KOMİSYON KONUŞMASI

ERHAN USTA (Samsun) - Şimdi, şeyi anlayamadık tam yani burada iddia edilen şeyi doğrusu ben onu bilmiyordum arkadaşlar iddia edinceye kadar ama o iddiaların geçerli olmadığını söyledi Bakan Yardımcısı, değil mi? Onu anlıyoruz. Ha, geçerli değilse problem yok ama hakikaten geçerli ise çok ciddi bir problem vardı. Tabii, burada, şimdi, özel firmanın tahsilatçısı hâline getiriyoruz devleti. Ha, devlet de bir bedel alıyor yüzde...

NİLGÜN ÖK (Denizli) - Ama mesela normalde de kaçak geçiyorsa ona da ceza uyguluyoruz ya, hani öyle düşünün. Hani, mesela normal geçti...

ERHAN USTA (Samsun) - Hayır, şimdi, normalde bu otoyollarda tahsilatı kendisi yapıyor firma değil mi? Tahsilatı yapma yükümlülüğü firmanın üzerinde, kendi elemanını koyuyor. Burada tahsilat yapamadığı konuda diyoruz ki: "Gümrükte firmanın bir elemanı yok, devletin elemanı var, bizim elemanımız var, o tahsil etsin." Biz ona hizmet vermiş oluyoruz, yüzde 60'a yüzde 40. Yani bu oran neye göre tespit ediliyor, onu sormak lazım. Bence çok fazla yani onun alamadığı bir şeyse zaten, tahsil edemediği bir şeyse niye yüzde 40'ını verelim? Mesela yüzde 80'ini alalım, yüzde 20'si verilebilir. Bunun rekabetle alakalı kısmını ben anlayamadım, ikiniz de "rekabet" dediniz yani bunun rekabetlik bir şeyi yok ama ülkemizin geliri, ülkemiz elbette özel sektör firmasıyla veya kamusuyla gelirden mahrum olmasın. Biz onun gelirden mahrum olmasını istemeyiz ama şirkete bırakılacak oran düşürülebilir bence çünkü zaten kendisi tahsil etse zaten edecek. Yani vermek istemiyorsa bize o parayı, tahsilatını yapsın. Ama hiç tahsil edemediği bir şeyde yüzde 40'ı niye cebine bırakalım? Çünkü bizim memurumuz onunla ilgili uğraşacak, çalışacak, bir iş yükü getirecek. Nihayetinde zaten bu firmalara epeyce para ödüyoruz, en azından buradan o kadar fazla para vermenin ben gerekli olduğunu düşünmüyorum. Sizin verdiğiniz bilgilerin doğru olduğu kaydıyla bunu söylüyorum ama yani Sayın Bakırlıoğlu'nun dile getirdiği o iddia doğruysa o tamamen farklı bir durum.