Konu: | 6/2/2023 Tarihinde Meydana Gelen Depremlerin Yol Açtığı Ekonomik Kayıpların Telafisi için Ek Motorlu Taşıtlar Vergisi İhdası ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi münasebetiyle |
Yasama Yılı: | 1 |
Birleşim: | 14 |
Tarih: | 12.07.2023 |
ADNAN ŞEFİK ÇİRKİN (Hatay) - Sayın Başkan, Değerli Meclis; 3'üncü maddedeki önergemiz üzerine konuşmak için söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlarım.
Sayın milletvekilleri, hepinizin bildiği gibi asrın en büyük, hatta birkaç asrın en büyük felaketini en büyük şekilde yaşayan bir ilin, Hatay'ın milletvekiliyim. Dolayısıyla, tabii ki diğer illerimizde de büyük sıkıntılarımız oldu ama en çok acıyı, en çok tahribatı yaşayan bir ilin milletvekili olarak elbette ki daha ağır sorunlarla uğraşıyoruz.
Öncelikle şunu ifade edeyim: Sayın bakanlar yani iktidarımızın depremle ilgili bakanları bölgemize sıkça geliyorlar, burada bir sıkıntı yok; gayret ediyorlar, bunda da bir sıkıntı yok. Bölgemizin iktidar milletvekilleri de bu konuda elinden gelen gayreti gösteriyor. Bir kere bir hakkı teslim ederek sözlerime başlamak istiyorum. Ancak ortada bir dağınıklık var. Yani 6 Şubat depreminden sonra, zannediyorum nisan ayında, Hatay teşvikli bölge kapsamına alındı ve elbette ki bu çok doğru bir karardı. Yatırımcıya arsa tahsisinden ve çeşitli teşviklerden başlamak üzere, Hatay'ın yaralarını da sarmak adına, Hatay'a yapılacak yatırımların artması noktasında alınmış doğru bir karardı. Buna bir şey demiyoruz, teşekkür ediyoruz. Ancak yatırımcıya arsa tahsisine gelince Millî Emlakte arsa yok. Neden? Bütün arsalar konut yapılmak üzere TOKİ'ye devredilmiş. Böyle bir garabetle karşı karşıyayız; bir plansızlıkla, bakanlıkların birbirinden haberinin olmamasıyla karşı karşıyayız sayın milletvekilleri. Şimdi, o teşviki çıkaran da Hükûmet ama o arsaları o Millî Emlak Müdürlüğünün elinden alan Hükûmetin başka bir bakanlığı. Niçin? Deprem konutu için. Niyet iyi, burada bir problem yok ancak bırakın, bu, Millî Emlak Müdürlüğünde kalsın, deprem konutları için lazım oldukça arsalar alınsın ve yatırımcıya da arsa bırakılsın. Bu bir örnek. Yani bir bütünlük lazım, iktidarın bu hizmetleri yaparken bir bütünlük göstermesi gerekiyor, yoksa yatırım gelmez. Bunu, bir ay içerisinde, iki ay içerisinde Hükûmetimiz çözmek zorunda.
Ayrıca, Hatay çok önemli bir vilayet. Bizim asıl temas etmek istediğimiz konu şu: Hatay'dan çok büyük bir göç yaşandı, 600-700 bin Suriyelinin yaşadığı bir vilayetten bahsediyorum. Ama Hatay, depremi yaşayan diğer iller gibi değil sayın milletvekilleri, bunu sadece depremin ağırlığını ifade etmek üzere söylemiyorum. Maraş ağır bir deprem yaşadı, Gaziantep yine yaşadı, Malatya yaşadı, Adıyaman yaşadı fakat bu illerin hiçbiri ana vatana sonradan katılmadı, bu illerden hiçbiri referandumla devlet olmadı, bu illerin hiçbirinde Cumhurbaşkanı yok, Hatay'ın var ve bunların hepsi demografik yapıyla oldu. Bu demografik yapı bozuldu, bunun düzelmesi ve geriye dönüşlerin mutlaka sağlanması gerekiyor. Bu da ancak ve ancak Hatay'ın Millî Güvenlik Kurulu gündemine alınması suretiyle Hatay'a pozitif ayrımcılık yapılmasıyla olabilir. Bu çok önemlidir, ulusal meseledir, millî meseledir. O bakımdan, Değerli Hükûmetimizi ve Sayın Cumhurbaşkanımızı burada Hatay'ı Millî Güvenlik Kurulu gündemine almaları noktasında uyarıyorum.
Teşekkür ediyorum Sayın Başkan. (İYİ Parti sıralarından alkışlar)