| Konu: | KAMU FİNANSMANI VE BORÇ YÖNETİMİNİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 87 |
| Tarih: | 03.04.2013 |
KAZIM KURT (Eskişehir) - Sayın Başkanım, sayın milletvekilleri; 53'üncü madde üzerine vermiş olduğumuz önergeyle ilgili söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Bu 443 sıra sayılı Tasarı'nın belki de en önemli maddesi bu madde ve bu maddede, çok basitçe, sadece "Vakıflar Kanununun 28 inci maddesinin iki'nci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır." diyor. Çok masumane bir biçimde getirilen bu önerge, aslında, hem hukuki anlamda yanlış hem de siyasi anlamda yanlış. Ayrıca, partinizin, AKP'nin kanun yapma tekniği konusundaki eksikliklerinin somut olarak da kabulü. Çünkü, 20 Şubat 2008 tarihinde kabul edilen bu kanuna o zaman da Cumhuriyet Halk Partili milletvekilleri itiraz etmiş, "Yanlış yapıyorsunuz." demiş, gene dinlemeden kanunlaştırmışsınız. Şimdi, beş yıl geçtikten sonra hangi gerekçeyle, hangi nedenle yürürlükten kaldırıyoruz, bu konuda çok mantıklı bir açıklama bize yapılamadı ve işin esas garibi, demokratik hukuk devletinde olmayan bir uygulamayla, geriye yönelik bir kanun maddesiyle bu işi gerçekleştirmeye çalışıyoruz yani beş yıl önceden itibaren bu maddeyi yok sayıyoruz. Böylece şu ortaya çıkıyor: Daha önce 28'inci maddenin (2)'nci fıkrasıyla konulmuş olan sermayesinin yüzde 50'sinden fazlası Vakıflar Genel Müdürlüğüne ait işletme ve iştiraklerin kurumlar vergisi matrahının yüzde 10'u miktarında vakıflara ait kültür varlıklarının onarımında kullanılmak üzere bir pay ayrılması gerekirken beş yıl boyunca bu pay ayrılmamış. Neden ayrılmamış? Kim ayırmamış? Bu konudaki talepler konusunda yanlış bilgiler verilmiş ve o yanlış bilgiler sonucu bu uygulama gerçekleştirilememiş.
Peki, şu anda beş yıl içerisinde Vakıflar Bankası Genel Müdürlüğü -biraz önce Sayın Günal anlattı- bu kadar verimli, bu kadar kârlı bir kuruluş olmasına rağmen niçin bu yüzde 10'larını vakıfların onarımı için ayırmamış? Bunu niçin bir iktidar yetkilisi sorgulamamış ya da Vakıflar Genel Müdürlüğü bu konuda bir talepte bulunmamış? Şu anda, beş yıl önceden itibaren kanun yürürlükten kaldırılarak Vakıflar Bankasına büyük bir kıyak yapılmaktadır ve bunun miktarının kaç lira olduğunu sorduğumuz zaman bunu da doğru ve açık bir biçimde alamadık.
Şimdi, Türkiye'de, hukuk devletinde olmayan bir geriye yönelik kanun uygulaması geleneği başlatırsak bunun önünü alamayız. Bundan bir an önce vazgeçmekte yarar vardır.
Yine farklı bir biçimde, Vakıflar Bankasını rahatlatmak suretiyle özelleştirme hazırlığı içerisindeyseniz bundan da vazgeçmeniz gerekir. Ciddi bir biçimde -biraz önce yine söylenildiği gibi- gelir elde eden, kâr elde eden bir kurumsa Vakıflar Bankası, bunu özelleştirmenin bir anlamı yoktur ve bu özelleştirmeyle ilgili de bir temizlik harekâtı yapmanın, Türkiye Büyük Millet Meclisinin araç olarak kullanılmasının çok hukuki bir mantığı asla olamaz.
Şimdi, Türkiye'de vakıfların gerçekten onarıma, bakıma muhtaç olduğu bir ortamda biz, Vakıflar Bankasından şimdiye kadar almadığımız paraları affedeceğiz ve bunun miktarını bilmeyeceğiz, buna da hukuku çiğneyerek, geçmişte "makabline şamil" denilen, eskilerin "makabline şamil" dediği yürütmeyi geçmişe çeken bir uygulama yaparak çok kötü bir hukuk uygulaması getireceğiz.
Bu madde aynı zamanda, yürürlük maddesinin, 58'inci maddenin (d) bendindeki "27 Şubat 2008 tarihinden itibaren geçerli olmak" gibi bir garabetle maluldür.
Bu nedenlerle bizim önergemize destek veriniz. Tıpkı 38'inci maddede olduğu gibi, muhalefet ile iktidar doğru bir yaklaşımla doğru bir yasa yapsın ve lütfen, bunu da geri çekiniz. Önergemize destek veriniz diyorum.
Teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.