| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4528) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 29 .06.2022 |
TAHSİN TARHAN (Kocaeli) - Sayın Başkan, teşekkür ediyorum.
Ben öncelikli olarak Sayın Bakana teşekkür ediyorum. "Bakanlar gelip burada kanunlarla ilgili bizi aydınlatmıyor." diye eleştirilerde bulunuyorduk, bugün buraya katıldığınız için teşekkür ediyoruz.
Bir de eleştiriyle başlamak istiyorum Sayın Bakan. Bugünkü yeni sistemde siz şunu söylediniz: "Sistem güçlenecek, özellikle yasama." Siz de yasamadan Bakanlığa gittiniz. Yasalar, özellikle son dönemlerde yasa taslakları, kanun teklifleri Meclise bir gün önce sunuluyor ve bir gün sonra hemen toplanma kararı alınıyor gruplar tarafından. Yeterince çalışma zamanı verilmiyor, eğer bu sistem güçlenecekse özellikle komisyonların güçlenmesi gerekiyor, komisyonlara zaman verilmesi gerekiyor, komisyonda özellikle sektör temsilcilerini buraya çağırıp dinlememiz gerekiyor; iyi bir yasama yapmamız gerekiyor, kaliteli kanunlar yapmamız gerekiyor diye düşünüyorum. Onun için dün gece sunduğunuz bir yasayı bugün görüşmemiz doğru değil.
Sayın Bakan, özellikle gerekçenizde şunu söylüyorsunuz: "Tekelleşme ve aşırı reklam harcamaları." Bu kanunun ana hatlarına baktığımız zaman biz şunu söylüyoruz: Bu kanunda neden Bakanlığa yetki veriliyor? Türkiye'nin en önemli kurumlarından Rekabet Kurumu ne iş yapar? Neden bugüne kadar Rekabet Kurumu denetlemedi, tekelleşmenin önünü bu kadar açtı? Yani Rekabet Kurumu diye bizim bir kurumumuz var, eğer böyle bir tekelleşme varsa bunun önüne bugüne kadar geçmeliydi ve bu kanun metnini de Rekabet Kuruluna verilecek yetkililerle düzenlememiz gerekiyor. Bakanlığa baktığınız zaman, bugünkü sisteme Bakanlık atamayla geliyor yani tek kişi tarafından atanıyor. Bugün biz yasamada bakanlara sorduğumuz soruların cevabını alamıyoruz. Bu kadar geniş yetkiyi Bakanlığa vereceksek... Biz vereceğiz ama yarın sorduğumuz soruların cevabını alamayacağız. Onun için eğer bu kanunun düzenlenmesi gerekiyorsa özellikle Rekabet Kurumuna yetki verilmesi gerekiyor.
Bir de reklam harcamalarıyla ilgili "İşte, dijital mecralara harcanıyor." diye... Bu dijital mecralar; acaba, Facebook, Twitter gibi şirketlere mi bu harcamalar yapılıyor diye... Bunun cevabını istiyorum.
Teşekkür ediyorum.