| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Devlet Memurları Kanunu İle Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4527) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 30 .06.2022 |
AYHAN EREL (Aksaray) - Başkanım, çok teşekkür ediyorum.
Gerçekten bu konuda vatandaşlarımız çok mağdur ve muzdarip. Yani devletin kendi alacaklarına uyguladığı faiz yasal faiz iken Karayollarındaki bu cezanın bu kadar artırılmasının gerekçesini anlamak mümkün değil. Neden 1 katı, daha sonra 5 katına varan cezalar geliyor? Vatandaşın, bizim deyimimizle "Yandaş müteahhitleri koruma çabasının bir sonucu olarak mı ortaya çıkıyor?" şeklinde kaygı ve tereddütleri var.
Diğer bir konu da özellikle bu şehirlerarası yolcu taşıyan otobüs firmalarının üçüncü köprüye zorunlu olarak geçişlerinin verilmesi onları çok mağdur ediyor hem mesafelerini uzattığını söylüyorlar hem de bunun zaman ve yakıt kaybına sebep olduğunu, günümüz şartlarında yaklaşık 800 lira daha fazla bir masraf olduğunu söylüyorlar. Mademki Anayasa'nın temel hak ve özgürlükleri arasında seyahat özgürlüğü var; bırakın, otobüs esnafı nereden isterse oradan geçsin. Bu konuda da -bilmiyorum, Karayollarından herhangi bir yetkili var mı- bunun nedeni nedir, sebebi nedir? Trafiği rahatlatmaksa Audi'si olan, Mercedes'i olan diğer adamları oraya zorlayın, parası olan adamları zorlayın; parası olmayan adamları niye zorluyorsunuz? Şimdi, Bingöl'den çıkan bir otobüs İstanbul'a girerken üçüncü köprüye zorlanıyor; öteki köprüden geçti mi ceza yiyor, öteki tarafa geçerse çok masraf oluyor, zaman kaybı oluyor, yolcu da buna isyan ediyor; buna da bir çözüm bulunmasını talep ediyoruz.
Teşekkür ediyorum.