| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2023 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/286) ve 2021 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/285) ile Sayıştay tezkereleri a)Cumhurbaşkanlığı b)Millî İstihbarat Teşkilatı c)Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği ç)Diyanet İşleri Başkanlığı d) Devlet Arşivleri Başkanlığı e)Millî Saraylar İdaresi Başkanlığı f)Strateji ve Bütçe Başkanlığı g)İletişim Başkanlığı ğ)Savunma Sanayii Başkanlığı h)Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ı)Yatırım Ofisi Başkanlığı i) Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı j) Finans Ofisi Başkanlığı k) İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 6 |
| Tarih | : | 25 .11.2022 |
BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Teşekkürler, sağ olun.
Değerli arkadaşlar, bu husus Komisyonumuzu ilgilendiren bir usul tartışması olduğu için aynı zamanda bu konudaki görüşümü ifade etmek istiyorum. Daha doğrusu, İç Tüzük'ten ilgili maddeyi okuyup takdirlerinize sunacağım. Madde 62, son derece açık: "Bütçe sunuş konuşmasını Yürütme adına Cumhurbaşkanı yardımcısı veya bir bakan yapar. Bütçe ve kesinhesap kanun tekliflerinin görüşüldüğü Genel Kurul oturumlarına Yürütme adına Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanlar katılabilir ve görüş bildirebilir."
Diğer taraftan, "Bakanlar siyasi mi değil mi?" tartışması yaptı değerli hocam. Değerli arkadaşlar, bakanların hukuki durumuyla ilgili geçmiş ile bugün arasında hiçbir farklılık söz konusu değil; meclis önünde yemin ediyorlar, dokunulmazlıkları var, herhangi bir suç işlemeleri hâlinde soruşturma, kovuşturma usulleri eski bakanlardan hiç farklı değil, bir taraftan da demokratik kültür içinde bir siyasi heyetin parçası olarak görev yapıyorlar, bir siyasi programı hayata geçirmek üzere görev üstlenmiş kişilikler. Dolayısıyla, bunları, 657'ye tabi devlet memuru gibi yorumlamak hiç de doğru bir yaklaşım değil, hiç de akademik bir yaklaşım değil, bunu ifade etmek istiyorum.
Değerli arkadaşlar, şimdi, devam ediyorum.