| Konu: | KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNU İLE BAZI YATIRIM VE HİZMETLERİN YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ ÇERÇEVESİNDE YAPTIRILMASI HAKKINDA KANUN VE KAMU İHALE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 81 |
| Tarih: | 21.03.2012 |
NECDET ÜNÜVAR (Adana) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 194 sıra sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ile Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun ve Kamu İhale Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Sayın Hüseyin Şahin ve 7 milletvekili arkadaşımızın Teklifi üzerinde söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlarım.
Değerli arkadaşlar, KDV, mevzuatta, mal ve hizmet teslimlerinde mal veya hizmeti teslim alanın teslim anında ödediği bir vergidir. Yap-işlet-devret modeli çerçevesinde gerçekleştirilecek yatırım projelerinde ise mal veya hizmet henüz satın alınmadan KDV yüklenici firma tarafından maliyetlere yansıtılmaktadır. Bu teklifle öngörülen düzenleme çerçevesinde yalnızca yatırım sürecine özel bir istisna getirilmekte, yatırım projelerinin tamamlanmasının ardından verilen hizmet KDV'ye tabi olmakta, getirilen düzenlemeyle yatırım projelerinin tamamlanmasının hızlandırılması düşünülmektedir.
Dolayısıyla, Türkiye'de yap-işlet-devret modeliyle DSİ'nin, Demiryolları İşletmelerinin ve Karayolları Genel Müdürlüğünün birçok yatırımının olduğunu biliyoruz. Bu çerçevede, 1'inci maddede, sağlıkla ilgili de yap-işlet-devret modeline benzer, kamu-özel ortaklığı yöntemiyle yapılan hizmetlerin de hızlandırılması amaçlanmaktadır.
Sağlıkta Dönüşüm Programı'yla kamu-özel ortaklığı çerçevesinde hastanelerimiz yenilenmekte, yeni birtakım yatırımlar yapılmakta ve böylece sağlık hizmetlerinin etkin, verimli ve kaliteli sunulması amaçlanmaktadır.
Bildiğiniz gibi, birçok kez gerek Sayın Başbakanımız gerek Sayın Sağlık Bakanımız tarafından gündeme getirilen "şehir hastaneleri" kavramı vardır. "Şehir hastaneleri"yle, öteden beri şehrin değişik yörelerinde sağlık hizmeti sunmakta olan hastanelerin bir kampüs mantığı içerisinde, beraberce, birbirinden de ortak hizmet alma mantığıyla sağlık hizmetlerinin daha iyi bir şekilde sunulması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede, bu sağlık kompleksleriyle yani şehir hastaneleriyle, içindeki klinik otel, araştırma merkezleri, kongre, yaşlı bakım merkezi ve sağlığın ana hizmet alanlarıyla sağlık hizmetlerinin daha etkin ve kaliteli olması sağlanacaktır. Bu çerçevede, Sağlık Bakanlığımız, 2015 yılının sonuna kadar Bakanlığımıza ait bütün hastanelerin binalarını nitelikli ve konforlu bir ortama kavuşturmayı hedeflemektedir ve yine bu çerçevede, 2015 yılı sonunda yaklaşık 93.500 nitelikli yatak sayısını sağlık hizmetinin emrine sunmak istemektedir.
Bu çerçevede, içinde Adana, İstanbul, Ankara, İzmir, Malatya, Denizli, Diyarbakır gibi illerimizin de bulunduğu birçok ilimizde şehir hastaneleriyle ilgili çalışmalar devam ediyor. Bir kısmında ihaleler bitti, temelleri atıldı ve şu anda devam ediyor, Kayseri gibi; bir kısmında süreç tamamlandı ve yakında temeli atılacak, Ankara'daki Etlik Sağlık Kompleksi gibi; bir kısmında ihale sürecinin son aşamasına gelindi, İstanbul ve Adana'daki sağlık kompleksleri gibi. Bunları yaptığı zaman kamu-özel ortaklığı metoduyla, gerçekten ülkemizin insanına en mükemmel şekilde sağlık hizmeti sunacak bir yapısal dönüşüm tamamlanmış olacaktır kamu-özel ortaklığıyla. İşte, bu düzenlemeyle, bu yatırımların daha da hızlanması ve sağlık hizmetlerinin emrine sunulması noktasında çok önemli bir fonksiyonu icra edecektir.
Ben bu teklifi hazırlayan arkadaşlarımızın tekliflerinin Türk insanının daha etkili, daha verimli sağlık hizmeti almasına vesile teşkil etmesine katkıları sebebiyle teşekkür ediyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Ünüvar.