KOMİSYON KONUŞMASI

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bakanlık ve kamu kurumlarımızın, odalarımızın, sendikalarımızın, basınımızın değerli temsilcileri; öncelikle hepinizi hürmetle selamlıyorum.

Sadullah Bey'e de Komisyonumuza hoş geldin diyorum, hayırlı olsun diyorum.

Evet, öncelikle bu torba kanun meselesine kısaca değineceğim: Milliyetçi Hareket Partisi olarak bizim bu konudaki düşüncelerimiz defalarca zabıtlara girdi. Bu torba kanun düzenlemesini Cumhurbaşkanlığı Hükûmet sistemine bağlamak son derece yanlış, parlamenter sistem döneminde milletvekilliği yapan arkadaşlarımız da bilirler; bu, geçmişten beri bir sorunumuz. Parlamenter sistem döneminde -şunu da söyleyeyim- biz bunun kitabını da yazdık, Antalya Milletvekilimiz Mehmet Günal "Torbadaki Hukuk" diye bunun kitabını bile yazdı, burada bizim çözüm önerimiz de var, bunu defaatle hep söylüyoruz; İç Tüzük yani bu konuda kaliteli bir yasama, kaliteli bir denetim için İç Tüzük'te gerekli düzenlemelerin yapılması gerekiyor. Geçmişte de bu konuda siyasi partiler arasında uzlaşma olmuştu, komisyonlar kuruldu, önemli tespitler ve öneriler ortaya konuldu ama bir türlü İç Tüzük değişikliği yapılamadı. Benim yine çağırım MHP olarak biz tüm siyasi parti gruplarımızı İç Tüzük değişikliği için davet ediyor, biz buna hazır olduğumuzu ifade ediyorum.

Evet, kanun teklifinde çok önemli düzenlemeler var; doğum yardımı. Daha önce işte birinci çocuk için 300 lira, ikinci çocuk için 400 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için 600 lira öngören bir düzenlememiz vardı ve on yıldır da o düzenlemede bildiğim kadarıyla bir değişiklik olmadı. Şimdi, bu düzenlemede değişiklik yapılarak 5 yaşını tamamlayıncaya kadar çocuk doğum yardımı yapılması bu teklifte düzenleniyor. Teklifte bir parasal tutar belirtilmemiş ama yapılan açıklamada defaten 5 bin lira ve sonra beş yıl için 1.500'er lira yani toplamda 11.500 lira gibi bir rakam ortaya çıkıyor. Aslında çok önemli bir düzenleme, destekliyoruz ama "Bunu Cumhurbaşkanı belirler." diyor teklifte. Rakam belliyse rakamı koyalım, daha doğru olur. Niye derseniz; 1'inci maddede de bu paralimpik, olimpik sporculara verilen harçlıkta Anayasa Mahkemesi CBK'yle yapılan düzenlemeyi iptal ettiği için, "Bu mülkiyet hakkıdır." diye iptal ettiği için şimdi kanunla düzenliyoruz. Burada da yine kanunla bu rakamı düzenlememizde yarar olduğunu düşünüyorum daha sonra aynı sıkıntıyla karşılaşmamak için. Dediğim gibi, çok önemli bir düzenleme, biz bunu destekliyoruz.

Burada bir de devlet memurlarının durumunun dikkate alınması lazım. Devlet Memurları Kanunu'nda da doğum yardımı var. Şimdi, ikisi farklılaşmış olacak, aralarında bayağı fark olacak. Yani bir doğum yardımı yapılıyorsa memur da olsa, esnaf da olsa, çiftçi de olsa aynı şekilde yararlanması gerektiğini düşünüyoruz. Bu anlamda da Devlet Memurları Kanunu'ndaki hükümde de bir düzenleme yapılması gerektiğini ifade ediyorum.

Bir diğer konu, önemli, yıllardır da Devlet Hava Meydanları işletmemizin personelinin beklentisi olan performans primi ödemesiyle ilgili düzenleme yapılıyor. Burada şunu ifade edeceğim: Bu EUROCONTROL hangi kriterlere göre, ne kadar karşılayabiliyor? Eğer bunun karşılanma imkânı varsa personel arasında bir aşırı ücret farklılaşmasına neden olmamak için yararlandırabileceğimiz kadar personele yararlandırmamızda fayda var diyorum. Değilse, personelin ücretleri arasında bayağı bir uçurum olacak. Bir de "sıfır maliyet" deniliyor, "Tamamen EUROCONTROL karşılayacak." deniliyor bu rakamı. Eğer öyle bir imkân varsa, bunun kapsamını daha da geniş tutma imkânı varsa bu yönde bir düzenleme yapmamızda fayda var diye düşünüyorum.

Bir diğer konu, biraz önce bahsettiğim olimpik, paralimpik ve deaflimpik spor dallarında 8 bin sporcu yetiştirmek üzere beslenme, barınma, yol giderlerinin karşılanması, ayrıca net asgari ücreti geçmemek üzere harçlık verilmesiyle ilgili. Eğer bu olimpiyat oyunlarında ve dünya şampiyonasında ilk 3 dereceye girenlere de net asgari ücretin 2 katını geçmemek üzere harçlık verilmesi düzenlemesi var. Bu, aslında CBK'yle yapılmış bir düzenlemeydi. Anayasa Mahkemesi iptal ettiği için şimdi kanunla düzenliyoruz. Yani yetki bakımından iptal etti Anayasa Mahkemesi, "Bu mülkiyet hakkıdır." dedi. Cumhurbaşkanının mülkiyet hakkıyla ilgili düzenleme yetkisi yok. Bunun kanunla düzenlenmesi gerektiği sonucuna varılarak bu düzenleme yapılıyor; bu da önemli bir düzenleme.

Bir diğer konu, bu Karayolu Taşıma Kanunu kapsamında uygulanan idari para cezalarıyla ilgili düzenleme. Buradan benim gördüğüm temel amaç, bu korsan taşımacılığın önüne geçebilmek ki kayıtlı, vergisini veren esnafımız gerçekten büyük haksız rekabete uğruyor, kayıt dışılık söz konusu burada. Bu konuda cezalarda, bir de kamyoncuya verilen ceza ile lojistik firmasına verilen ceza aynı tutarda, onu da farklılaştırabilmek için belirli aralıklar da konulmuş. Dolayısıyla, o düzenleme de bu açıdan büyük önem arz ediyor, destekliyoruz.

Bir diğer düzenleme TÜRMOB'la ilgili oda ve birlik genel kurul çağrılarının internet sitesinden yapılması konusu; biz destekliyoruz yani bu TÜRMOB'a, odalara önemli bir maliyet getiriyor posta giderleri, kâğıt masrafları. Bu şekilde 140 bin civarında herhâlde meslek üyemiz; bu üyelerimizin genel kurullara katılmasını internet sitesinden duyurarak sağlayabiliriz.

Bir başka düzenleme, ruhsat kullandırma ve başka meslek mensuplarının ad ve ünvanlarını kullanarak beyanname düzenlenmesi ve imzalanması ya da gönderilmesi konusu meslekten çıkarma cezasını gerektiren hâller arasına alınıyor. Bilmiyorum TÜRMOB ne diyecek de, doğru bir düzenleme olarak görüyorum bunu.

Bir başka konu, Vergi Denetim Kurulu tarafından haklarında Vergi Usul Kanunu 359 kapsamında vergi incelemesi başlatılan petrol piyasasındaki tesislerin faaliyetinin geçici olarak durdurması hâlinde mevcut durumda söz konusu tesis için başka bir kişiye, gerçek veya tüzel kişiye lisans verilemiyor idi; bunu, Danıştay teşebbüs özgürlüğünün ve mülkiyet hakkının ölçüsüz şekilde sınırlandırıldığı gerekçesiyle Anayasa Mahkemesine götürmüş, Anayasa Mahkemesi de bu düzenlemeyi kısmen iptal etmiş. Yeni düzenlemeyle şöyle bir uygulama getiriliyor: Lisans verilmeme tedbiri üç ayda bir Vergi Denetim Kurulundan temin edilecek bilgilere göre Enerji Piyasası Denetleme Kurumu tarafından değerlendirilecek ve bu tedbirin süresi bir yılı geçemeyecek. Bu anlamda da Anayasa Mahkememizin ve Danıştayın ifade ettiği gerekçe yerine getirilmiş oluyor.

Bir başka konu, işletme hakkı verilen veya devredilen otoyollardan geçiş yapan yabancı plakalı araçlarla ilgili geçiş ücretinin ve trafik cezasının gümrük kapılarında ödenmesi. Biliyorsunuz, Karayolları Genel Müdürlüğünün işlettiği yerlerle ilgili bu düzenleme var ama özel sektörün işlettiği otoyollarda bu uygulama yok. Bunların da yabancı plakalı araçlar ücretsiz geçtiyse ya da ceza yediyse bunun da gümrük kapılarında tahsili öngörülüyor.

Varlık Fonuyla ilgili burada hep tartışmasını yaptığımız denetim konusu tarihi ileri alınarak bir anlamda çözüme kavuşuyor. Ancak şöyle bir endişemiz var: Ocak ayında denetim yapmamız...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

OTURUM BAŞKANI ORHAN ERDEM - Buyurun.

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Biliyorsunuz, bütçe ve kesin hesabı yıl sonuna kadar bitirmemiz gerekiyor yani bu, tabii, bütçe ve kesin hesap kapsamına girmiyor ama aynı mantıkla hukukçu arkadaşlarımız bakarsa yani ocakta yaparsak bunu acaba bir sıkıntı doğar mı? O konuda bir endişem var.

Bir başka konu, kısa kısa onlara da değineyim: Faaliyet izni kaldırılan vakıf yükseköğretim kurumlarına Hazine tarafından bedelsiz devredilen taşınır ve taşınmazların tekrar Hazineye intikaliyle ilgili doğru bir düzenleme yapılıyor. Evet, mevcut Cumhurbaşkanı ve emekli Cumhurbaşkanı aylığıyla ilgili düzenleme yapılıyor, milletvekili ve bakanlarla ilgili düzenlemelere göre bir standartlık sağlanıyor.

Bayram ikramiyesi 3 bin liradan 4 bin liraya yükseltiliyor. Maddelerde de görüşlerimizi ifade ederiz yani uygulanan program, vatandaşımızın alım gücünü ve gelir dağılımını kalıcı olarak iyileştirmek için fiyat istikrarını sağlamak üzerine kurulu ve hiç kimse merak etmesin, Cumhur İttifakı verdiği tüm sözleri yerine getirir daha önce getirdiği gibi.

Kısa kısa birkaç tane sözlerimizi ifade edeyim: Eskiden emeklilere bayram ikramiyesi yoktu, Cumhur İttifakı döneminde çıktı.

VELİ AĞBABA (Malatya) - Sayemizde, sayemizde Sayın Kalaycı.

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Emekli aylıklarında alt sınır yoktu, alt sınır getirildi.

VELİ AĞBABA (Malatya) - Sayemizde ama sayemizde.

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Emeklilikte yaşa takılanlarla ilgili düzenleme yapıldı. Asgari ücret vergi dışı bırakıldı. Bunlar hep Cumhur İttifakı’nın taahhütleriydi, yerine getirildi. Yine, öğretmen, kamu avukatı, polis, bekçi, uzman çavuş, jandarma, sağlık personeli, din görevlileri, müdür gibi ünvanların ek göstergeleri 3600'e çıkarıldı.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Bitiriyorum Başkanım.

Muhtarların ve güvenlik korucularının maaşları net asgari ücret tutarına yükseltildi. Tazminat alamayan emekli belediye başkanlarının tazminatlardan faydalanması sağlandı. Tıp ve diş hekimliği fakültesi son sınıf öğrencilerine asgari ücret kadar aylık verilmesi sağlandı. Sağlık çalışanlarına ve infaz koruma memurlarına yıpranma payı hakkı verildi. Mübaşirler genel idare hizmetleri sınıfına alındı. Gençlerimizin KYK kredi borç faizleri silindi. Çarşı ve mahalle bekçisi istihdamı sağlandı; daha çok sayacağım, bunların hepsi AK PARTİ ve Milliyetçi Hareket Partisinin dolayısıyla Cumhur İttifakı’nın taahhüt ettiği konulardı, bir bir hepsi yerine geldi; bundan sonra da, daha önce, seçim zamanında veya sonrasında taahhüt edilen tüm konular yerine gelecektir.

Teşekkür ediyorum Başkanım.