| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Gelir Vergisi Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı(1/517) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 14 .01.2016 |
AHMET YILDIRIM (Muş) - Teşekkürler Sayın Başkan.
Sayın Bakan, şimdi, son bir ayda dördüncü torbamız bu ve sizin de takip ettiğiniz üzere, özellikle Bakanlığınız kapsamında ordu mensuplarıyla ilgili belli düzenlemeler yapıldı. Geçen hafta işte burada yapılan -albayların emekliliğiyle ilgili- düzenlemeler bu hafta Genel Kurulda görüşülüyor ve muhtemelen siz de bununla ilgili tartışmalarda Genel Kurula geçeceksiniz, biz de orada olacağız. Ancak, dün, farklı muhalefet partilerinden Komisyon üyesi arkadaşlarımız... Özellikle orduya ve emniyete dair ve silahla görev yapan personeller için belli iyileştirmeler öngörülüyor -dün siz burada değildiniz Sayın Bakan- bu torba yasanın 8'inci maddesinde, emniyet hizmetleri tazminatı ama polis mensuplarına, sadece Emniyet Genel Müdürlüğü kapsamında silah taşıyanlara. Bunun üzerine bilgi notu istedik ve bize, sağ olsunlar, cevap verdiler. 273 bin Emniyet Genel Müdürlüğü personelinin 260 bini polis; düz polis veya kıdemli emniyet amiri, emniyet müdürü, komiser, komiser yardımcısı. Sivil memur oranı yüzde 5 bile değil Sayın Bakan, yüzde 5'in biraz altında. Dün, kapanıştan hemen önce, yine 9'uncu maddede, özellikle Emniyet Genel Müdürlüğü kapsamında yüksek öğrenimliler için ek göstergelerde belli düzenlemeler sadece yüksek öğrenimliler için... Bakın, önce Emniyet Genel Müdürlüğü içerisinde polisler ile sivil memurlar ayrı bir kategorizasyona tabii tutuluyor. Bir de onlar içerisinde emekliliğe tekabül edecek olan iyileştirmelerde yüksek öğrenimli emniyet mensuplarıyla yüksek öğrenim mezunu olmayanlar arasında bir kategorik yaklaşım sergileniyor. Farklı partilerden arkadaşlarımız ifade ettiler, emin olun birçok kamu çalışanının artık gözü kulağı Mecliste, Plan ve Bütçe Komisyonunda, "Bize ne zaman sıra gelecek?"; eğitim camiası, sağlık camiası, yargı camiası, ulaştırma, enerji, komünikasyon, maliye, birçok alan açısından böyle söyleyebiliriz. Burada, sadece son dönemde, Türkiye kamuoyunda, özellikle siyasallaştığı yönünde tartışmaların yoğunlaştığı meslek gruplarına, -bakın, sektörlere demiyoruz- emniyetin tamamını kapsamayan düzenlemeler ve ordunun tamamını kapsamayan düzenlemelerden -aynı şeyi burada da sordum, birazdan muhtemelen cevap gelecektir- sivil memurlar istifade edemiyor. Düşünün, emniyette, bir karakol ya da emniyet amirliği veya emniyet müdürlüğünde aynı büroda çalışan silahlı ile silahsız, üniversite mezunu olan ile olmayan arasında yapılan ve çok da adaletli olmayan bu iyileştirmeler ve düzenlemeler çalışma barışını bozmakta, çalışanların kamu çalışanlarının çalışma motivasyonunun olumsuz etkilemektedir. Bu gibi iyileştirmeleri birçok kamu çalışanımızın hak ettiğine inanıyoruz.
Burada dün gelişen tartışmalarda iktidar partisinin değerli bir Komisyon üyesi bize şunu söyledi, dün gece: "Efendim, biz sahanın nabzını tutarak geliyoruz buraya. Seçim çalışmaları, seçim beyannamemiz... Karakollara gittik, oradaki polislerimizin beklentilerini aldık." Peki, seçim çalışması sadece karakollarda mı yapılıyor? Okullara uğranılmıyor mu, hastaneye gidilmiyor mu, fabrikalara gidilmiyor mu, taşra teşkilatındaki diğer kamu kurumları ziyaret edilmiyor mu? Gerçekten sahada nabız tutma ve beklentiler üzerinden kamu çalışanlarına cevap olma çok çok iyi bir şeydir. Bu anlamda siyasi iktidar bunu genelleştirirse biz bundan memnun olur, destekleriz ama sadece ordu ve emniyet mensuplarına indirgenmiş beklentilere cevap olma hâli kamunun diğer bölümlerinde çalışan memurlarımızın motivasyonunu, beklentisini negatif yönde etkilemektedir. Doğru olanın total bir biçimde ele alınması, bütün "eşit işe eşit ücret" diye tanımlanmış olan o 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede... Siz yine Kabinedeydiniz Sayın Bakan. Ve yansımaları kamuda böyle olmadı. Seçilmiş olanların atanmışlardan daha az olduğu bir kuruldan geliyorum ben, Radyo ve Televizyon Üst Kurul üyeliği yaptım. Orada, atanmış olan, Meclis tarafından seçilen Üst Kurul üyesinden fazla maaş alan başkan yardımcısı ve daire başkanlarının gerçekleştirildiği bir kamu düzenine geçtik biz. Onun için, bu kamu reformunda personel rejimiyle ilgili köklü, daha genelleştirilmiş bir düzenlemenin yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda, Eğitim, Sağlık, Diyanet, Ulaştırma, Enerji, Maliye, Kalkınma Bakanlığı, bütün memurların beklentilerine cevap olabilecek bir iyileştirmeyle gerçekleştirilecek düzenlemenin daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.
Teşekkür ederim.