| Konu: | (SS452) POSTA HİZMETLERİ KANUNU TASARISI' |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 100 |
| Tarih: | 07.05.2013 |
NECATİ ÖZENSOY (Bursa) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; verdiğimiz önerge üzerine söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
6'ncı maddedeki önerge üzerine konuşmamızdaki bazı rakamları Sayın Genel Müdür düzeltti, teşekkür ediyorum. Yani böyle ilgi, alakayla? Ama tabii bunların hiçbirini inkâr etmedim ama rakamlarda ufak tefek yanlışlıklar var, bunları da yazılı olarak verdi. Önce teşekkür ederek başlayayım. Ama şimdi, bu söylediklerimde de lütfen bir yanlışlık, bir fazlalık varsa bunları da düzeltsinler.
Bakın, bunu ben soru önergesi olarak vermişim, yazılı soru önergesi, hem de 17/10/2011 tarihinde vermişim. Bir buçuk sene geçmiş aradan ama bana hâlâ bu yazılı soru önergesinin cevabı gelmedi. Bu soru önergesinde yine bu yanlışlıklarla ilgili, fazla ödemelerle ilgili bir konuyu, özellikle araç kiralamasıyla ilgili konuyu sormuşum.
1.100 araç operasyonel kiralama yöntemiyle, iktidara yakınlığıyla bilinen ve 409 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Tebliği'ne göre 30/6/2011 tarihi itibarıyla ödenmemiş ve toplam miktarı 1 milyon TL'yi aşan, hatta çok daha yukarılarda olan, vergi borçluları listesinde 28'inci sırada olan Özdicle Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'den üç yıllığına kiralanmıştır. Önceki durumda, taşeron firma eliyle PTT, yakıt ve şoför dâhil günlük 65 TL ile 79 TL arası, aylık yaklaşık 1.500 ila 1.700 TL ödenmekteydi.
Kiralık filo araçlarını PTT personeli kullanmaktadır şu anda. Kurum çalışanı memur, şef, veznedar ve müdürler ile dağıtıcılar asli görevlerini yapmayarak 657 sayılı Yasa'da belirtilmesine rağmen unvanları dışında bir işte çalıştırılarak bu araçları çalıştırma adına iş gücü kaybına neden olurken devlete maliyeti 2.800 ila 3.500 TL arasında olan personel sadece şoförlük yapmaktadır. Buna göre, PTT Genel Müdürlüğü Özdicle Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ adına Ford Otosan firmasına teminat gösterdi mi? Yani daha doğrusu PTT göstermediyse de o firma bu işi teminat olarak gösterdi. Bu araçlar için şoför olarak PTT personeli kullanılıyor iken ve yakıt gideri PTT tarafından karşılanıyor iken neden Özdicle Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ aracılığında kiralamaya gidilmiştir? Parayı ödeyen PTT. İletici firmadan filoyu satın alacak kadar taksit ödenmesine rağmen niye PTT bu filoyu satın almamıştır?
Yine 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 45'inci maddesine göre, "Hiçbir memur, sınıfının dışında ve sınıfının içindeki derecesinin altında bir derecenin görevinde çalıştırılamaz." hükmü mevcutken hangi yasal dayanakla memur, şef, veznedar, müdür gibi dağıtıcılar şoför olarak çalıştırılmaktadır? Burada PTT'nin kârı nedir, Özdicle Gıda ve Ticaret Sanayi'nin avantajı nedir diye soru önergesi vermişim. Yani, burada ciddi anlamda vergi yüzsüzler listesinde olan bir firmaya ihale verildiğini ifade ediyorum yani bu bir yolsuzluktur ama buna cevap gelmiyor. Üstelik verilen ihale miktarlarını söylüyorum açık açık yani buradaki rakamları ifade etmeme rağmen, bu soru önergesine, bana cevap gelmedi. Şimdi ben bu soru önergesini burada tekrar ediyorum: Bu Özdicle'yi -o PTT'nin- yine KİT Komisyonunda soru olarak sorduğumda, verilen cevapta yüzsüzler listesinde olmadığı ifade edildi ama ben onun belgesini de getirip PTT'ye vermeye hazırım. Böyle bir durumda, üstelik bu firma seçim öncesi tam mayıs ayında, 2011'in Mayıs ayında Sayın Ulaştırma Bakanının bulunduğu bölgeye Türkiye genelindeki bütün dağıtım araçları, filo oraya getirilerek oradan gösteri yani bir seçim aleti edilerek bu konu ondan sonra şoförlerle tekrar alanlarına gönderildi, üstelik yolda da kazalar oldu ve bu kazaları da kullanan memurlardan talep ettiler.
Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)