GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2012 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2010 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI
Yasama Yılı:2
Birleşim:40
Tarih:17.12.2011

ZÜLFÜ DEMİRBAĞ (Elâzığ) - Sayın Başkan, değerli milletvekili arkadaşlarım; 2012 Yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı'nın 15'inci maddesi üzerinde şahsım adına söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Kıymetli arkadaşlar, AK PARTİ iktidarlarımızda ülkemiz dokuz yıl üst üste gelişmiş, kalkınmış ve büyümüştür, bu da bir irade, gayret ve hedefin sonucudur. Bu işin kaynağı istikrardır ve hamdolsun 3 Kasım 2002'de AK PARTİ'nin iktidara gelmesiyle milletimizin hasretle beklediği istikrar ortamı sağlanmıştır. Bugün dünyanın 16'ncı büyük ekonomisi olan Türkiye, bir krizler ülkesi değil, huzur ve istikrar ülkesidir. Türkiye, bugün bir demokratik istikrar adası olarak sadece siyasi gücüyle değil, gelişen, büyüyen ekonomik imkânlarıyla da dünyadaki en önemli cazibe merkezlerinden biri olmuştur. Düne kadar başarı grafiklerini, gelişmişlik seviyelerini imrenerek izlediğimiz ülkeler küresel krizle boğuşurken, Türkiye, dimdik ayakta ve sendelemeden, tökezlemeden, her geçen gün daha da güçlenerek yoluna devam etmektedir. Bu krizin sonucunda gelişmiş ülkeler bile birçok sosyal meseleyle karşı karşıya bulunurken daha iki gün önce açıklanan büyüme rakamlarına göre Türkiye üçüncü çeyrekte 8,2 büyüme rakamıyla dünyada 2'nci olmuştur. Bu sözlerimi Sayın Başbakanımızın "Kriz Türkiye'yi teğet geçecek." dediği zaman alay edenlerin dikkatine sunuyorum. Evet, Türkiye'nin daha kötü durumlara düşeceğini zanneden felaket tellallarının kötümser senaryoları ellerinde kalmış, ekonomik krizden Türkiye için bir çöküş bekleyenler mahcup olmuşlardır. Ekonomik krizin siyasi istikrarı bozmasını bekleyenler hayal kırıklığına uğramıştır.

Değerli milletvekilleri -komisyon üyesi bulunduğum- ulaştırma, kültür ve turizm alanında yapılan hizmetlerden de bahsetmek istiyorum. Demir yollarında 2003'e kadar geçen elli yılda 950 kilometre ana hat yapılmışken, dokuz yıllık AK PARTİ İktidarında 1.100 kilometre ana hat çalışması yapılarak ülkemiz hızlı tren taşımacılığıyla tanışmıştır. İktidarımız döneminde Eskişehir ve Konya hızlı tren hatları bitirilmiştir. Ankara-İstanbul hızlı tren hattı ise 2013 yılında bitirilerek hizmete açılacaktır. Ayrıca, Sivas hattı inşaatı devam etmekte olup, 2023 hedefi içerisinde Ankara-Sivas-Malatya-Elâzığ-Diyarbakır hızlı tren hattı da bitirilecektir. Yine, uzun yıllardır sözü edilen ancak bir türlü hayata geçirilemeyen Kars-Tiflis-Bakû hattı demir yolu projesi yapım çalışmaları devam etmektedir. Bu projeyle İngiltere'den hareket bir tren Türkiye'den geçerek kesintisiz bir biçimde Çin'e kadar gidebilecektir. Yine, Avrupa'yı Asya'ya bağlayan ve 2013'te tamamlanması planlanan Marmaray Projesi'yle denizin 60 metre altından 1,5 milyon yolcu taşınarak İstanbul trafiğinde rahatlama sağlanacaktır.

Türk Hava Yolları 2003 yılında yaklaşık 34 milyon olan yolcu sayısını 102 milyona çıkararak Avrupa'nın 4'üncü büyük hava yolu şirketi hâline gelmiştir. Tarifeli sefer düzenleyen havaalanı sayısı 26'dan 47'ye çıkmıştır. Başkent Ankara'ya yakışan yeni havalimanı hizmete sokulmuş, Sabiha Gökçen Havalimanı'na yapılan yeni terminal binası hizmete açılmıştır. Ulaşım alanında bu projelerin yanı sıra kara yollarında farklı bir hizmet anlayışı ve değişim ortaya konarak bölünmüş yol uygulamasına geçilmiş ve Başbakanımızın ortaya koyduğu 15 bin kilometre hedefine ulaşılmıştır. On altı yılda ancak yüzde 40'ı yapılan Karadeniz otoyolu hizmete açılmış ve 12 hükûmet, 16 bakan eskiten Bolu Tüneli bitirilmiştir. Ayrıca, cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinden Gebze-Orhangazi-İzmir yap-işlet-devret otoyol projesi ihalesi yapılmıştır. Bitmesi hâlinde bu yol üç buçuk saate inecektir. Ülkemize gelen turist sayısı 2002'de 13 milyon iken 2011'de 29 milyona, turizm geliri 10 milyar dolardan 21 milyar dolara çıkmıştır.

Değerli arkadaşlarım, bu kapsamda Elâzığ'ımızda da 2003'e kadar 33 kilometre olan bölünmüş yol yaklaşık 10 kat artışla 352 kilometreye ulaşmış, Elâzığ Kömürhan Köprüsü'ne duble yola uygun şekilde, 2012'de ihalesi yapılarak ikinci bir köprü inşa edilecek, batıyı doğuya ve güneydoğuya bağlayan akslar Gürün-Darende ve Maden-Ergani geçişi dışında tamamlanmış, 2013'te tamamen bitirilmiş olacaktır.

Yine, 2002'de uçakla seyahat eden yolcu sayısı Elâzığ'ımızda 46 binken 506 bine çıkmış, 3.200 metre uzunluğunda yeni bir pist ve modern terminal binası yapılmıştır. Terminal binamız 2012 başlarında hizmete girecek, bu iki yatırımın toplam bedeli 150 trilyon.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

ZÜLFÜ DEMİRBAĞ (Devamla) - Havaalanımızda gümrük işlemleri yapılmakta olup, 2012 yılında gümrük müdürlüğü de kurulacaktır.

BAŞKAN - Sayın Demirbağ, süreniz tamamlanmıştır.

Teşekkür ediyorum efendim.

ZÜLFÜ DEMİRBAĞ (Devamla) - "İçeride istikrar, dışarıda itibarlı bir Türkiye." diyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)