GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2012 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2010 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI
Yasama Yılı:2
Birleşim:33
Tarih:10.12.2011

CHP GRUBU ADINA MAHMUT TANAL (İstanbul) - Değerli Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Kitaplar çoğaldı ama bendeki kitap bütçe değerli arkadaşlar, başka bir kurumun değil, bugün ve bundan sonra üzerinde tartışacağımız konular.

Bütçe derken, değerli arkadaşlar, bize dağıtılan kitapların sayfalarına biz baktığımız zaman rakamların hiçbirisi?. Gider kısmında, harcama kısmında gösterilenler çok küçük ve ufak yazılmış, okunmuyor, gelirler kısmı gerçekten büyük yazılmış, bunlar okunuyor. Yani bu bütçe kitaplarını, bize dağıtılan bu kitapları okuyabilmek için büyüteç şart değerli arkadaşlar, büyüteçsiz bunu okuma şansınız yok. Bunu gerçekten söylerken, ben size tek tek sayfa numaralarını söyleyeyim, en azından bilginiz olması açısından: 2'nci cildin sayfa 23 ile 32 arasını büyüteçsiz okuyamazsınız değerli arkadaşlar. Geliyoruz, yine sayfa 249 ile 259 arası hiç okunmuyor. Yani biz gidip bir buzdolabını, çamaşır makinesini krediyle alırken, bir kredi sözleşmesini yaparken Tüketici Kanunu diyor ki: "12 puntoyla bunun yazılı olması gerekir." 12 puntoyla yazılı olması bir buzdolabı kredisi almak için bu kadar önemli iken, ülkemizin bütçesi için bu kadar, 12 puntoyla yazma zahmetine niçin girmediler? Gerçekten bu büyük bir eksiklik. Bu sadece bu yıla özgü değil değerli arkadaşlar. Önceki yılları getirdim, önceki yıllar da aynı şekilde. Yani bu anlamda benim hem Maliyeden hem Hazineden hem Meclis Başkanlığından istirhamım, lütfen, bundan sonra düzenlenecek olan bu şekilde bütçeyle ilgili kitapların, bize dağıtılacak bilgilerin okunacak bir vaziyette yazılması gerekiyor, bize dağıtılması gerekiyor, yanımızda büyüteçle Meclise gelip bunu okumayalım. Bu gerçekten büyük bir sıkıntı.

İkinci bir hadise, yine dağıtılan bu kitaplarda bugüne kadar? Ben Sayıştaya teşekkür ediyorum. Gerçekten geçmiş yıllarda ve bu sene mesela 29 tane öneri var. 29 tane önerisinin, bir önceki yıllarda da aynı öneriler? Bir: "Kapanış, tasdik anlamında, sıra sayı numara anlamında, faturaların düzenli işleyişi anlamında usulüne uygun yapılmamıştır." deniliyor. Önceki yıllar da aynı şekilde, bu sene de aynı şekilde.

Peki, normal bir tacir, bir işletme sahibi bunu yapınca ne olur? Hemen vergi dairesi denetmenleri gönderir, "Sen şaibeli ticaret yapıyorsun, defterlerin şaibelidir, bütçen şaibelidir." der, hemen incelemeye alınır ve gerçekten inceleme sonucunda büyük para cezaları o esnafa kesilir. Bu açıdan baktığımız zaman basiretli, özenli bir tacirin göstermesi gereken özen ve ihtimam bu bütçe hazırlanırken gösterilmemiştir. Bu açıdan bu bütçenin tamamı, görebildiğim kadarıyla, bir önceki yıllar ve şimdiki Sayıştayın düzenlediği o 29 önerinin birebir aynı olması nedeniyle şaibeli olduğunu gösteriyor.

Konuya giriyorum değerli arkadaşlar:

Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığıyla ilgili 5952 sayılı Yasa'nın, önemli mesela, 13'üncü maddesinde "Yabancı uzman çalıştırılabilir." deniyor.

Değerli arkadaşlar, bu bizim hukukumuza ilk olarak giren bir hadise. Yabancı uzman demek, MOSSAD'ın, CIA'in elemanlarının en üst bir kuruma yerleşmesi demek. Bunun da sayısı 81 tane, şu anda bulunan 71 kişi.

AK PARTİ adına söz alan Değerli Sayın Güler şunu söyledi: Bunların bu geçici kadroya? Aslında kanun diyor, bu geçici kadronun kadroya alınması şeklinde bir önerileri oldu. Yani CIA'in ve MOSSAD'ın kadrolu olmasını önerdiler.

MUAMMER GÜLER (Mardin) - Onlar uzman değil Sayın Tanal, uzmanlık o değil.

MAHMUT TANAL (Devamla) - Ama burada uzman? Neticede bu ajanların, yabancı ajanların en üst kuruma girmesinin adı teknik ibaresiyle yapıştırılabiliyor. Başka türlü gelmesi zaten imkânsız, teknik kavramı kullanılarak ajanlar bizim en üst kuruma yerleştiriliyor.

Peki, niye ihtiyaç duyuldu? İlk önce İçişleri Bakanlığına bağlandı. 3046 Yasa diyor ki: Bakanlık ancak bir tane müsteşarlık kurabilir, ikinci müsteşarlık kuramaz. Aa, baktılar, hakikaten bir hata yaptılar. Cumhuriyet Halk Partisi Anayasa Mahkemesine gidince bunun farkına vardılar, aldılar onu Başbakanlığa bağladılar, 3056 sayılı Yasa'ya.

Arkadaşlar, hukukla oynamak ateşle oynamaktır. Ateşle oynayanın eli yanar. Burada AKP Hükûmeti resmen hukukla oynuyor değerli arkadaşlar. Niye? İlk önce İçişleri Bakanlığına bağladınız Müsteşarlığı, hata yaptınız, kalktınız, Başbakanlığa bağladınız. Başbakanlığa bağlı özel bir ekip, özel bir ajan, özel bir örgüt kurulmuş durumda. Bunların içerisinde kimlerin olacağı belli değil.

Daha ötesine geliyorum, 16'ncı maddede bunun bütçesi, maaşları örtülü ödenekten? Arkadaşlar, suç karanlıkta işlenilir, suç kapalılıkta işlenilir. Denetlenebilir, şeffaf, açık olan toplumlarda örtülü ödenek bu kadar olmaz.

Peki, bunun görevi bizim yasalarımızda yok mu? Var, bunun görevi gayet rahat? Yine bunun içerisinde, Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığının içerisinde Terörle Mücadele Koordinasyon Kurulu var. Peki, Anayasa'nın 118'inci maddesinde Millî Güvenlik Kurulu zaten bu görevi yapıyor idi. Millî Güvenlik Kuruluna inanmadınız, güvenmediniz, kendinize bağlı bir örgüt kurdunuz.

Geliyoruz, bunun içerisinde, yine aynı şekilde bu Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığının görevini gören bir yasal boşluk mu vardır? Yok. 2937 sayılı Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Millî İstihbarat Teşkilatı Yasası vardı. Aynı görevleri yapıyor değerli arkadaşlar, aynı görevler orada var ama burada neler yapıldı?

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MAHMUT TANAL (Devamla) - Özür diliyorum, hemen bitiriyorum.

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum Sayın Tanal.

MAHMUT TANAL (Devamla) - Yasama organının nasıl tüm yetkileri kanun hükmünde kararnameyle yürütmeye geçtiyse, HSYK'nın üyesi buranın da doğal, müsteşar olarak üyesidir, yargıyı da bu şekilde yine yürütmeye bağladılar.

Saygılarımı sunarım. (CHP sıralarından alkışlar)