Komisyon Adı | : | (10/235, 837, 1601, 1602, 1800, 1801) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
Konu | : | PwC Türkiye Dijital Hizmetler Lideri Cem Kaan Aracı'nın, Türkiye'de faaliyet gösteren bir şirketin yapay zekâdan beklentileri ve nasıl bir mevzuatın onları hızlandıracağı hakkında sunumu |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 15 .04.2025 |
AYŞE BÖHÜRLER (Kayseri) - Teşekkür ediyorum sunumlarınız için.
Tabii, sizin sunumunuzda da görüldüğü gibi, şirketler yapay zekâ kullanıldıklarında kâr oranlarını daha çok arttıracaklarına, yüzde 58'den daha çok kâr edeceğine inanıyor, bu da hemen hemen bütün şirketlerin, ticari şirketlerin yönünü bu sahaya, yapay zekâya yöneltiyor fakat Türkiye bu işin daha başında gördüğüm kadarıyla. Sizi, işte, Deloitte'u dinledik, Yang Xiang'ı dinledik. Müşterileriniz kim, merak ediyorum yani mesela, hangi profiller müşteri olarak size geliyor? Ve siz bu işin içinde kendi kârınızı... Gördüğüm kadarıyla denetim ve danışmanlık aslında bütün bu süreçte ve kamuyla bir iş birliğiniz de var ister istemez danışmanlık verdiğiniz firmalar çerçevesinde. İlk olarak merak ettiğim kamuyla iş birliğinde yaşadığınız sorunlar, ikincisi de kim müşterileriniz, gerçekten merak ettim, bu müşterilere verdiğiniz hizmetin biraz kapsamını öğrenmek isterim.
BAŞKAN FATİH DÖNMEZ - Ama sektörel olarak soruyorsunuz değil mi?
AYŞE BÖHÜRLER (Kayseri) - Tabii, tabii, sektörel olarak soruyorum. Yani, isim vermek zorunda değilsiniz, "Şöyle bir firma." gibi diyebilirsiniz.