| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunu Teklifi (2/4260) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 09 .03.2022 |
ALİ KENANOĞLU (İstanbul) - İlk başta da ifade etmiştim, bu açma kapama mevzusunda şirketlerin hiçbir şekilde haklı tarafı yok. Personel istihdam etmiyorlar, tamamen masa başında, şu veya bu nedenle ödenemeyen faturalardan kaynaklı olarak kesilen cihazların işletime tekrar açılması için yani cihaz belki tam karşılamıyor ama...
MEHMET CİHAT SEZAL (Kahramanmaraş) - Sayaç.
ALİ KENANOĞLU (İstanbul) - Sayaçların, işte, cep telefonu hatlarının tekrar açılması konusunda herhangi bir personel istihdam edilmiyor, artık teknoloji gelişti ve masa başından bunu halledebiliyorlar ama çok ciddi rakamlarda açma kapama bedeli alıyorlar, ciddi rakamlar yani yüksek rakamlar alıyorlar. Bir defa ben de maruz kalmıştım; o tarihte bankada, hesapta para yokmuş, bilmiyordum yani kapanmış, gitmiş sonra bir sürü açma kapama bedeli ödedik. Şimdi, bunun arkadaşlar yönetmelikle düzenlenebileceğini söylediler ama bugüne kadar düzenlenmemiş olması bu konudaki niyeti de ifade eder. O nedenle bu işin sayı bazlı değerlendirilmemesi gerekiyor ve mutlaka bunun yasaklanması gerekiyor. Bu, haksız bir kazançtır, tüketiciye ciddi bir yüktür. Sayın Başkan, bunu -hani, derdim kanuna bunu sokmak değil- eğer Sayın Genel Müdür ve ilgili arkadaşlar "Bunu yönetmelikte düzenleyeceğiz." diyorlarsa tutanaklara geçsin, yönetmelik çıksın ve düzenlensin. Yok, olmayacaksa hakikaten bu haksız bir kazanç; kimse de buna taraf olmasın, vallahi, tutanakları yayınlarım bak ondan sonra.