| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Taksim Otelcilik AŞ'nin 2020 yılına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 02 .06.2022 |
DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Genel Müdür, Değerli Yönetim Kurulu üyeleri; hepiniz Komisyona hoş geldiniz.
Artık klasikleşen bir şey oldu, sabahtan beri hep şirketlerin yönetim kurullarına aynı soruyu yöneltiyorum. Yönetim kurulu aylık ücretiniz, kâr payı, prim, ikramiye, huzur hakkı gibi gelirleriniz var mı? Kamuda başka görevi olan yönetim kurulu üyeleri var mı veya özel sektörde ve buralardan yine ne kadarlık gelir elde ediyorlar aylık? Bunların bilgilerini sizden istiyorum.
Diğer taraftan, Sayıştayın taslak raporunda bir bulgu vardı. Bu İstanbul Vakıflar 2. Bölge Müdürlüğü ile Taksim Otelcilik arasında 13/01/2010 tarihinde imzalanan bir sözleşme var ve bu sözleşme şirket tarafından restorasyon karşılığı kırk dokuz yıllığına yap-işlet-devret modeliyle turizm amaçlı kiralanıyor; -şöyle diyelim- Sultan Vahdettin Koruluğu ve Köşkleri işi; daha sonra bu iş başlıyor, restorasyon işi başlıyor ama Danıştay işin yürütmesini durduruyor ancak daha sonra yapılan bazı yasal düzenlemeler sonrasında taşınmazın yeniden şirkete kiraya verilmesine karar veriliyor. 11/6/2012 tarihinde imzalanan yeni sözleşmeyle şirket tarafından kiralanıyor. 2016 yılı itibarıyla da Sultan Vahdettin Koruluğu ve Köşkleri kullanıma hazır hâle geliyor ve 31/12/2020 tarihi itibarıyla da şirketin yaptığı toplam harcama tutarı yani Taksim Otelcilik'in KDV dâhil 165 milyon 101 bin 717 Türk lirası. Burayı Temmuz 2016 -hani 2016 yılında kullanıma hazır hâle gelmişti- yılından itibaren de Başbakanlık kullanmaya başlıyor ancak Başbakanlık mülga olduktan sonra 2018 yılından itibaren de Cumhurbaşkanlığı tarafından kullanılıyor burası. Daha sonra, konuyla ilgili, Millî Saraylar İdaresi Başkanlığı yetkililerince de bütçelerinin ve ödeneklerinin olmadığı, daha doğrusu bütçelerinin ve ödeneklerinin şirket tarafından yapılan harcamaları karşılayacak düzeyde olmadığı ifade ediliyor. Dolayısıyla da ben şirketin yıl içi kârına baktığım zaman, tabii, kâr burada harcadığı paranın çok çok altında yani bu paranın geri dönüşü olmamış gibi görünüyor ve Sayıştay da Taksim Otelcilik Anonim Şirketi menfaatlerine uygun olacak şekilde bu sürecin sonuçlandırılmasını istiyor. Ben bu süreç ne oldu, onu sormak istiyorum. Yani burada, Taksim Otelciliğin alacağı var mı hâlâ, varsa hangi kurumdan alacaklı? Aynı zamanda, ilk yapılan anlaşma da restorasyon karşılığı kırk dokuz yıllığına yap-işlet-devret modeliyle yapılan bir sözleşme. Bu çerçevede benim... Hasta garantili hastane gördük yap-işlet-devret modeliyle yapılan, araç garantili köprü, tünel, otoyol vesaire bunun gibi çeşitli süreçleri takip ediyoruz ama burada, ilk kez bir yap-işlet-devret modeliyle restorasyon karşılığı yapılan, imzalanan bir sözleşme görüyoruz. Bu kapsamda, bu sözleşme kapsamında verilen bir garanti var mı, herhangi bir garanti; turist garantisi, ziyaretçi garantisi veya buna benzer bir garanti var mı? Varsa bu garanti rakamları yani hem sayısal karşılığı -şu kadar turist, şu kadar ziyaretçi garantisi gibi- hem de bunun karşılığında yine turist veya ziyaretçi başına verilen bir garanti tutarı var mı? Bu tutar TL mi, dolar mı, avro mu; bu konuyla ilgili de sizden bilgi istiyorum. Yani bu konu üzerinden, şirket bu konudaki sorunu bir şekilde çözebildi mi?
Tıkanıklık varsa nerede ve Millî Saraylar İdaresi -ki Cumhurbaşkanlığına bağlı- neden "Şirket tarafından yapılan harcamaları biz karşılayamıyoruz." diyor? Bu konu nereye doğru gidiyor şu anda, onu sormak istiyorum.
Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.