Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
Konu | : | Sinop Milletvekili Nazım Maviş ve 101 Milletvekilinin Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi (2/2239) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 04 .07.2024 |
HÜSMEN KIRKPINAR (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.
Değerli hazırun, 22'nci madde proje okullarına yönetici görevlendirmeyle ilgili. Proje okulları Millî Eğitim Bakanının âdeta en rahat hareket edebildiği, istenilen öğretmen ve yöneticilerin hiçbir kritere bağlı olmaksızın atamasının yapılabildiği bir alan hâlinde; atamalar için kriter yok ama siyasi baskı ya da sıkı ikili ilişkiler var. Başlangıçta çok az okul proje okulu yapıldı, zamanla sayıları artırıldı. Sınavla öğrenci alan -Bakanın deyimiyle- nitelikli okulların tamamı proje okulu kapsamına alındı, hem okul hem de öğretmen ve yönetici sayısı birden yükseldi. Akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin alındığı proje okullarına liyakat esasına dayanmadan yapılan öğretmen ve yönetici atamaları okulların başarısına ve verimliliğine ciddi ölçüde zarar verdi. Herhangi bir objektif kritere tabi tutulmadan keyfîlik ve kayırmacılık usulüyle yapılan atamaların önüne geçilmesi beklenirken bu madde metniyle proje okullarında süregelen ve adil olmayan atama usulü meşrulaştırılmış oldu. Proje okullarına yöneticiler ve öğretmenler sınavla, puan üstünlüğüne göre alınmalıdır.
Son söz ve son soru: İstatistik bilgileri ışığında bugüne kadar proje okullarıyla hedeflenen amaçlar neydi ve bu amaçlara ne oranda ulaşıldı?
Teşekkür ediyorum.