GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: ARDAHAN MİLLETVEKİLİ ENSAR ÖĞÜT?ÜN (2/21) ESAS NUMARALI, 3065 SAYILI KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNU İLE 4760 SAYILI ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ KANUNU?NA BİRER GEÇİCİ MADDE EKLENMESİ İLE İLGİLİ KANUN TEKLİFİ?NİN, İÇ TÜZÜK?ÜN 37 NCİ MADDESİNE GÖRE DOĞRUDAN GÜNDEME ALINMASINA İLİŞKİN ÖNERGESİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:58
Tarih:31.01.2012

KADİR GÖKMEN ÖĞÜT (İstanbul) - Sayın Başkanım, sayın milletvekili arkadaşlarım; öncelikle Türkiye'nin yetiştirmiş olduğu en önemli aydınlardan birisi, ADD'nin kurucusu Muammer Aksoy Hocamızın katledilişinin yıl dönümü bugün. Onu bu kürsüden anmak istedim. Onun anısı önünde saygıyla eğildiğimizi bir kere daha belirtmek istiyorum.

Türkiye'de hakikaten, şöyle gözümüzün önünden geçirdiğimiz zaman, en önemli, Türkiye'ye en katkısı olacak aydınlar teker teker hunharca katledildi. Bu katledilenlerin de maalesef hiçbir şekilde failleri bulunamadı. Gerçek faili meçhulleri burada tekrar anmak istiyorum. Bütün aydınlarımıza saygılarımı sunuyorum tekrar, onları rahmetle de anıyorum.

Değerli arkadaşlarım, az önce arkadaşımız konuştu, özellikle İstanbul'da ve Ankara'da korsan taksi üzerinde çok ciddi bir spekülasyon var. Bu spekülasyonun bir kısmı ekonomik nedenlerden kaynaklanıyor, bir kısmı da güvenlik güçlerinin yeteri kadar bu işe eğilmemesinden kaynaklanıyor.

İktidarda olan, on yıldır iktidarda olan partiniz AKP'nin bu soruna bir türlü çözüm bulamaması fakat taksici esnafının da -Başbakanımız söz verdi- "Korsana hayır." bantlarıyla her tarafı donatması çok ilginç bir hâle geldi. Hakikaten daha önce Anakent Belediyesi Başkanlığını yapmış, on altı yıldır ana kentte iktidarda olan, dokuz yıldır iktidarda olan bir Hükûmetin bu konudaki çözümsüzlüğünü taksici esnafımızın dikkatine tekrar sunmak istiyorum.

Değerli arkadaşlarım, bugün çok önemli bir gün. Bugün, Türkiye ve İstanbul için Haydarpaşa Garı'nın önemini bilmektesiniz. Haydarpaşa Garı'nın adım adım devre dışı bırakılmasının bugün son günü. Son tren bu gece 22.30'da kalkıyor. Bugünden itibaren, Haydarpaşa Garı fonksiyonundan tamamen çıkartılarak yeni fonksiyonuna doğru yol alacaktır. Organize operasyon, 26 Kasım 2011 tarihinde, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin AKP'li üyelerince garın otele dönüştürülmesi kararıyla bitmiştir. Haydarpaşa ve çevresi, gar, liman, geri saha, Kadıköy Meydanı ve çevresi plan içine alınmıştır.

Değerli milletvekilleri, günde 15 bin yurttaşımızın yararlandığı bu Köseköy-Haydarpaşa Garı arası bakım adı altında kapatılmaktadır. Bu haktan yararlanan öğrenci, işçi, memur ve yoksul vatandaşlarımızın en ekonomik ve güvenli yolu olan demir yoluna karşı, iktidar maalesef kara yolunu alternatif göstermektedir. Kara yolu taşımacılığı zaten tıkalı hâle gelen E-5'i ve TEM yolunu daha da içinden çıkılmaz bir hâle getirecek, yolcu güvenliğini hiçe sayacaktır.

Bütün bilimsel araştırmalar şunu göstermiştir: Demir yolu taşımacılığı deprem anında en güvenilir taşımacılıktır. Büyük deprem riskinde olan İstanbul'un bu atardamarı kesilmekte, gerek yolcu gerekse lojistik taşımacılığı sadece kara yoluna terk edilmektedir. Kara yolunun ne olduğunu dün ilk karda tıkanan yollardan İstanbul'un hâlini görerek anlayabiliriz.

1,5 milyon metrekare alanın 817 bin metrekaresi inşaata ayrılacaktır. İstanbul'un en son kalan yeşil alanı yoğun bir yapılaşmaya açılacak, otel ve ticaret merkezi hâline gelecektir. Tarihî değerlerimize sahip çıktığını sürekli söyleyen iktidar, Haydarpaşa Garı'nın çatı tamirini bile bu işte tecrübesi olmayan bir firmaya vererek yüz yirmi yıllık tarihî binanın neredeyse yok olmasına neden olacaktı. Binanın yangın güvenliği alınmadığı için tuzlu suyla tarihî binanın ahşap ve beton kısımları büyük tahribata uğramıştır.

Değerli arkadaşlarım, biz şunları söylüyoruz: Biz bu iyileştirmeye karşı değiliz. İstanbul'un bir banliyösü hâline gelen Gebze ve Kocaeli'ne giden 20 bin civarındaki işçi ve öğrencinin güvenli ve ucuz ulaşımdan yoksun kalmasını istemiyoruz. Dünyanın bütün metropollerinde, Paris'te, New York'ta olduğu gibi, aktif olarak çalışan büyük garlar o kentin hafızasını oluşturmaktadır. Deprem anında en kolay ve güvenilir olan demir yolu ortadan kaldırılmaktadır. Anadolu'nun en ücra köşelerine giden yurttaşlarımızın elinden ucuz ve güvenilir yolculuk hakkı alınmakta, yurttaşlarımız kara yoluna, güvensiz ve pahalı yolculuğa mahkûm edilmektedir.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

KADİR GÖKMEN ÖĞÜT (Devamla) - İstanbul'un her yanında olduğu gibi, talan ve rant için bazılarının iştahı kabarmaktadır. İstanbul'un bütün siluetini bozduğunuz gibi, bu bölgeyi de bozmaya çalışıyorsunuz. İstanbullular olarak buna izin vermeyeceğiz.

Saygılarımla. (CHP sıralarından alkışlar) -

BAŞKAN - Teşekkür ederim.