KOMİSYON KONUŞMASI

OYA ERSOY (İstanbul) - Teşekkürler Başkan.

Hoş geldiniz diyorum ben de.

Gerçekten deprem bu ülke için, kendi ülkemiz için bilimsel bir gerçek. Ben Antakya'ya gittikten sonra, İstanbul'a döndüğümde her bir sokak ve her bir yolda gerçekten ne yapacağımı bilemedim yani tam bir çaresizlik duygusuyla karşı karşıyayım.

Birkaç soru soracağım, çok uzatmayacağım. Zaten biliyoruz, siz de anlattınız ama anlatımınızda yollara nasıl anında müdahale ettiğinizi daha çok anlattınız. Evet, bu konuda müdahale ettiniz ama sonuçta bu yollar niye yıkıldı? Başka ülkelerde de oluyor, biraz önce Necdet Vekilimin de dediği gibi. Japonya'yı biliyoruz, Şili örneği var mesela, çok kritiktir bence, özellikle bakılması gerekir çünkü yaşadığı depremlerden sonra çok ciddi bir şekilde yeniden kurdular her yönüyle, konutlarından yollarına, altyapısına kadar. Ben özellikle hem yapı denetiminin hem de inşaat sürecinin özelleştirilmesinin sonuçlarını yaşadığımızı düşünüyorum kişisel olarak çünkü bunların hepsinin devletin bizzat sorumluluğunda olması gerektiğini düşünüyorum.

Birkaç soru soracağım. Konutlarla ilgili, müteahhitlerle ilgili soruşturmalar açıldı ama ulaştırma konusunda -ki Antakya Havalimanı özellikle daha sonra ayrıntılı konuşmamız gereken, sizinle ilgili olmadığı için, şu anki sunumunuzda olmadığı için çok girmeyeceğim bir konu- depremde zarar gören Hatay, Malatya Havalimanları ve yarılan yolların ihaleleri hangi şirketler tarafından yapıldı, hangi şirketlere verildi ve yıkılması sonucunda tekrar yapımı aşamasında yine bu şirketler tarafından mı karşılanacak?

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Onu Karayollarına değil de onu sunum yapacak olan arkadaşlara sorarız.

OYA ERSOY (İstanbul) - Özelikle yarılan ve patlayan yolların yapımı aşamasında zemin etüdü yapılmış mıdır? Yıkılan binaların müteahhitlerine dair, demin de dediğim gibi, başlatılan bir soruşturma süreci var, bu yollar ve havalimanlarını yapan şirketler hakkında herhangi bir soruşturma var mı, açmayı düşünüyor musunuz, başlatmayı düşünüyor musunuz? Uzmanlar, bilim insanları, özellikle işte, Antakya Havalimanı'nın yapıldığı alandan fay hattının geçtiğini -yani bu, aynı zamanda havalimanının bağlantı yolları açısından da geçerli- ve zemininin düz bir ova olduğunu ve buraya inşa edilmemesi gerektiğini söylemelerine rağmen yapılması ve bu sonucun yaşanmasında sorumlu olanlar kimlerdir ve bu konuda bir istifa oldu mu, düşünen var mı?

Teşekkür ediyorum.