| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Vagon Sanayii AŞ'nin (TÜVASAŞ), Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ'nin (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ'nin (TÜDEMSAŞ) 2019 yılına ait bilanço ve netice hesapları ile 1/1/2020-30/7/2020 hesap dönemine ait bilanço ve netice hesaplarının; Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ'nin (TÜRASAŞ) 30/7/2020-31/12/2020 hesap dönemine ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 23 .06.2022 |
DENİZ YAVUZYILMAZ (Zonguldak) - Sayın Genel Müdür, değerli Yönetim Kurulu üyeleri, kıymetli bürokratlar, Sayıştay temsilcileri, milletvekili arkadaşlarım; hoş geldiniz.
Ben aslında diğer kurumlarda da mümkün olduğunca soruyorum, o yüzden hem TÜRASAŞ Genel Müdürüne soruyorum hem Devlet Demiryolları Genel Müdürüne dolayısıyla soruyorum: Ben kurulun yönetim kurulunda görev alan kişilerin aldıkları aylık ücret, prim, kâr payı, huzur hakkı, ikramiye gibi gelirlerin ne olduğunu, hangi tutarda olduğunu soruyorum. Aynı zamanda, bir başka kamu görevi olan veya özel sektörde yine geliri olan, görevi olan kişilerin de aylık ücret, maaş, prim, ikramiye, huzur hakkı, kâr payı ne kadar aldıklarını ve bu görevlerin ne olduğunu soruyorum.
Tabii, TÜRASAŞ; TÜLOMSAŞ, TÜVASAŞ ve TÜDEMSAŞ'ın bir araya gelmesiyle oluştu, çok önemli bir adım, çok önemli bir atılım. Tabii, bu atılımın başarıyla çalışmasını devam ettirmesi, geçmişte bu 3 ayrı kurumda ayrı ayrı yapılan bazı yanlışlar veya bu 3 ayrı kurumun ayrı olmasından kaynaklı oluşan senkronizasyon probleminin şu anda TÜRASAŞ'la giderilmesi durumunu ortaya çıkarıyor. Zaten bir araya gelinmesinin nedeni de zannediyorum bu. O yüzden, ben hem çalışmalarınızda başarılar diliyorum hem de bu 3 kurumun hangi gerekçelerle bir araya getirildiğini bize gerek sözlü gerek yazılı olarak biraz daha detaylı açıklamanızı istiyorum. Çünkü kurumlar zaman zaman bir araya geliyorlar, bir bütün oluşturuyorlar, bir süre öyle faaliyet gösteriyorlar, daha aktif, daha dinamik bir sonuç veriyor ama bazen de o kadar büyüyorlar ki artık tek merkezden idare edilemeyecek hâle geliyor ve o zaman da bu kez birkaç kuruma ayrılabiliyorlar. Demek ki o aşamada bir olgunlaşma seviyesinde diyorum ben Devlet Demiryollarının bu kanadı ama başarılı olması diğer çeşitli kurumlara da örnek olacaktır diyorum.
Çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.
Biz de KİT Komisyonu olarak artılarınızı, eksilerinizi, geliştirilebilir yönlerinizi hem Sayıştay raporları üzerinden, aynı zamanda kurumun genel mali durumu ve faaliyetleri yönünden incelemeye, yakından takip etmeye devam edeceğiz.