Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
Konu | : | Sinop Milletvekili Nazım Maviş ve 101 Milletvekilinin, Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi (2/2239) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 03 .07.2024 |
HÜSMEN KIRKPINAR (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Değerli hazırun, kanun teklifini gerekçeleriyle birlikte incelediğimizde Başöğretmenimizin "Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir, toplumun uygarlık düzeyi öğretmene verdiği değerle ölçülür." sözünü hatırlatma ihtiyacı hasıl oluyor. Özellikle, teklifte yer alan öğretmen ve yöneticilerin niteliklerinin belirlenmesi, atama ve görevlendirmelerde liyakat ve kariyer esaslarına uyulması, disiplin cezalarının uygulanması ve mesleki gelişim faaliyetlerinin sürdürülebilirliği konularında yaşanabilecek sorunların öğretmenlerin motivasyonunu ve mesleki verimliliğini olumsuz etkileyeceği aşikârdır. Ülkemizde bu tür süreçlerin şeffaf ve adil bir şekilde yürütülmesinde yaşanan sıkıntıları hatırladığımızda, bu ilkenin uygulanması konusunda endişelerimiz oluyor. Sonunda söyleyeceğimi baştan söyleyeyim: Öğretmenin mutlu olmadığı bir sistemde eğitimde başarılı olmamız mümkün değil, beklenemez.
Merhum Nurettin Topçu "Maarif, muallim demektir. Millî Eğitim Bakanlığı sadece onu düzenleyici bir cihazdan başka bir şey değildir. Kitap, program, imtihan ve bütün öğretim meselelerini çözecek olan bir milletin muallim ordusudur. Muallimi bu karakteriyle tanımayıp onun millet ruhunun yapıcısı olduğuna inanmayan bir zihniyet, muallimi basit bir memur kadrosu hâline koyar ve her tarafından çiçeklenecek kültür ağacını kökünden baltalar." demektedir. Biz de bu minvalde öğretmenimize sahip çıkma, refahını ve saygınlığını artırma ve onları koruma gayretine düşüyoruz.
Sadece öğretmenlerin değil, eğitim kurumlarında çalışan tüm eğitim ve bilim emekçilerinin çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini savunuyoruz. Nitelikli eğitim için öğretmenler kadar emeği olan idari ve teknik personel, yardımcı hizmetler sınıfı ve 4/B statüsünde çalışan eğitim emekçilerinin hakları, talepleri de dikkate alınmalıdır.
Öğretmenler için düşünülen iyileştirmeler tüm eğitim ve bilim emekçisi arkadaşlarımızın çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesiyle birlikte ele alınmalıdır diyor, teşekkürlerimi sunuyorum.