Komisyon Adı | : | (10/1806,1813,1827,1828,1829,1830) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
Konu | : | Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mustafa Otrar'ın, Millî Eğitim Bakanlığının çocukların her türlü şiddet, ihmal ve istismardan korunmasına yönelik faaliyetleri, bu faaliyetlerin dayanakları ve örnekleri hakkında sunumu |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 12 .02.2025 |
ELVAN IŞIK GEZMİŞ (Giresun) - Teşekkür ediyorum.
Sayın Genel Müdür Yardımcım, değerli bürokratlar; ben de öncelikle sunumunuz için ve çalışmalarınız için teşekkür etmek istiyorum.
Bugünkü konumuz çocuk istismarı, çocuğa yönelik şiddet ve okullarımızı konuşuyoruz elbette Millî Eğitimde. Sunumlar güzel ama şiddet vakaları her geçen gün artıyor, ben bununla ilgili sizlere net sormak istiyorum: Yeterli güvenlik tedbiri alınıyor mu? Güvenlikçi sayımız yeterli mi? Okullarda kamera sistemi var mı? Özellikle öğrenci sayısının fazla olduğu okullarda kamera sistemi olması gerekiyor elbette çocukların kendilerini ifade edebilmeleri ve güvenlikleri açısından; bu sistemler okullarda mevcut mu? Yine, okulda çalışan personellerimiz, zaman zaman geçici statüde alınan personeller, temizlik ya da güvenlik personeli herhangi bir psikolojik ve sosyal testten geçirilerek mi alınıyor, okullarda bu şekilde mi istihdam ediliyor? Yine devam etmek istiyorum. Şimdi bahsederken şöyle bir şeyden bahsedildi: Şiddete uğrayan çocuk, şiddet uygular diye. Göçmen çocuklarımız var, okullarda öğrencilerimiz var, elbette bu çocuklar zor şartlar altında ülkemize geldiler ve zaman zaman ya da yoğun olarak şiddete de maruz kalan öğrenciler var. Bunların bizim okullara kaydı yapıldıktan sonra ya da yapılmadan önce herhangi bir entegrasyon süreci yapıldı mı? Yani bunlar herhangi bir eğitimden ya da bir entegrasyon sürecinden geçirildi mi? Çokça konuştuk, rehberlik ve psikolojik danışman sayısı yeterli değil, elbette yeterli değil çünkü istismardan bahsediyoruz, şiddetten bahsediyoruz. Yeterli olmadığı sayılarla kanıtlı iken bu rehber öğretmen sayısı neden artırılmıyor, bu kadar ihtiyaç varken "manevi danışman" adı altında kişiler neden istihdam ediliyor, acaba yeterli mi bulmuyorsunuz? Bu rehberlik ve psikolojik danışmanlık eğitimini almış kişiler varken çocuklarımız, gençlerimiz dertlerini ya da uğradıkları herhangi bir sorunu bunlara anlatmaları gerekirken bugün KYK yurtlarında maalesef rehberlik ve psikolojik danışman yok ama manevi danışmanlar var. Bunun sebebi nedir yani diğer eksikliği tamamlamak gerekirken diğer atamanın sebebi nedir diye sormak istiyorum.
Teşekkür ederim.