| Konu: | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 126 |
| Tarih: | 28.06.2012 |
KAZIM KURT (Eskişehir) - Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; görüşülmekte olan yasa teklifinin 34'üncü maddesiyle ilgili vermiş olduğumuz önerge üzerine söz almış bulunuyorum; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Öncelikle şunun net olarak ortaya çıkması lazım: Biz bu Parlamentoda her dönem, her olayda mutlaka kişiye özel bir yasa yapıyoruz, kişiye özel bir maddeyi son dakikada bu işin içine sokuyoruz. Şu anda tartışmakta olduğumuz 34'üncü madde de çok masum, çok olumsuzlukları giderici, ortadan kaldırıcı bir madde gibi görünmesine rağmen derinlemesine incelendiği zaman hiç de öyle olmadığı, kişiye özel bir uygulama, düzenleme olduğu ortaya çıkacaktır.
Ne diyoruz? Geçici 38'inci maddenin 4'üncü fıkrası kapsamında bulunanlardan altmış gün içinde müracaat etmeyenler bu yasa yapıldıktan sonra yeni bir altmış gün içinde müracaat edebilir. Kim bunlar? Bunu değerlendirdiğimiz zaman anlıyoruz ki ciddi bir sorun var, kişiye özel bir uygulama var.
43'üncü madde şunu diyor arkadaşlar: "Eski cumhurbaşkanları, Türkiye Büyük Millet Meclisi başkanlığı yapmış, başbakanlık yapmış kişiler ve Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Millet Meclisi üyeleri, Cumhuriyet Senatosu üyeleri, Temsilciler Meclisi üyeleri, Danışma Meclisi üyeleri?" Bunların içinde ocak ayında çıkarılan yasadan yararlanmayan kaç kişi var acaba? Gerçekten bunu merak ediyorum ve Sayın Bakandan yanıtlamasını da istiyorum. Altmış gün içinde emeklilik haklarından yararlanmak üzere müracaat etmeyi kaçırmış da şimdi onun için özel olarak düzenlediğimiz bu yasa hangi talihli için yapılıyor? Bunu gerçekten merak ediyoruz.
Böyle bir uygulamanın, Parlamentonun ciddiyetiyle ve milletvekilliğinin saygınlığıyla bağdaşmadığını düşünüyorum. Eğer biz, burada, Türkiye'de çalışan memurlarımıza, kamuda görevli insanlarımıza altı ay boyunca zam vermemiş isek, toplu sözleşmede yarım puanlık bir farkı ortaya koyarak onlar lehine değerlendirmemiş isek şimdi böyle bir yasa yapmaya hakkımız yok. Gerçekten, bu nitelikteki insanların, hiç değilse o ocak ayındaki dönemde, sürede müracaatını yapması gerekirdi. Böyle olağanüstü özellikle bir yasa yapmanın Parlamentoda söz konusu olmaması gerekir. Bu değerlendirmeyi hiç olmazsa şimdi geri çekin, bizim önergemizi kabul edin, bu, metinden çıkarılsın, daha sonraki dönemlerde insanlara hesap verebilecek bir pozisyonda olalım. Türkiye'de milletvekillerine ya da milletvekili emeklilerine getirilmekte olan bu ayrıcalıkları ne olursunuz bir düzene sokalım. Ortalama emekli maaşının 850-900 lira olduğu bir ülkede böyle bir uygulamayı çok doğru bulmadığımızı bir kez daha üstüne basarak vurgulamak istiyoruz. Ama bunu özel bir yasa maddesiyle -unutanlar için çıkarılan bir yasa maddesidir bu- unutanlar için çıkarılacak bir yasa yerine hiç olmazsa yeni bir hukuki düzenleme yapın, Emekli Sandığı ya da Sosyal Güvenlik Kurumu resen hareket etsin, resen hareket ederek emekli yapsın sizi. Unutanlar böylelikle o zaaftan kurtulmuş olur.
Önergemiz bu maddenin metinden çıkarılması doğrultusundadır. Desteklerinizi bekliyoruz.
Hepinize saygılar sunuyorum. Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Kurt.