artırmanın yolları bilimsel bir şekilde saptanabilir.

Sayın Başkan, öğretmenlik mesleğinin akademik niteliklerini yükseltmek, kapsamlı bir araştırmayla ve eğitim sendikalarıyla birlikte değerlendirilmelidir. Yine, öğretmenlerin 3600 ek gösterge talebi bir an önce çözüme kavuşturulmalıdır. Özel sektörde çalışan öğretmenlerimizin yaşadıkları sorunlara da kapsamlı çözümler üretilmelidir. Bu yasayla öğretmenler zapturapt altına alınmaktadır. Öğretmenin başından tıpkı ilkokul ve lise öğrencileri gibi sınav stresi eksilmeyecektir.

Yine, bu yasada, özel okullarda çalışan öğretmenler maalesef yok, halk eğitimde çalışan usta öğretmenler yok, halk eğitimde çalışan öğretmenler yok. Niye bu öğretmenler yok? Öğretmenlerin yer değiştirmeleriyle ilgili hiçbir şey yok çünkü Millî Eğitim sisteminin şu an geldiği durum ülke meselesidir. Gelin, bu meseleyi hep birlikte ortak akılla çözelim, istişare edelim yani danışarak çözelim. Başöğretmenimiz Atatürk'ün yeni yetişen kuşakları emanet edecek kadar güvendiği öğretmenlik mesleğinin hak ettiği yere gelmesinin önüne engeller konulmasına izin vermeyelim. Öğretmenliği değersizleştirecek, niteliksizleştirecek, okulu tümüyle bölecek olan bu yasa için çözüm üretecek bir kanun teklifini katılımcı, demokratik, bilimsel yöntemlerle hazırlayalım.

Sayın Başkan, değerli Komisyon üyeleri; dolayısıyla bu yasa bu hâliyle açık ve net değildir. Bu yasa hâliyle başından beri ketum doğmaktadır. Bu yasa bu hâliyle eğitimi bir çıkmaza ve politikleşmeye doğru itmektedir. Dolayısıyla, başından ve yeniden tüm eğitim paydaşlarının ve üniversitelerimizin görüşlerinin alınarak yeniden düzenlenmesinde çok büyük yarar vardır diyor, başta bu yasanın hazırlanmasında emeği geçen tüm arkadaşlarımı, Bakanlık yöneticilerini sevgiyle selamlıyor, saygılarımı iletiyorum.