KOMİSYON KONUŞMASI

İBRAHİM AKIN (İzmir) - Ben de tekrar Başkanı ve Komisyon üyelerini saygıyla selamlıyorum.

Şimdi, burada, yine arkadaşımızın dediği gibi devam edeyim, 11'inci maddede sanki böyle akademi içerisinde hızlandırılmış askerî eğitim yapma koşullarını anımsatan, otoriter, aynı zamanda gerçekten öğretmenin kimliğini, kişiliğini zedeleyecek bir anlayışın ipuçlarını veriyor bu durum. Başta akademiyle ilgili sözlerimizi hatırlatarak söylemek isterim: Akademi gerçekten dört yıllık eğitim fakültelerinin birikimlerini, değerlerini, öğretmen yetiştirme özelliklerini yok sayan, sanki sıfırdan bir öğretmen yetiştirecekmiş gibi bir anlayışla yapılmış bir anlayışın her kademesinde ve her maddesinde ifadesini buluyor. Her maddesini okuduğumuzda, açıkçası, tekrar ediyorum, kısa dönemli, hızlandırılmış askerî eğitimdeki insanlara yapılması gereken işlemlermiş gibi gösteriliyor. Bunu kabul etmek mümkün değildir. Hele hele öğretmen meselesi açısından bakıldığında yani bir insanın başka bir insanın yetiştirilmesindeki en önemli unsur olan eğitimci, öğretmen unsuru olarak bakıldığında da bu tanımlamalarla öğretmen ilişkisi kurmak, öğretmenleri yetiştirme tarzı kurmak doğru değil ve bunun da yaşaması, hayata geçirilmesi de bence mümkün değil.

Şimdiki öğretmenlerimize baktığımızda, kendine özgü kimliği, kişiliği, düşünmesi, aynı zamanda tartışması, kendi hakkını savunması bakımından da bunun bir tarz otoriter zihniyetin fiilen hayata geçirileceği eğitim kurumları gibi planlandığını da gösteren bir durum. O bakımdan, bu maddeye ve bunun gibi bir anlayışa katılmamız mümkün değil.

Ayrıca, diğer yaklaşımlarla ilgili de söylemiştik, bu maddeyle ilgili tartışmalarımızda düzeltme, değiştirme, müzakere etme konusunda hâlâ hiçbir anlamda adım atılmadığını bir kez daha burada sizler vasıtasıyla söyleyeyim çünkü bu düzeltme, bu değiştirme konusunda Komisyon işlevsiz kaldığı sürece diğer komisyonlarda olduğu gibi, biraz önce Mecliste yürüttüğümüz tartışmalarda olduğu gibi Meclisin işlevsizliği -tekrar ediyorum- gerçekten de vekillerin de işlevsizliği söz konusu oluyor. Bunu da ifade etmek isterim.

Teşekkür ederim.