GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2022 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2020 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifinin 6'ncı Tur Görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:5
Birleşim:34
Tarih:12.12.2021

AK PARTİ GRUBU ADINA ATAY USLU (Antalya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2022 yılı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı bütçesi adına söz almış bulunmaktayım. Yüce Meclisimizi ve aziz milletimizi saygıyla selamlıyorum.

Hepimizin hayatında bir ÖSYM hatırası vardır; bizler sınava girdik, çocuklarımız sınava giriyor. Şöyle bir bakıyorum da hayatımızın en heyecanlı günlerinden biri ÖSYM'den haber beklediğimiz günler.

MAHİR ÜNAL (Kahramanmaraş) - Engin Başkan, aldığımız bir karar var, grup konuşmaları bittikten sonra söz alalım diye.

ENGİN ÖZKOÇ (Sakarya) - Ben sadece eleştiri yaptım, ona uyarım ama bu konu acil olduğu için Meclis Başkanı bir an önce bilgilensin diye... Herhangi bir sakıncası varsa...

MAHİR ÜNAL (Kahramanmaraş) - Ya, hayır söylemek istediğim...

ENGİN ÖZKOÇ (Sakarya) - Bu sizi ilgilendirmiyor mu?

ATAY USLU (Devamla) - Engin Bey, kürsüde konuşuyoruz, lütfen...

ENGİN ÖZKOÇ (Sakarya) - Grup Başkan Vekilinizin kendisi konuşuyor, beni değil Mahir Bey'i uyarın!

BAŞKAN - Buyurun siz Genel Kurula hitap edin, devam edelim.

ATAY USLU (Devamla) - Hayatımızın en heyecanlı günlerinden biri ÖSYM'den haber beklediğimiz günler. Sınav sonuçlarına bazen seviniriz, bazen üzülürüz. Hemen şunu ifade edeyim: Okullardaki sınavlardan ya da ÖSYM'deki sınavlardan daha önemlisi hayat sınavı, aslolan hayat sınavındaki başarımız.

Sayın milletvekilleri, dünyanın her yerinde sınavlardan ve ölçme sistemlerinin varlığından hep şikâyet edilir, sınavsız bir sistem arayışı vardır ancak eğitim varsa sonuçların sınanması, ölçülmesi de kaçınılmazdır; sınavlar, öğrenciler hakkında verilecek isabetli kararlar için vazgeçilmezdir. Öte yandan, sınavlar, yalnızca ölçme için değil aynı zamanda geliştirme amaçlı da kullanılır; sınavlardan elde edilen sonuçlarla kuvvetli ve zayıf yönlerin tespiti yapılır, bu tespitlerle eğitim politikaları şekillendirilir, yönetim süreçleri yeniden planlanır. Ölçemiyorsak değerlendiremeyiz ve yönetemeyiz, ölçmek için öğrenmek değil öğrenmek için ölçmek önemlidir.

ÖSYM, 1974 yılında üniversiteye giriş sınavlarının merkezî yapılması ihtiyacı üzerine kurulmuştur. Bugün, ÖSYM, toplumun birçok kesimine, birçok kuruma güvenilir, adil, başarılı bir ölçme ve değerlendirme hizmeti sunmaktadır. Günümüzde ön lisans, lisans ve lisansüstü öğretim sınavları; kamu kurum ve kuruluşlarının mesleğe giriş, görevde yükselme sınavları ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Akademik personelin seçimi yine ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir. ÖSYM, yalnızca basılı ortamda değil elektronik ortamda da sınavlar gerçekleştirmektedir. Elektronik Yabancı Dil Sınavı'na her yıl 50 bin aday katılmakta ve ÖSYM tarafından yapılmaktadır.

Değerli arkadaşlar, ÖSYM, 2021 yılında 8 milyon adayın katıldığı 43 sınav gerçekleştirmiştir. Bu sınavların en geniş kapsamlısı olan Yükseköğretim Kurumları Sınavı'dır ki bu sınava 2,5 milyon aday katılmaktadır. ÖSYM, yaptığı sınav sayısıyla, verdiği hizmet kitlesinin büyüklüğüyle alanında dünyanın önde gelen kurumlarından bir tanesidir. Geçerli, güvenilir ve adil ölçme, seçme ve yerleştirme yapan kurum olarak ÖSYM, herkes tarafından kabul gören, alanında örnek bir kuruluştur. Başarılı ve güvenilir sınav uygulamaları için hem kurum Başkanımıza hem kurum personelimize, çalışanlarımıza ve Bakanlarımıza tebriklerimizi sunuyoruz.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; AK PARTİ olarak on dokuz yılda eğitime çok büyük destekler verdik; Millî Eğitim Bakanlığının bütçesini on dokuz yılda yaklaşık 30 kat artırdık; öğretmen sayımızı, derslik sayımızı da 2002'den bu yana 2 katına çıkardık. Şimdi de "Okul, öğrenci ve öğretmen ayrılmaz bir bütündür." diyerek Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın müjdesini verdiği güzel bir çalışma sürecine girdik; öğretmenlik meslek kanunu için adımlar atıyoruz. Meclis olarak, milletvekilleri olarak bu düzenlemenin kanunlaşması için her türlü desteği vereceğiz.

ATİLA SERTEL (İzmir) - Öğretmenlere görev vermiyorsunuz, öğretmenleri göreve atamıyorsunuz.

ATAY USLU (Devamla) - Bu düzenlemeyle öğretmenlik bir kariyer mesleği olarak tanımlanacak, öğretmenlerimize yeni mali ve sosyal haklar sağlanacak, öğretmenler arasındaki farklılıklar kaldırılacak, öğretmenlerimizin 3600 ek gösterge hakkı teslim edilecek. Bu tarihî reformun tüm öğretmenlerimize şimdiden hayırlı olmasını temenni ediyorum. Hem medeniyet inşa eden hem insan yetiştiren, hepimizin üzerinde büyük emekleri olan öğretmenlerimize bir kez daha şükranlarımı sunuyorum.

Tüm bu rakamlar, tüm bu çalışmalar Hükûmetimizin insan kaynağı yetiştirmeye, eğitim ve öğretime verdiği önemi göstermektedir. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a, Millî Eğitim Bakanlarımıza yatırımları, projeleri, eserleri için teşekkür ediyoruz.

Değerli milletvekilleri, pandeminin devam ettiği bu süreçte okulların açık tutulması hem ülkemizin geleceği hem de çocuklarımızın geleceği açısından stratejik bir önemi haizdir. Sayın Bakanımız bu dönemde eğitim, sağlık dengesi içinde okulların açık tutulması konusunda büyük bir kararlılık göstermiştir. Başarılı süreç yönetimi dolayısıyla Sayın Bakanımız Mahmut Özer'i tebrik ediyoruz.

ATİLA SERTEL (İzmir) - Öncekini unuttun mu?

ATAY USLU (Devamla) - Sayın milletvekilleri, bu bütçemizin kendisine ve ülkesine güvenen, adalet ve merhamet duygularıyla boyanmış, millî ve insani değerlere sahip hayat sınavında başarılı bireyler yetiştirmeye vesile olmasını temenni ediyor, yüce Meclisi saygıyla sevgiyle selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)