| Konu: | Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 6 |
| Birleşim: | 13 |
| Tarih: | 27.10.2022 |
MEHMET METANET ÇULHAOĞLU (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 361 sıra sayılı Kanun Teklifi'nin 11'inci maddesi üzerinde İYİ Parti Grubumun görüşlerini ifade etmek üzere söz aldım. Heyetinizi saygıyla selamlarım.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; teklifin 11'inci maddesiyle, uygulamada karşılaşılabilecek tereddütlerin önlenmesini teminen, daha önce Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan ücretsiz girişli günübirlik tesisler ile 9'uncu maddenin (b) bendinde belirtilen tesisler için ağaçlandırma ve bakım bedeli ile orman köylüleri kalkındırma gelirinin yanı sıra tesisin bütünleyici unsuru olan denizle bağlantısını sağlayan kıyı kullanımlarından Devlet İhale Kanunu'nun 75'inci maddesinden doğan ecrimisil bedellerinin de tahsil edilmeyeceği, varsa tahsil edilenlerin ise iade edilmeyeceğine ilişkin olarak değişiklik yapılmaktadır.
Yine, bir AK PARTİ klasiği arkadaşlar, devletin kurumu hazine arazisini, ecrimisil ödemeden kullanacak. Çiftçilerimiz, ekonomik krizin yaşandığı bu zor şartlarda tarım yaparken, ülke ekonomisine katkıda bulunurken yeterli destek alamadıklarını, girdi fiyatlarının her geçen gün arttığını söylemekteler. Atadan, dededen kalan, kırk elli yıldır ecrimislini ödeyerek ekim yaptıkları tarlalarının tapusu olmadığı için doğrudan gelir desteği alamıyorlar. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı hazine arazilerinin on yıllığına ecrimisil bedelinin yarısı üzerinden kiraya verileceğini söyleyerek on yıl sonra da satışının yapılabileceğini beyan etmişti, hâlâ bir gelişme olmadı.
Değerli milletvekilleri, çiftçilerimizin atadan, dededen kalan kırk elli yıldır ekim yaptıkları, vergilerini yatırdıkları, ecrimisil bedellerini ödedikleri tarlaları için ÇKS'den yararlanmaları bir an önce sağlanmalıdır; bu konuda yapılacak düzenlemeye biz İYİ Parti olarak katkı vermeye hazırız. Çiftçilerimiz "Bu kullanılacak arazilerin yarın birilerine rant sağlamayacağı ne malum." diyorlar ve Adanalı hemşehrilerim kanun teklifindeki bu maddenin neresi, kimler için geldiğini de iyi biliyorlar.
Değerli arkadaşlar, herkesin bildiği gibi, Adana ilimiz, bir tarım şehri, Çukurova'nın incisi, üretimin merkezi, beyaz altın diyarı, narenciyenin kalbi. Filmlere konu olmuş güzellikleri ve tarihî dokusuyla bir başka güzeldir bizim Adana'mız. Fakat yatırımlar açından yeterli ilgi ve alaka gösterilmeyen, âdeta üvey evlat muamelesi gören Adana ve Adanalı vatandaşlarımız, esnaflarımız, tarım sektörü çok zor durumda. Bakın, en basit örneğini vereyeyim değerli arkadaşlar: Tarım ve Orman Bakanlığının 2022 Tarımsal Yatırım Rehberi'ne göre Adana ilimizdeki tarım alanı 2002'de 576.388 hektarken 2022 yılında 486.987 hektara düşmüş, 89.400 hektar ekilip biçilemez olmuştur. Başka söze gerek var mı arkadaşalar? İşte AK PARTİ'nin tarım politikası, işte sonuç bu.
Adana'nın en büyük sorunlarından biri de ulaşım. Bu sorun ancak raylı sistemle çözülür. Adana Büyükşehir Belediyesinin 2'nci Etap Hafif Raylı Sistem Projesi'ne neden onay verilmedi? Kredisi hazır olan bu proje için, Adanalı hemşehrim, Sayın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından açıklama bekliyor.
Adanalı hemşehrilerimin bir sıkıntısı daha var, o da uçak seferleri; Adanalıyı canından bezdirmekte. Yani İstanbul Havalimanı'na verdiğiniz yolcu ve uçak garantisi nedeniyle, uçak seferleri direkt Ankara-Adana yerine maalesef İstanbul'dan dolaşarak, aktarmalı olarak Adana'ya yapılıyor. Bu da Adana sanayi sektörüne ve Adanalı hemşehrilerimize eziyetten başka bir şey değildir. İktidarıyla, muhalefetiyle bu konuyu düzeltmek hepimizin boynumuzun borcu olmalı. Eskisi gibi direkt Adana-Ankara seferleri konulmalı. Aksi hâlde Adanalının sandıkta bunun cevabını vereceğini bilmenizi istiyorum ve Genel Kurulu saygılarımla selamlıyorum. (İYİ Parti ve CHP sıralarından alkışlar)