| Komisyon Adı | : | ANAYASA KOMİSYONU |
| Konu | : | Siyasi Etik Kanunu Teklifi (2/1000) (Alt komisyon metni) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 21 .04.2016 |
MURAT EMİR (Ankara) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Şimdi, 2'nci maddeye biz alt komisyonda da "çıkar çatışması" kavramının yerleştirilmesini önerdik. Bu, bize göre önemliydi çünkü çıkar çatışmasının ne olduğunun iyice anlaşılmasında fayda var. Daha sonra 3'üncü maddede bunun karşılandığı iddiası oldu. Şöyle ki: 3'üncü maddede "Kişisel çıkarıyla genel yarar arasında bir çatışma olduğunda genel yarara uygun hareket eder, davranırlar." deniyor. Hâlbuki çıkar çatışması bu değil, çıkar çatışması başka bir şey. Çıkar çatışması bir milletvekili yasama faaliyeti yaparken onun o konumunu etkileyebilecek, en azından kamuoyunda onun öyle davranmasını veya öyle karar vermesini etkileyebilecek düzeyde sonuçla ilişkisinin olmasıdır. Mesela örnek veriyorum. Şu Komisyondaki her milletvekilinin aslında şu yasayla ilgili çıkar çatışması vardır. Mesela belki önümüze gelecek, iktidar bu konuda kararlılık gösterirse, dokunulmazlıklarla ilgili anayasa değişikliği veya 83'üncü maddenin askıya alınması talebi yine Parlamento üyelerinin birçoğu açısından çıkar çatışması olan durumlardır. Dolayısıyla, çıkar çatışmasının ne olduğunun burada tanımlanması önemli çünkü ileriki maddelerde veya etik ilkeler sayılırken veya oluşturulacak kurul veya komisyonlar karar verirken çıkar çatışması var mı, çıkar çatışması durumunda milletvekili nasıl davranmış diye değerlendirecekler. Dolayısıyla, bu tanımın olmasında büyük yarar görüyoruz.
Teşekkür ederim.