| Konu: | İZMİR MİLLETVEKİLİ NESRİN ULEMA?NIN, ŞAHSINA VE PARTİSİNE SATAŞMASI NEDENİYLE |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 43 |
| Tarih: | 20.12.2011 |
ALAATTİN YÜKSEL (İzmir) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Değerli milletvekilleri, Plan ve Bütçe Komisyonu görüşmeleri sırasında Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım, İzmir'de yapılan Türkiye'deki şehir içi ulaşımdaki en uzun hat olan 80 kilometrelik hattın projesinin tamamen kendi projeleri olduğunu, sonradan İzmir Büyükşehir Belediyesini ortak ettiklerini ve nereden hesapladıklarını bilmediğim birtakım rakamlar ortaya atıp bütçeyi o hatta harcanan parayı çok büyük miktarlarda gösterip bunun yüzde 80'inin Devlet Demir Yollarınca harcadığını söyledi. Bugün de, İzmir Milletvekili Sayın Nesrin Ulema da -ben bu kürsüden bunları düzeltmiştim, doğru rakamları vermiştim- aynı rakamları verdi. Tekrar düzeltmek istiyorum.
Değerli arkadaşlar, bu iki bakanımız -İzmir'den AKP kendisi hiçbir zaman bakan çıkaracak nitelikte milletvekili bulamadığı için ithal bakanlar biliyorsunuz İzmir'den hep çıkarttı- bu ithal bakanlar İzmir'e Fransızlar, bu projeye de Fransızlar.
Bakın, bu proje -aynen söylediğim gibi- İZBAN ortaklığında, İzmir Büyükşehir Belediyesinin yaptığı, rahmetli Ahmet Piriştina'nın projesidir. Daha sonra 150 milyon euro o dönemde kredi istemiştir. O krediye Hazine garanti vermediği için yapamamıştır ama Aziz Kocaoğlu'na nasip olmuştur. İZBAN Ortaklığı diye bir ortak şirket kurulmuştur. 535 trilyon lira para harcadı İzmir Büyükşehir Belediyesi. Dokuz yılda AKP hükûmetleri döneminde kaç kuruş? Bakın, bir kuruş gösterin dişimi kırarım, bir kuruş. Bırakın?
İki yüz yıllık Fransızlardan kalma hatta herhâlde ona bir değer biçiyorsunuz, biçemezsiniz çünkü İZBAN onu kiraladı kırk dokuz yıllığına. Böyle bir değer yok.
Eğer trenleri söylüyorsanız, trenleri de ortak, İZBAN ortaklığında alındı. Dolayısıyla, Hükûmet ve Bakanlık tarafından ödenmiş tek kuruş yoktur. Bunu tekrar burada düzeltmek istiyorum. (CHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Yüksel.