Konu: | Saadet Partisi Grubu önerisi münasebetiyle |
Yasama Yılı: | 2 |
Birleşim: | 92 |
Tarih: | 06.06.2024 |
AK PARTİ GRUBU ADINA EROL KELEŞ (Elâzığ) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
Merkezi Hekim Randevu Sistemi, Sağlık Bakanlığı tarafından vatandaşların hastane ve aile hekimlerine randevu alabilmelerini kolaylaştırmak amacıyla oluşturulan bir sistem. MHRS, internet sitesi, mobil uygulama ve çağrı merkezleri üzerinden hizmet vermektedir.
Merkezi Hekim Randevu Sistemi, hastanelerdeki muayene öncesi bekleme süresinin ve poliklinik önlerindeki yoğunluğun azaltılması, vatandaşların kendi zamanlarını doğru yönetebilmeleri, hastanedeki hekim iş gücünün etkin kullanılabilmesini sağlamak amacıyla 2010 yılında hayata geçirilmiş ve 2012 yılında 81 ilde bütün kamu hastaneleri projeye dâhil edilerek Türkiye'yi kapsayan en büyük çağrı merkezi olmuştur.
Değerli milletvekilleri, geçmiş dönemde Elâzığ Fethi Sekin Şehir Hastanesinde başhekimlik görevinde bulunmuş biri olarak ifade etmek isterim ki sağlık sistemimiz sıradan bir sistem değildir. Tüm vatandaşlarına sosyal güvenlik kapsamında bedelsiz sağlık hizmeti sunabilen ender ülkelerden biriyiz ancak şunu da unutmayalım ki sınırsız talepleri sınırlı kaynaklarla karşılamak durumundayız. MHRS üzerinden alınan randevuların büyük bir kısmı vatandaşların randevuya gelmemesi veya son dakika iptalleri nedeniyle boşa gitmekteydi; bu durum Sağlık Bakanlığı hastanelerinin kapasitelerinin yaklaşık olarak yüzde 30'unun kullanılamamasına neden oluyordu.
Randevuların etkin bir şekilde yönetilebilmesi ve kaynakların daha verimli kullanılabilmesi amacıyla Onaylı Randevu Sistemi hayata geçirilmiştir. Onaylı Randevu Sistemi, randevuların iptal edilmesinin ardından boş kapasitelerin hizmet bekleyen hastalar için kullanılmasını sağlayan yeni bir uygulamadır. 13 Mayıs Pazartesi günü itibarıyla aktif hâle gelen bu sistemde randevu tarihinden bir gün önce, akşam saat 20.00'ye kadar kişilerin randevularına onay vermesi veya gelemeyeceğini bildirmesi gerekmektedir.
Randevusunu onayladığı hâlde gitmeyen kişilerin aynı branş için on beş gün boyunca yeni randevu alması kısıtlanmakta ancak bu kişiler sağlık tesislerinden randevusuz hizmet alabilmektedir. Son onay saatine kadar randevusunu onaylamayan kişilerin randevuları otomatik olarak iptal edilmekte ve bu kişiler tekrar randevu oluşturabilmek için ya da sağlık tesisinden randevusuz hizmet alabilmektedir. Üç gün ve daha sonrası için alınan tüm randevularda onay zorunluluğu bulunmaktadır ancak muayene tarihinden önceki iki gün içerisinde alınan randevular da otomatik olarak onaylanmaktadır.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Keleş, tamamlayın lütfen.
EROL KELEŞ (Devamla) - Peki.
Örnek verecek olursak 8 Haziran tarihi için 6-7 Haziran tarihinde alınan bir randevu otomatik olarak onaylanmaktadır. Bu çok önemli, 65 yaş üstü hastalar ve kanser hastaları bu randevu sisteminden muaftır. Bu gruptaki hastalar her zaman randevu alabilmektedir. Onaylı randevu dönemi öncesinde vatandaşlarımızın randevuya sadakati yüzde 87'ye kadar çıkmışken yeni dönem sayesinde randevu sadakati yüzde 92'ye çıkmıştır. Randevusuna geleceğini beyan etmeyen vatandaşların randevusunun saat sekiz itibarıyla otomatik olarak iptal edilmesi sayesinde vatandaşlara günlük ortalama 50 bin yeni randevu kapasitesi açılması sağlanmıştır. Bu sayede vatandaşlar bu randevularının yüzde 93'üne randevu alarak randevuya daha kolay ulaşabilir hâle gelmiştir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
EROL KELEŞ (Devamla) - Bu sistem öncesinde talep bırakılan vatandaşlara ortalama yedi gün içerisinde randevu verilebilirken bu oran üç güne düşmüştür.
Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)