KOMİSYON KONUŞMASI

ŞENOL SUNAT (Manisa) - Şimdi, teklifin mevcut hâliyle "Hazırlık eğitiminin sonunda teorik derslerin başarı notlarının ortalamasının yüzde 40'ı uygulanır." diyor. "Uygulamalı derslerin başarı notlarının aritmetik ortalamasının yüzde 60'ı toplanarak atamaya esas başarı puanı belirlenmektedir." diyor. Şimdi, bizim önergemiz, teklifimiz ise şu şekilde: Yazılı olmayan bu değerlendirmeler... Yani uygulamalı derslerde hak kayıplarına neden olabileceği düşünülüyor her zaman. Öğretmen adaylarının uygulama performanslarının ölçülmesi oldukça önemli olup kamuoyunda herhangi bir kuşkuya neden olmadan yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, uygulamalı dersler için yapılacak değerlendirmelerde adayın toplam başarı puanının içindeki payının yüzde 30'a düşürülmesi doğru olacaktır. Ayrıca, hazırlık eğitimi başarı puanına KPSS'den elde edilen puanın dâhil edilmemesi de hak kayıplarına neden olacaktır. KPSS puanı en yüksek olan aday ile en düşük olan adayın akademiye katıldıklarında eşitlenmesi yüksek puan alan adayların aleyhine bir durum meydana getirecektir. Önergemizle, yazılı olmayan değerlendirme puanının yani uygulama puanının toplam başarı puanının içindeki payı azaltılarak KPSS'den elde edilen puanın hesaplamaya dâhil edilmesi amaçlanmaktadır.

Şimdi amaç şu: 1'inci girdi bir öğretmen, KPSS'den en yüksek puanları aldı, girdi ama uygulama notu düşük, en son giren aday uygulama notuyla -ki yüzde 60'ı uygulama notundan olacak- ön sıralara geçebilecektir, bu hakkaniyetsizlik de olacaktır. Yani, KPSS'den aldığı puanının da esas başarı puanına etki etmesinde fayda vardır çünkü atamalar bu esas başarı puanına göre olacağı için KPSS puanı göz ardı edilmemelidir diyoruz, teklifimizin kabulünü rica ediyoruz efendim.

Sağ olun.