KOMİSYON KONUŞMASI

TURAN YALDIR (Aksaray) - Sayın Başkan, Sayın Bakanım, değerli bürokratlar, kıymetli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2024 bütçesinin hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2023 bütçesinde olduğu gibi 2024 bütçesinde de Aksaray ilimizin teğet geçildiğini görmek ne yazık ki bizleri şaşırtmadı. Sayın Bakanım, yaklaşık yirmi bir yıllık AK PARTİ iktidarları döneminde Sayın Cumhurbaşkanı başta olmak üzere dönemin Başbakanları ve sizinle birlikte... Sanırım, siz 12'nci Ulaştırma Bakanısınız AK PARTİ'nin. Binali Bey'in 3 defa gidip 4 defa gelmesini sayarsak 12'ncisiniz anladığım kadarıyla, saymazsak siz 9'uncusunuz sanırım, bugün baktım. Yani velhasıl, sözün özü sizden önceki 8 Bakan Aksaray ilimizi ziyaret ettiğinde, ziyarete gelen diğer Başbakanlar ve Sayın Cumhurbaşkanıyla birlikte Aksaray ilimize demir yolu söz verdiler efendim. Aksaray ilimizde Niğde sınırları içerisinde yer alan Ulukışla Çakmak istasyonu var orada hâlihazırda demir yolu görevini gören; Sayın Bakanım, orada yaklaşık 86 kilometrelik bir demir yolu hattıyla Aksaray Organize Sanayi Bölgesi önce Mersin Limanı'na ve İskenderun Limanı'na bağlanabilir. Bununla birlikte, bu 86 kilometrelik bir demir yolu hattıyla birlikte ilimiz Aksaray'ın sanayisi uluslararası bir sanayi şehri konumuna dönebilir. Bu noktada yaklaşık yirmi bir yıldır söz veriliyor. Aksaraylı hemşehrilerimiz her seçim döneminde çok sık bir şekilde AK PARTİ'ye destek verdiler fakat AK PARTİ'ye verdikleri desteğin karşılığını ne yazık ki hizmet noktasında alamadılar. Bu yatırım, demir yolu yatırımı gerek yerli yatırımcıların gerekse yabancı yatırımcıların Aksaray'da yatırım yapmasına vesile olabilir. Malumunuz, nakliye maliyetlerinin ne yazık ki rekabeti çok olumsuz etkilediğini hepimiz çok iyi biliyoruz. Bu bağlamda, Aksaray'a yapılacak 86 kilometrelik bir demir yolu hattı, Kanal İstanbul gibi bir bütçeye mal olacak denilemez yani devasa ve çılgın bir bütçe olduğunu da düşünmüyoruz. Bu noktada, dağlar delinmeyecek, deniz üstünden bir çalışma yapılmayacak. Düz bir ova Aksaray-Ulukışla arası yani düz bir alanda 86 kilometrelik bir demir yolunun ilimiz Aksaray'ı dünyaya tanıtacağı kanaatindeyiz. Yani Bakanlığın ve devletimizin içinde bulunduğu durumdan kaynaklı olarak eğer bütçe yetersizliğinden bahsediyorsanız yani siz AK PARTİ Hükûmeti olarak en çok başarılı olduğunuz noktalardan bir tanesi de otoyolların, havalimanlarının, hastanelerin özelleştirilmesi, yap-işlet-devlet yöntemiyle yapılması. Bu noktada, demir yolu yatırımlarının da yap-işlet-devret yöntemiyle artık yapılması mantıklı denilebilir çünkü Sayın Bakanım, yani yirmi bir yıldır söz verilmiş ve geldiğimiz noktada bu söz ne yazık ki yerine getirilmiyor ya da yap-işlet-devrete de sıcak bakmıyorsanız yani Aksaray Valiliğinin öncülüğünde Hükûmet olarak bir talepte bulunursanız Aksaraylı babayiğitler de çıkıp bu demir yolunu yapabilecek imkâna ve güce sahiptirler.

Uzmanlar yaklaşan Marmara depremiyle alakalı her gün uyarılarda bulunuyorlar. Marmara sanayisinin deprem riski az olan Anadolu illerine taşınması artık elzem gibi gözüküyor. Bu bağlamda, Aksaray iline yapılacak demir yoluyla birlikte, Marmara'daki sanayicinin Aksaray ilini tercih etmesi yani çok daha kolay olur diye düşünüyorum Sayın Bakan. Cumhuriyetin 100'ncü yılında Aksaray'a böyle bir proje yakışır, aynı zamanda Hükûmetinizin de bu noktada bir sözü var.

Bunun dışında, biraz önce Niğde Milletvekilimiz de bahsetti; 1996 yılında Aksaray ilinde de bir havalimanı çalışması başladı, yaklaşık yüzde 50 seviyesine geldikten sonra unutulmaya terk edildi ve geldiğimiz noktada Aksaray ilinin de sanayi noktasında gelişmesinin önündeki en büyük projelerden biri havalimanı olur. Nasıl ki Ordu ve Giresun arasına, 2 ilin ortaklaşa kullanabileceği, nasıl ki Adana ve Mersin illerinin ortaklaşa kullanabileceği Çukurova Havalimanı yapılabiliyorsa bizim bölgemizde de Niğde, Nevşehir, Kırşehir ve Aksaray illerinin ortak noktasında, otobanın çıkış noktasında bölgesel bir havalimanı yapılması bölgenin her noktada kalkınmasına büyük bir katkı sağlar. Avrupa başkentlerinden uçuş alabilen, aynı zamanda hava yolu yük taşımacılığı için gerekli altyapıya sahip... 4 ilin ortak nüfusu öğrencilere, gurbetçilere baktığımızda yaklaşık 2 milyon sayısına ulaşmış durumda ve yaklaşık 5 milyon gibi bir turist ağırlıyor bölgemiz.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Sayın Yaldır, toparlayın lütfen.

TURAN YALDIR (Aksaray) - Bu noktada yapılacak bölgesel bir havalimanının büyük katkılar sağlayacağını düşünüyorum.

Yine, Ortaköy yolu, Aksaray-Ortaköy arası yol yılan hikâyesine dönmüş durumda. Bu noktada 2015'ten beri 3 kez ihale iptal edildi, son on yıldır Ortaköy ve Aksaray'ın gündeminde yer alıyor. Sadece seçim dönemlerinde ve büyük kazalar olduğunda Karayolları birkaç tane iş makinesi gönderip yol yapıyormuş gibi bir görüntü ortaya çıkarıyor. Bunun dışında, o yolun da çok elzem ve acil olduğu kanaatindeyim. Tabii, bu kadar kısa süre içerisinde birçok projeden de bahsetmek istiyorum ama sanırım size ilimizin AK PARTİ'nin diğer milletvekilleri de zaman zaman bu projeleri iletiyorlardır iyi niyetli olarak. Burada benim amacım asla bağcıyı dövmek değil amacımız üzüm yemek. Bu noktada Aksaray'daki AK PARTİ milletvekillerinin de seçmene rahat yaklaşabilmesi adına bu projeleri yapmanız çok önemli ve elzemdir. Aksaray...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)