GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: TÜRKİYE DEMİRYOLU ULAŞTIRMASININ SERBESTLEŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI SS441
Yasama Yılı:3
Birleşim:96
Tarih:24.04.2013

VELİ AĞBABA (Malatya) - Teşekkür ederim.

Öncelikle, geçtiğimiz hafta hayatını kaybeden, bizim uzunca yıllar Samsun milletvekilliğimizi yapan Sayın İlyas Kılıç'ı burada rahmetle anıyor, torunu Çağatay Kılıç'a da baş sağlığı dileklerimi iletiyorum grubumuz adına.

Değerli arkadaşlar, biz bu kanuna baştan sona karşıyız. Komisyondaki arkadaşlarımız, bu konunun uzmanı arkadaşlarımız görüşlerini açıkladılar. Bu kanuna, adı üzerinde, baştan sona karşıyız.

Şimdi, Sayın Bakan buradayken ben Malatya'yla ilgili çok önemli gördüğüm ve Malatya'yı, hatta birçok şehrimizi kalkındıracak, geliştirecek bir projeyi Sayın Bakanın, beni dinlerlerse, dikkatlerine sunmak istiyorum. Evet, Sayın Bakan şu anda meşgul ama?

BAŞKAN - Siz Genel Kurula hitaben devam ediniz lütfen.

VELİ AĞBABA (Devamla) - Peki.

Sayın Bakan, şimdi, bizim, Malatya'yı, hatta Kemaliye -belki ilginizi çeker- İliç, Keban, Arapgir, Arguvan, Alacahan, Kangal, Hekimhan, Kuluncak, Yazıhan ilçelerini havaalanına bağlayan bir yol var. Şimdi, o çayın üzerine bir köprü yapılır ise bu saydığım ilçeler havaalanına 40 kilometre civarında yaklaşacaklar yani Sivas'ı, Erzincan'ı, Elâzığ'ı, Malatya'yı direkt ilgilendiriyor, 40 kilometre yol kısalacak. Yolun 40 kilometre kısalması demek hem Malatya şehir içi trafiğinin rahatlaması demek hem de insanların havaalanına 40 kilometre yaklaşması demek.

Şimdi, Hekimhan'da çeşitli tesisler yapılıyor, birçok ilçemizde çeşitli yatırımlar yapılıyor ve bu ilçelerin hemen hemen hepsi İstanbul'da, Ankara'da, İzmir'de gurbetçileri olan yerler. Eğer bu yol yapılır ise, bu köprü yapılır ise, Sayın Bakan, hem Kemaliye hem İliç hem bu saydığım ilçeler -yani 5 il- havaalanına 40 kilometre yaklaşmış olacak.

40 kilometre yaklaşması ne demek? Kemaliye'nin, İliç'in, Arapgir'in, Hekimhan'ın, Arguvan'ın turizminin gelişmesi demek, İstanbul'daki gurbetteki insanların Malatya'ya rahat gelebilmesi demek. Bu konuya dikkatlerinizi çekmek istiyorum ve eğer yapılabilirse, bu konuda bölgeye çok önemli bir hizmet olacak.

Yapılacak köprü, Malatya Bereketli köyü ile Tomolar arasında, maliyeti çok olmayan, düşük bir maliyete çıkacak bir köprü.

ÜNAL KACIR (İstanbul) - Kaç metre?

VELİ AĞBABA (Devamla) - Yani herhâlde 20-30 metre civarında bir köprü. Bu köprü, Malatya'yı, bu saydığım ilçeleri -Sayın Bakanın ili de olmak üzere- havaalanına 40 kilometre yaklaştıracak.

40 kilometre demek, Malatya'daki ilçelerin gelişmesi demek, Kemaliye'nin, İliç'in, Arapgir'in gelişmesi demek Sayın Bakan. Bu konuda sizden rica ediyoruz, bunu da araştırabilirseniz, Malatya açısından size minnettar kalırız.

Şimdi, değerli milletvekilleri, ben Malatya'yı çok konuşuyorum çünkü oy veren Malatyalılar Türkiye Büyük Millet Meclisinde Malatya'ya yapılan haksızlıkları dile getirmem için bana oy verdiler. Maalesef, kara yolları anlamında Malatya hak ettiği hizmeti alabilmiş değil. Çevre yolu olmayan, çevremizdeki illere göre çevre yolu olmayan tek il maalesef Malatya.

Bakın, Malatya her anlamda bir dünya markası. Kayısısıyla? Birinci, dikkatinizi çekiyorum, birinci karaciğer naklini gerçekleştiren bir karaciğer merkezimiz var. Dünyanın en ünlü cevizi, üzümü, kirazı? Malatya'nın her şeyi meşhur ama Malatya hak ettiği hizmeti alabilmiş mi? Alamamış. Çevre yolumuz yok, çevre yolumuz. Çevre yolu yok, Malatya'nın çevre yolu yok. Malatya'nın içinden geçmek bir keşmekeş.

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Bizde var, parayla geçiyoruz.

VELİ AĞBABA (Devamla) - Evet, maalesef öyle.

Yine, bakın, bütün, Diyarbakır'ı, doğuyu, Karadeniz'e bağlayan Sivas-Malatya yoluna bir tek metre yatırım yapılmamış. Elâzığ tarafına yapılmış duble yol, herhâlde Elâzığlılar yaptırdı diye düşünüyorum çünkü bizim olsa Malatya'yla Sivas arası duble yol olur, bir metre duble yol yapılmış değil. Bu bütün, Malatya'yı, doğuyu, Karadeniz'e bağlayan yol ama maalesef hâlâ o yol tek şeritli bir yol olarak ulaşıma devam ediyor.

Yine, değerli arkadaşlar, Malatya'yı Kuluncak ilçesine bağlayan bir yol var, köy yolundan farksız, Kuluncak yolu köy yolundan farksız. Hem yol bozuk hem de tek şerit olduğu için Kuluncaklılar, Darendeliler, Ayvalılar bu yola giderken? Maalesef bir köy yolundan daha beter bir yol, ama maalesef 2002'den beri iktidarda olan AKP bir tek metre bu yola el vurmuş değil, bu yolu yapmış değil.

Değerli arkadaşlar, AKP'ye en çok, maalesef en çok oy veren illerden birisi Malatya.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

VELİ AĞBABA (Devamla) - Her yere duble yol yapılıyor, Malatya'ya duble kazık atılıyor. Böyle bir şey olabilir mi, böyle bir şey olabilir mi? Ama maalesef bir tane vicdan sahibi insan çıkıp bu konuda haksızlığı dile getirmiyor.

BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Ağbaba.

VELİ AĞBABA (Devamla) - Ben Sayın Bakanın bu konuda tekrar dikkatini çekmek istiyorum.

Hepinize saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)