GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: MHP GRUBU ÖNERİSİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:109
Tarih:22.05.2012

ŞİRİN ÜNAL (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Milliyetçi Hareket Partisi grup önerisi üzerinde söz almış bulunuyorum. Bu vesileyle yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Malumunuz, askerlik, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 72'nci maddesi gereğince her Türk vatandaşının hakkı ve ödevidir. AK PARTİ Hükûmeti "halkı yaşat ki devlet yaşasın" ilkesi doğrultusunda yaklaşık on yıldır ülkeyi yönetmektedir. Devlet memurlarıyla beraber geçen on yıl içinde subay, astsubay ve uzman jandarma ile uzman er, erbaşlarımıza enflasyonun üzerinde gelir artışı sağlanmıştır. Hâlen 4.692 Türk lirası aylık alan bir kıdemli albayımız millî gelirimizin yaklaşık 3 katı büyüklüğünde bir gelire sahip bulunmaktadır. 3.030 Türk lirası aylık net maaş geliri olan kıdemli başçavuşun ise millî gelirimizin yaklaşık 2 katı bir geliri olduğunu görmekteyiz. Bir uzman erbaşımızın net maaşı ise yaklaşık 2 bin liradır. Bu arkadaşımız da gene millî gelirimizin 1,32 katı bir gelire sahip bulunmaktadır.

Sayın milletvekilleri, Genelkurmay Başkanlığı, Millî Savunma Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığının koordineli çalışmaları sonucunda biraz sonra sizlere detaylarını sunacağım kanun değişiklik teklifleri hazırlanmıştır. Bu değişiklik tekliflerinin yarıdan fazlası Türk Silahlı Kuvvetlerini ilgilendirmektedir. Son yapılan iyileştirmeler kapsamında yaklaşık yirmi kanunda değişiklik yapılmıştır. Kanun değişiklik teklifleri geçtiğimiz hafta Millî Savunma Bakanımız ve uzman bürokratlar ile birlikte Millî Savunma Komisyonunda uyum içerisinde değerlendirilmiş, gerekli ilave ve düzeltmeler yapılmıştır.

Türk Silahlı Kuvvetlerindeki mevcut personelin, er ve erbaşların daha iyi şartlarda eğitime hazırlanmalarının, özlük haklarının iyileştirilmesinin Hükûmetimizin 2023 hedefleri doğrultusunda profesyonel orduya geçiş sürecinde başlıca temel adımlar olduğunun altını çizmekte fayda görmekteyim.

Sayın milletvekilleri, bu tasarı ile askerlik şubesi başkanlıklarınca kısa sürelerle teşkil edilen ve etkinliği kalmayan askerlik meclislerinin kaldırılmasını; ilk yoklama ile yedeklik yoklama işlemlerinin kaldırılmasını; yükümlülerin sağlık muayenelerinin, sürekli rahatsızlıklarını, kullandıkları ilaçları, geçirmiş olduğu ameliyat ve operasyonların kayıtlarını tutan aile hekimlerince yapılmasına imkân sağlanmasını, askerî hastane bulunmayan yerlerde engelli, yatalak, uzuv kaybı gibi gözle görülür rahatsızlığı bulunanlar hakkındaki "Askerliğe elverişli değildir." sevk geciktirmesi veya ertesi yıla bırakma kararlı sağlık raporlarının askerlik şube başkanı ile mülki amirliklerce görevlendirilecek resmî 2 tabipten oluşan geçici sağlık kurulunca verilmesini; yükümlülerin aile hekimi, resmî, sivil sağlık kuruluşları veya asker hastanelerindeki muayene işlemlerinden herhangi bir ücret veya katkı payı alınmamasını; yoklama süresinin uzatılması ve buna bağlı olarak yoklama kaçağı sayısının azaltılmasını; 1111 sayılı Askerlik Kanunu'nun 83, 84, 85, 87 ve 94'üncü maddeleri gereğince il veya ilçe idare kurullarınca yükümlülere idari para cezası verilmesi uygulamasına ve bundan kaynaklı vatandaşlarımızın şikâyetlerine son verilmesini; askerlik meclislerinin kaldırılmasına paralel olarak bu meclislerin toplu olmadığı zamanlarda askerlik kararlarının il veya ilçe idare kurullarınca alınması uygulamasına da son verilmesini; günümüzde birçok üniversitede okula devam mecburiyeti bulunmaması ve sınıf geçme yerine ders geçme uygulamasına geçilmesi nedeniyle fakülte ve yüksekokul öğrencilerinin askerlik ertelemesi şartlarından olan okula devam mecburiyeti ve iki yıl üst üste sınıfta kalmama zorunluluğunun kaldırılmasını; dış kaynaktan temin edilen muvazzaf subay adaylarının rütbe takmadan önceki subay temel askerlik ve subaylık anlayışı kazandırma eğitimine tabi tutulmalarını; yakınlarının doğum, ölüm ve ağır hastalığı hâllerinde Türk Silahlı Kuvvetleri personeline verilecek izinlerin yeniden düzenlenmesini; astsubayların 1'inci dereceye yükselebilmelerine imkân tanınmasını; askerlik hizmeti sırasında veya bitirdikten sonra fakülte ve yüksekokulları bitirenlere sözleşmeli subay veya astsubay olabilme imkânının tanınmasını; askerî öğretim kurumlarında görevli öğretim elemanlarına sivil personele, eşiti subaylar gibi sosyal tesis ve lojmanlardan istifade imkânı tanınmasını amaçlamaktayız.

Ayrıca, Anayasa değişiklikleriyle Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Anayasa Mahkemesi kararları doğrultusunda "mahkemelerin bağımsızlığı" ve "hâkimlik teminatı" ilkeleri esas alınarak 357 sayılı Askerî Hâkimler Kanunu'nda sicil işlemleri, birinci sınıfa ayrılma ve birinci sınıf olma işlemleri, özlük hakları, izin işlemleri, haklarındaki ihbar ve şikâyetler, soruşturma ve kovuşturma mercileri, genel yargıya tabi şahsi suçlar ve hukuki sorumluluk, bağımsızlık, teminat ve ödevler ile emeklilik işlemleriyle ilgili düzenlemeler yapılmıştır.

1600 sayılı Askerî Yargıtay Kanunu'nda Askerî Yargıtay Başkanı ve üyelerinin görev tanımlarında düzenlemeler yapılmış, 1602 sayılı Askerî Yüksek İdare Mahkemesi Kanunu'nda da davaların işleyiş süreci konusunda düzenlemeler yapılmıştır. 353 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Hakkında Kanun'da yapılan değişiklik ile ihbar ve şikâyetler maddesi değiştirilmiştir.

Sayın milletvekilleri, gündemimizde bulunan söz konusu kanun tasarısının yasalaşarak vatanımız ve milletimiz adına hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum. Bu vesileyle, Milliyetçi Hareket Partisi Grup önerisine katılamadığımızı belirterek hepinize saygılarımı sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.