| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Posta ve Telgraf Teşkilatı (PTT) AŞ'nin 2019 ve 2020 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 17 .05.2022 |
ORHAN SÜMER (Adana) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Ben de PTT'mizin Genel Müdürüne ve yetkililerine hoş geldiniz diyorum, başarılarının devamını diliyorum. Sayıştay yetkililerine de emeklerinden dolayı teşekkür ederim.
Birkaç sorum olacak sadece...
BAŞKAN MUSTAFA SAVAŞ - Yalnız, geneline geçmedik daha.
Peki, ben geneline geçiyorum, geneline geçtik.
Geneli üzerinden değerlendirme yapın, buyurun.
ORHAN SÜMER (Adana) - Pandemi döneminde özellikle kargo sektörünün aşırı kazanç sağladığı bu süreçte PTT'nin zarar ediyor olması, ayrıca, Türkiye Varlık Fonuna devredilmeden önce kasasında 650 milyon TL parası olan PTT'nin Fona devredildikten sonra iki yıl içinde yaklaşık 9 milyon TL zarara uğradığı, 1,5 milyar TL'nin PTT'den buhar olduğu iddiaları ortaya atılmıştı. Ayrıca, gerçi bu 2 milyon konusuna Başkan girdi onu sormaya gerek yok... Bu durumun -özellikle PTT gibi efektif kurumlarımızda kabul edilir olmaması- gerekçesi nelerdir?
Ayrıca, PTT'nin üst düzey yöneticilerine baktığımız zaman ne yazık ki bazı siyasi ilişkilerden dolayı atamaların olduğunu görüyoruz. Özellikle İstanbul Büyükşehir Belediyesini iktidar partisi kaybettikten sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesinde görev yapan yöneticilerin liyakatına, eğitim durumlarına, PTT'yle ilgili ilişkilerine bakılmadan görev aldığı görülmekte, hatta bunun için iç yönetmelik değişikliği bile yapıldığı görülüyor.
Ayrıca, PTT'nin kiraladığı binalardan elde ettiği yıllık gelir ne kadardır? Kiraladığı ancak kirasını alamadığı taşınmazların aylık getirisi ne kadardır?
PTT 2022 yılı beş ayı itibarıyla kaç müdürlüğünde kâr, kaç müdürlüğünde zarar etmektedir; bunların dokümanını yazılı bir şekilde verirseniz memnun olurum.
2022 yılında yönetim kurulu üyeleri, üst düzey yöneticileri için temsil ödeneği ayrılmış mıdır; bu tutar ne kadardır?
Genel Müdüre ait danışman kadrosu var mıdır, yoksa başka kadroda istihdam edilip danışmanlık yapan kişiler var mıdır; bu durum mevzuata aykırı mıdır değil midir?
Ayrıca, kurumun şu an itibarıyla kaç adet kiralık aracı vardır; bu araçların tahsisleri kimlere aittir, bu araçların model veya segmentleri nelerdir? Kiralık araçlar hangi kiralama şirketinden yapılmaktadır? Bunu ben bir soru önergesiyle de sormuştum ama ne yazık ki rakamlarla ilgili bir cevap gelmedi.
Ayrıca, İstanbul Büyükşehir Belediyesinden 2018 yılında PTT'ye geçen, nakil olan, kadrosuyla birlikte gelen daha önce herhangi bir kadroda İBB'de çalışmış kaç kişi vardır? Yazılı verirseniz...
Teşekkür ederim Sayın Başkanım.