KOMİSYON KONUŞMASI

ERHAN USTA (Samsun) - Sayın Başkan, bir şey daha söyledi Sayın Bakan Yardımcısı, "2030'da hibritler kalmayacak." anlamında bir şey söyledi. Şimdi, zaten bu fabrika iki senede kurulur; 2024'teyiz, iki senede kuruldu, 2026; dört yıl için yani buraya bir yatırım yaptırtıyoruz, ondan sonra, dört yıldan sonra zaten buna bir ihtiyaç kalmayacak gibi, çöp.

SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKAN YARDIMCISI ZEKERİYA ÇOŞTU - Yok, yok...

ERHAN USTA (Samsun) - Dört yıl, ağabeyciğim, olur mu, millî servet, vergi indirimi yapıyorsun.

SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKAN YARDIMCISI ZEKERİYA ÇOŞTU - Sayın Vekilim...

ERHAN USTA (Samsun) - Bak, 20 bin araç kabaca 20 milyar lira teşvik demek, 1 milyon civarında ÖTV teşvikimiz var burada.

SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKAN YARDIMCISI ZEKERİYA ÇOŞTU - Sayın Vekilim, bir düzeltme yapmak isterim, hibrit araçlar yok olacak anlamında söylemiyorum, önemi azalacak ama bu yatırım esasında elektrikli araç yatırımıdır, hibrit araç yatırımı değildir. Araçların büyük çoğunluğu "batarya elektrikli" dediğimiz full elektrikli araç şeklinde olacaktır, üretimin çoğunluğu tam elektrikli araç şeklinde olacaktır. Hibrit araç kısmı bu şirketin ve muhtemel gelecek diğer şirketlerin bu geçiş sürecinde pazar talebine istinaden yöneteceği bir şeydir yani parametredir. İlk kurduğunda belki yüzde 30, yüzde 40 hibrit üretecek ama 2030 yılına geldiğinde üretiminin muhtemelen tamamını veya yüzde 90'ını tam elektrikli olarak üretecektir çünkü bunların üretim bantları peş peşe yani bir araç tam elektrikliyken hemen arkasındaki araç hibrit araç olarak üretilebiliyor; böyle bir teknoloji bu, dolayısıyla orada sorun yok.

ERHAN USTA (Samsun) - O zaman Togg'a iyice bir tehdit oluşturacak.

SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKAN YARDIMCISI ZEKERİYA ÇOŞTU - Sayın Vekilim...

ERHAN USTA (Samsun) - Sayın Başkan, tabii, Komisyonun takdiri ama bence hakikaten bu konunun çalışılması lazım. Burada tatminkâr hiçbir cevap alamadık.