Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | Bazı Kanunlar ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/3046) münasebetiyle |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 16 .04.2025 |
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Bu Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğine neden yeniden tekrar dönülmesi gerektiğini ifade etmiştim, tekrar yeniden belirteyim.
Şimdi, bu muafiyetleri gerçekten anlamak mümkün değil. Hatırlarsanız, Türkiye Varlık Fonunda da çok ciddi anlamda bu konulara ilişkin yani birçok kanundan muafiyet var orada, vergilerden, resimlerden, harçlardan, belli kanunlardan. Orada kanunlar tek tek sayılmış. Ciddi anlamda bir denetim yok, Rekabet Kanunu geçerli değil, Devlet Memurları Kanunu, Kamu İhale Kanunu; onun da ne kadar sakıncalı olduğunu değişik defalarda, en sonunda burada Türkiye Varlık Fonunun her yıl bize sunması gereken raporu sunduğu zaman da yani onun üzerine hazırlanmış kamu denetim raporunu görüşürken de söyledik.
Şimdi, burada bakıyoruz, Cumhurbaşkanlığında böyle bir şey var. Neden buna gerek duyuluyor, anlamış değiliz. Yani neden böyle bir şey var, neden Cumhurbaşkanlığı ayrıcalıklı bir konumda? Burada 6 tane kanun var; Harcırah Kanunu, Taşıt Kanunu, Devlet İhale Kanunu, Kamu Konutları Kanunu, Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu. Yani bu getirilmiş olabilir Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle ama daha önceki dönemlerde Cumhurbaşkanlarında, Başbakanlıkta bu şekilde bir muafiyet yoktu. Şimdi neden böyle bir muafiyet yaratılıyor? Bir de üstüne üstlük biliyorsunuz, tasarruf ve verimlilik paketi vardı yani en çok tasarrufu yapması gereken, tasarruf yaptığı zaman da kamuoyunda da en çok görünür olan kurumlardan bir tanesi Cumhurbaşkanlığıdır. Yani neden böyle bir muafiyete ihtiyaç duyuluyor? Diğer taraftan da burada bakıyoruz, şimdi ifade "Cumhurbaşkanlığı Merkez Teşkilatı" olmuş.
Sayın Milletvekilim, dinliyor muyuz? Yani siz orada sunduğunuz için...
ERTUĞRUL KOCACIK (Sakarya) - Dinliyorum.
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Diğer taraftan merkez teşkilatı var burada. Devlet Denetleme Kurulu burada. Devlet Denetleme Kurulunun Kamu İhale Kanunu...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN MEHMET MUŞ - Buyurun.
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Anlıyorum ben merkez teşkilatı içinde şey olduğu için ama yani burada Devlet Denetleme Kurulunda bu şekilde... Yani bunun kalkması gerekiyor, burada bir terslik var, bu muafiyetleri doğru bulmuyoruz. Neden böyle bir muafiyet var Cumhurbaşkanlığına, niye başka kurumlara yok? Yani burada nasıl bir avantaj sağlanıyor, nedir? Örneğin, bir biçimde geçmişte bu muafiyetlerden sağlanan bunun maliyeti, portresi, sonuç itibarıyla bir miktar var burada, vazgeçiyorsanız bir yerlerde, biliyorsunuz, vergi şeyi var, vergi harcaması dediğimiz bir şeydir bu. Bu muafiyetlerin toplamı ne kadardır bilmek isteriz yıllar itibarıyla.
BAŞKAN MEHMET MUŞ - Peki, teşekkür ediyorum.
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Bir dakika, bitirmedim.
Bir de bu Cumhurbaşkanlığı Politika Kurulları var, 10 tane kurul oldu galiba, en son 2 tane daha yeni oluşturuldu sanıyorum. Burada benim bildiğim kadarıyla, ilgili maddelere baktığım zaman, kanun maddelerine gittiğim zaman memur maaş katsayısının belli bir rakamla çarpılmasıyla yazıyor orada.
BAŞKAN MEHMET MUŞ - Değerli arkadaşlar, birazdan onlara cevap verecekler.
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Yani bunu bir açıklasınlar bize. Yani eğer almıyorlarsa nedir? Çünkü burada konuşulduğu için şey yaptık, oradaki şeyi de görmek isteriz.