| Konu: | SÖZLÜ SORU ÖNERGELERİNE VERİLEN CEVAPLAR |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 115 |
| Tarih: | 04.06.2013 |
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; sözlü sorulara cevap vermek üzere söz aldım.
Öncelikle, Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün İçişleri Bakanımıza yöneltmiş olduğu (6/89) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: İçişleri Bakanlığınca konuya ilişkin olarak Ağrı şehir merkezinde bulunan sebze ve meyve hal binasının yetersiz kalması sebebiyle ihtiyaca cevap verecek yeni bir hal binasının yapımı için Ağrı Belediye Başkanlığının proje çalışmalarının devam ettiği belirtilmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1725) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından alınan konuya ilişkin yazıda, Okul Sütü Programı kapsamında okullarda dağıtılacak sütlerin her parti üretimi için bakanlıklarına bağlı il müdürlükleri tarafından numune alınması ve Okul Sütü Teknik Şartnamesi'nde belirtilen analizlerin yapılmasına yönelik talimat yazısının il müdürlüklerine gönderildiği, ayrıca "okul sütü dağıtımı" konulu duyurunun kamuoyuyla da paylaşıldığı, Okul Sütü Programı kapsamında dağıtılan sütlerin gerek üretimi gerek taşınması gerekse depolanmasıyla ilgili hususların teknik şartnamede belirlendiği, dağıtılan sütlerin ihaleden sonra yapılan sözleşmeyle beraber yürürlükte olan gıda mevzuatı çerçevesinde üretilmiş olduğu, bakanlıklarınca gıda mevzuatı kapsamında işletmelere yönelik yapılan denetim ve kontrollerin, dağıtım araçlarının gerekli teknik ve hijyenik şartları taşıyıp taşımadığını da içermekte olduğu, süt üretimi veya dağıtımı yapan firmaların uygun donanıma sahip olmayan araçlarla taşıma yapmasına gıda mevzuatı çerçevesinde izin verilmediği, Okul Sütü Programı kapsamında alınan numunelerin analizlerinin yapıldığı ve yapılan tüm kontrol ve denetimlerin tutanaklarla kayıt altına alındığı, Bakanlıktan önce yaklaşık 1.500 adet numunenin analize tabi tutulduğu ve analiz sonuçlarında herhangi bir hastalık yapıcı mikroorganizma bulgusuna rastlanmadığı, analiz sonuçlarının Sağlık Bakanlığı ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından oluşturulan Okul Sütü Bilim Kurulunca değerlendirilerek kamuoyunun bilgisine sunulduğu; Okul Sütü Programı Ortak Bilim Kurulu tarafından hazırlanan değerlendirme raporunda, programın başlamasını takiben sağlık kuruluşlarına değişik şikâyetlerle başvuruların olması üzerine Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından süt dağıtımı yapılan bütün illerden süt örnekleri alınarak ayrıntılı fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlere tabi tutulmuştur. Bugüne kadar örneklerin hiçbirisinde hastalık yapıcı mikroorganizma ya da bakteri toksinine, "stafilokokal enterotoksin"e rastlanmadığına dair veriler mevcuttur. Fiziksel özellikleri uygun olmadığı belirtilen Sivas ili süt örnekleri hem Sağlık Bakanlığı hem de Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı laboratuvarlarında incelenmiş, "Hastalık yapıcı mikroorganizma ya da bakteri toksini ve diğer toksik maddeler yönünden hiçbir olumsuzluğa rastlanmamıştır." tespitlerinin yapıldığı ve bu tespitlerin kamuoyuyla paylaşıldığı; ayrıca, aynı raporda, hastaneye başvuran çocuklarla ilişkili olarak "Mevcut veriler gıda zehirlenmesini düşündürmemektedir." ifadesinin yer aldığı, kamuoyuna açıklanan analiz sonuçlarının ülke genelindeki tüm illerdeki okullardan ve üretim yerlerinden alınan numuneleri kapsamakta olduğu, Okul Sütü Programı'nda yer alan tüm işletmeler ve üretmiş oldukları UHT içme sütlerinin bakanlıklarının resmî kontrol görevlileri tarafından kontrole tabi tutulduğu ve gerekli tüm tetkikin yapıldığı belirtilmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2222) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca konuya ilişkin olarak 29/8/2012 ve 13/9/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantılarında Suriye'de yaşanan şiddet olayları ve derinleşmekte olan insani krize paralel olarak ülkemize sığınan Suriye vatandaşlarıyla Suriye'de eğitim görmekte iken ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim programlarında -tıpta uzmanlık ve diş hekimliğinde uzmanlık programları hariç- eğitimlerine ara vermek zorunda kalan Türk vatandaşı öğrencilere uygun görülecek bir statüde üniversitelerde ders alma imkânı tanınmasının yararlı olacağına ilişkin Dışişleri Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığının yazılarının incelenmesi ve Suriye'deki durum ve gelişmeler dikkate alınarak 2012-2013 eğitim öğretim yılına mahsus olmak üzere; söz konusu öğrencilerin Gaziantep, Kilis 7 Aralık, Harran, Mustafa Kemal, Osmaniye Korkut Ata, Çukurova, Mersin üniversitelerinde öğrenci olarak ders alabilmelerine, öğrencilerin durumlarını belirten belgeleri olmaları hâlinde bu belgelerin incelenerek, belgelerinin olmaması hâlinde ise beyanları dikkate alınarak özel öğrenci olarak ders almalarının sağlanmasına, özel öğrenci olarak alınan derslere ilişkin dersin adını, kredisini ve öğrencinin başarı durumunu belirten bir belgenin düzenlenmesine karar verilmiş olduğu, ayrıca konuyla ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilen yazıda; özel öğrenci olarak ders alması uygun görülen öğrencilere ilişkin öğrenim belgesi ibraz edenler ve etmeyenler için ayrı ayrı olmak üzere program adı, öğrencinin adı soyadı, alacağı ders sayısı ve derslerin adı olmak üzere hazırlanan listelerin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına bilgi amaçlı gönderilmesinin istendiği belirtilmektedir.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/2487) esas numaralı soru önergesi: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca konuya ilişkin olarak 2012 ÖSYS'ye başvuran aday sayısının 1 milyon 895 bin 479, tercih yapan aday sayısının 1 milyon 132 bin 839 olduğu, 2012 ÖSYS yerleştirme sonucuna göre 357.342 adayın lisans, 284.355 adayın ön lisans, 223.785 adayın Açıköğretim Fakültesi olmak üzere toplamda 865.482 adayın yerleştirildiği, 2012 ÖSYS ek yerleştirme sonucuna göre 23.066 adayın lisans, 58.702 adayın ön lisans, 53.952 adayın Açıköğretim Fakültesi olmak üzere toplamda 135.720 aday yerleştirildiği; Adana Çukurova Üniversitesinde 2011-2012 eğitim öğretim yılında toplam 36.663 öğrencinin okumakta olduğu, 2012 ÖSYS yerleştirme sonuçlarına göre 9.989 aday 2012 ÖSYS ek yerleştirme sonuçlarına göre de 1.066 adayın programlara yerleştirildiği belirtilmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun Sayın Başbakanımıza yöneltmiş olduğu (6/2000), (6/2655), (6/2768) ve (6/3273) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Bakanlığımıza bağlı ilköğretim kurumlarındaki, özellikle 1'inci sınıfa kaydolan öğrencilerin göz taramaları okul rehberlik servislerince hazırlanan yıllık rehberlik programı çerçevesinde 1'inci dönem sonuna kadarki sürede yapılmaktadır. Yapılan taramalarda şüpheli durumlarla ilgili olarak göz doktoruna yönlendirmeler yapılmaktadır. Sağlık sürecinin takibi, gündüzlü okuyan öğrenciler için ailelerince, yatılı okuyan öğrenciler için ise valiliklerce yapılmaktadır.
Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nin 27'nci maddesinin (e) bendinde "Dersler 1-4, 5-8 ve 9-12'nci sınıflarda sınıf öğretmenleri tarafından okutulur. Ancak, özel yetenek gerektiren dersler ve meslek dersleri ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin alan öğretmenleri tarafından okutulması esastır. Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere sınıf öğretmeni de katılır." hükmüne yer verilmiştir.
Diğer taraftan, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar'ın 5'inci maddesinde, sınıf öğretmenlerinin haftada on sekiz saat, aylıkları karşılığında ders okutmakla yükümlü oldukları; 6'ncı maddesinde, aylıkları karşılığı okutmak zorunda oldukları ders saati dışında okuttukları her ders saatinin ek ders görevinden sayılacağı ancak bu şekilde verilecek ek ders görevinin haftada on iki saati geçemeyeceği, 9'uncu maddesinin (a) bendinde ise öğretmen sayısının yetersiz olması hâlinde, yükseköğrenimli olmak koşuluyla, bu karar kapsamındaki yönetici ve öğretmenler dışındaki resmî görevliler ile sınıf öğretmenlerine ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında haftada sekiz saate kadar ek ders görevi verilebileceği hüküm altına alınmıştır. Bu çerçevede, ilköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokullardan oluştuğu dikkate alındığında, ortaokul düzeyindeki özel eğitim kurumlarında haftada toplam otuz beş saat ders okutan zihin engelliler sınıf öğretmenleri haftada, aylık karşılığında okutmaları gereken on sekiz saat dersin üzerine okuttukları ders görevi karşılığında haftada on yedi saat üzerinden ek ders ücretinden yararlandırılmakta olup söz konusu öğretmenlerin herhangi bir mağduriyeti bulunmamaktadır.
Öğretmenevleriyle ilgili olarak 2012 yılında idari ve mali konularda yapılan fizibilite çalışmaları sonucunda, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nda "Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesinden, kullanılmasından, hesap verebilirliğin ve mali saydamlığın sağlanmasından ilgili idareler sorumludur." hükmüne yer verilmiş olup bu kapsamda yeterli oranda kullanım ve doluluk oranlarını sağlayamayan, faaliyetini sürdürme yeterliliği taşımayan ve atıl kapasite oluşturan 101 öğretmenevi ile konaklama kapasitesi bulunmayan 88 öğretmen lokali diğer eğitim öğretim alanlarında daha etkin ve verimli kullanılması ve bu kurumlarda görevli eğitim çalışanlarının mesleki yabancılaşmalarının önlenmesi amacıyla kapatılmıştır. Bunun dışında, 1 Şubat 2013 tarihi itibarıyla öğretmenevlerinin kapatılmasına yönelik herhangi bir çalışma bulunmamaktadır.
Millî Eğitim Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında 14 Mart 2012 tarihli Eğitimde İşbirliği Protokolü kapsamında, TÜBİTAK bünyesinde, Bakanlığımızca koordineli olarak geliştirilen İlköğretim Kurumları İngilizce Dersi (2-8'inci sınıflar) Öğretim Programı Talim ve Terbiye Kurulunun 1 Şubat 2013 tarihli ve 6 sayılı Karar'ıyla kabul edilmiştir. Karar gereği söz konusu öğretim programı 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren 2'nci ve 5'inci sınıflardan başlamak üzere kademeli olarak ilköğretim, ilkokul ve ortaokul kurumlarında okutulacaktır.
Osmaniye Milletvekili Sayın Hasan Hüseyin Türkoğlu'nun (6/1153) ve (6/3655) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Osmaniye Valiliğince konuya ilişkin olarak Tehçi köyüne 2013 yılında 4 derslikli bir okulun yapımının planlandığı ve bu yöndeki çalışmaların devam ettiği, ilin deprem kuşağında olması sebebiyle bahse konu okulun Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından yıkım kararı olduğundan öğrencileri riske atmamak için devlet imkânlarıyla
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1195) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 10 Ocak 2103 tarihli Bakanlığımız MEBBİS norm işleme modülü verilerine göre Kahramanmaraş ilindeki resmî eğitim kurumlarında toplam 2.276 öğretmen ihtiyacı bulunmaktadır. Bütçe kanunlarının verdiği yetkinin yanında Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve Maliye Bakanlığınca kullanım izni verilen toplam öğretmen kadroları illerin öğretmen ihtiyaç oranları dikkate alınarak il millî eğitim müdürlüklerine dağıtılmakta, il millî eğitim müdürlükleri de kendi illerine ayrılan kontenjan ölçüsünde atama yapılacak alanlarla bu alanlara atanacakların istihdam edileceği eğitim kurumlarını belirlemektedir. Belirlenen bu eğitim kurumları atama döneminde sisteme yansıtılarak atanacak öğretmen adaylarının tercihine sunulmaktadır. Bu kapsamda, 2013 yılında Bakanlığımıza kullanım izni verilecek öğretmen kadrolarından ihtiyaç doğrultusunda kontenjanı belirlenecek illere alanlar bazında ilgili mevzuatına göre atamalar gerçekleştirilecektir.
Antalya Milletvekili Sayın Arif Bulut'un (6/1203) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 7 Mayıs 2013 tarihi itibarıyla Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında bilişim teknolojileri alanında 13.285 norma karşılık 13.189 öğretmen görev yapmaktadır. Bu alanda ülke genelinde norm fazlası öğretmen bulunmamaktadır. Okullarımızda görev yapan tüm öğretmenlerin sınıflara sağlanan donanım altyapısını, eğitsel e-İçerikleri ve BT'ye uyumlu hâle getirilen öğretmen kılavuz kitaplarını etkin biçimde kullanma becerilerini geliştirmelerine yönelik yüz yüze ve uzaktan eğitim aracılığıyla hizmet içi eğitim faaliyetleri planlanmış ve uygulanmaktadır.
Eğitimde FATİH Projesi'nin hizmet içi eğitim bileşeni kapsamında temel BT eğitimleri, eğitimde teknoloji kullanımı kursu, teknoloji ve liderlik forumu -bu, yöneticiler için- alan bazlı eğitimler ve Pardus temel eğitimi verilmektedir. 2011-2012 yıllarında toplam 1.150 eğitmen merkezî eğitmen eğitimlerine katılmıştır. Mahallindeki eğitimler bu eğitmenler tarafından yürütülmektedir. Etkileşimli tahta kurulumu yapılan okullarda görevli öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerinin büyük çoğunluğu tamamlanmıştır. Aynı zamanda, öğretmen ve öğrencilerimize rehberlik yapması amacıyla proje kapsamında donanım kurulumu yapılan okullar başta olmak üzere öncelikli olarak bilgisayar öğretmenlerinden seçilmiş bilişim teknolojileri rehber öğretmenliği görevlendirilmesi imkânlar dâhilinde yapılmaktadır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1212) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bütçe Kanunu'yla kullanım izni verilen kadrolar Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumların öğretmen ihtiyacına yönelik olarak öncelikle eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı atamalarında kullanıldığından diğer hizmet sınıflarında istenilen sayıda personel alımı yapılamamaktadır. Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumların eğitimöğretim hizmetleri sınıfı dışındaki diğer hizmet sınıflarındaki personel ihtiyacı ise 3713 sayılı Kanun gereği İçişleri Bakanlığı tarafından yönlendirilen şehit yakınlarından, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından korunan ve bakılan çocuklardan, özelleştirme uygulamaları gereği Devlet Personel Başkanlığınca 4046 sayılı Kanun ile 657 sayılı Kanun'un 4/C maddesi kapsamında yönlendirilen personel ve özürlü personel alımından karşılanmaya çalışılmakta olup; ayrıca, okul ve kurumların özellikle temizlik, güvenlik, bakım ve onarım ihtiyaçlarına yönelik hizmetler il millî eğitim müdürlüklerince İŞKUR'a kayıtlı işsizlerin alımıyla giderilmeye çalışılmaktadır. Ayrıca, illerin ödenek ihtiyaçları illerden gelen talepler doğrultusunda merkezî harcama birimlerimizce planlanarak karşılanmaktadır.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/1270) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: İlköğretim Okulları Haftalık Ders Çizelgesi'nde 6, 7 ve 8'inci sınıflarda haftada bir ders saati okutulan bilişim teknolojileri dersi, Talim ve Terbiye Kurulunun 25/06/2012 tarihli ve 69 sayılı Karar'ıyla 2012-2013 öğretim yılından itibaren 1 ve 5'inci sınıflardan başlamak üzere kademeli olarak uygulamaya konulan İlköğretim Kurumları (İlkokul ve Ortaokul) Haftalık Ders Çizelgesi'nin seçmeli fen bilimleri ve matematik ders grubunda yer alan bilişim teknolojileri ve yazılım dersini isteyen öğrenciler 5, 6, 7, ve 8'inci sınıflarda haftada iki ders saati seçebiliyorlardı.
8 Ocak 2013 tarihi itibarıyla Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında bilişim teknolojileri alanında 13.285 norma karşılık 13.218 öğretmen görev yapmaktadır. Bu alanda ülke genelinde norm fazlası öğretmen bulunmamaktadır. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan kadrolu öğretmenlerin geçici veya sözleşmeli statüye geçirilmeleri söz konusu değildir.
Talim ve Terbiye Kurulunun Öğretmenliğe Atanacakların Tespitine İlişkin Kararı'yla, ders kaldırılması ya da norm kadro esasları gereğince yapılacak düzenlemeler sonucu öğretmen fazlalığı oluşması hâlinde Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin 41'inci maddesine göre il içinde alanlarında ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına yer değişiklikleri yapılmaktadır.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/1294) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızın hayat boyu eğitimle ilgili yaptığı çalışmaları kısaca özetlemek gerekirse, e-Yaygın Otomasyon Sistemi'nde engel gruplarıyla ilgili verilerin toplanmasına 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren başlanmıştır. EUROSTAT kriterleri dâhilinde, dil ve konuşma güçlüğü, duygusal ve davranış bozukluğu, eğitilebilir hafif düzey zihinsel öğrenme düzeyi, görme yetersizliği, işitme yetersizliği, ortopedi, otistik, özel öğrenme güçlüğü olmak üzere 8 engel grubunda veri alınmaktadır. 8 Kasım 2012 tarihi itibarıyla 12.825'i erkek ve 9.522'si kadın olmak üzere toplamda 22.347 engelli vatandaşımız halk eğitimi merkezlerimizin açtığı kurs ve kurs dışı etkinliklerden yararlanmıştır. Türkiye genelinde her il için ayrı olmak üzere 25-64 yaş aralığındaki yetişkinlerin hayat boyu öğrenme faaliyetlerine katılma veya katılmama sebepleri demografik özelliklerine göre belirlenerek yetişkin öğrenme profili hazırlanmaktadır. Ayrıca, yetişkinlerin öğrenme ihtiyaçlarına yönelik bilgiler de bu kapsamda elde edilecektir. 2013-2014 yıllarında, aile birlikteliğinin güçlendirilmesine yönelik olarak 81 ilde 10 bin kişiye yetişkin eğitimi seminerleri verilmesi planlanmıştır. "Öğrenen 75 milyon" hedefine ulaşmak için tüm yaygın mesleki eğitim kurum yöneticilerinin yetişkin eğitiminin ilkeleri konusunda bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır.
Yaygın eğitim programlarını geliştirme çalışmaları kapsamında 1 Temmuz 2011 tarihinden itibaren mevcut 1.457 kurs programına ilaveten 494 kurs programı daha hazırlanarak yüzde 34'lük bir artışla yaygın eğitim alanında toplam 1.951 kurs programı sayısına ulaşılmıştır.
Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği katkısıyla Bakanlığımızca yürütülmekte olan 15 milyon avro bütçeli Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi'yle hayat boyu öğrenme stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması desteklenmektedir. Her tür öğrenmeye değer vermek üzere tasarlanmış bir sistem kapsamında istihdam fırsatlarının artırılması için bireylerin eğitime erişimlerini kolaylaştırmak, kurumsal bir çerçeve ve kapasite oluşturulmasını sağlamak projenin temel amaçlarıdır. Aralık 2011 tarihinden itibaren ilgili tüm sosyal ortakların, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, TESK, TİSK, TÜSİAD, TÜRK-İŞ, HAK-İŞ, EĞİTİM-BİR-SEN, TÜRK EĞİTİM-SEN, YÖK, İŞKUR, MYK ve diğer belediyelerin katkılarıyla bu çalışmalar devam etmektedir. Söz konusu projenin devamı niteliğinde "Türkiye'de hayat boyu öğrenmenin geliştirilmesi projesi-
Millî Eğitim Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Türkiye Belediyeler Birliği arasındaki 13 Aralık 2011 tarihli iş birliği protokolüne dayalı olarak Okullar Hayat Olsun Projesi uygulanmaya başlanmıştır. Projenin temel amacı, okulların velilerin, mahallelinin ve çevrenin hizmetine açılması, öğrenciler ve yetişkinler için birer hayat boyu öğrenme merkezi olmasının yanında eğlenme ve dinlenme aktivitelerine imkân veren yaşayan güvenli alanlar hâline dönüştürülmesidir. Bu projeyle, okul, bina ve eklentileriyle okul bahçelerinden yeterince yararlanılmasına, okul-aile ilişkisi ve ailelerin okula aidiyetlerinin güçlendirilmesine, halkın artan mesleki, sosyal ve kültürel hizmet talebinin karşılanmasına, hayat boyu öğrenmenin yaygınlaştırılmasına, ülke kaynaklarının etkin kullanılmasına, fiziki kapasitenin okul alanları ve bahçeleriyle sınırlı olduğu çoğu il ve ilçede hizmet üretme potansiyelinin ortaya çıkarılmasına, belediyelerin okul, bina ve bahçelerini okul saatleri dışında kullanarak hizmet üretmelerine, kamu birimleri arasında iş birliğine katkı sağlanmasına, belediye hizmetlerinin yaygınlaştırılmasına ve toplumun öğrenme imkânlarının genişletilmesine katkı sağlanacaktır. Okullar Hayat Olsun Projesi 75 il ve 637 ilçede protokol taraflarının yerel temsilcileri arasında protokoller imzalanarak hayata geçirilmiş olup çeşitli faaliyet ve eğitimler sürdürülmektedir.
Açık öğretim hizmetlerinin yaygınlaştırılması, hızlandırılması, vatandaşlarımızın erişimlerinin kolaylaştırılması, kaynakların verimli kullanılması, hizmetin daha etkin ve nitelikli bir şekilde sunulması amacıyla 28 Aralık 2012 tarihinde "Açık Öğretim Okullarının İş ve İşlemleri" konulu 2012/45 no.lu Genelge yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu genelge kapsamında açık öğretim ortaokulu ve açık öğretim lisesi kayıt kabul, veri girişi ve diğer iş ve işlemleri halk eğitimi merkezi İle mesleki eğitim merkezi müdürlükleri tarafından yürütülecektir. Mesleki açık öğretim lisesinin yüz yüze eğitimleri ilgili örgün eğitim kurumlarında yapılması nedeniyle kayıt-kabul, veri girişi ve diğer iş ve işlemler ise meslek liseleri ve imam-hatip liselerince yapılacaktır. Ayrıca, yüz yüze eğitim vermeye uygun halk eğitimi merkezi ve mesleki eğitim merkezi müdürlükleri de bu işlemleri yürütecektir.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/1295) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 1416 sayılı Kanun ve buna bağlı yönetmelik çerçevesinde Bakanlığımız adına resmî burslu statüde yurt dışına gönderilecek olan öğrenciler için 2013 yılında 200 milyon Türk lirası ödenek tahsis edilmiştir. Hâlen, yurt dışında 2.462 öğrenci öğrenim görmektedir. Ayrıca, yabancı hükûmetlerce Hükûmetimiz emrine verilen burslar kapsamında 2012-2013 eğitim öğretim yılı itibarıyla yurt dışında öğrenim gören öğrenci sayısı 197'dir. Söz konusu bu burslardan yararlananların giderleri ilgili ülkelerce karşılanmaktadır.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/1297) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum.
ÖZGÜR ÖZEL (Manisa) - Sayın Bakan Komisyonda da öyleydi, önce uyutur, sonra tekmeler!
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun değişik 122'nci maddesi gereğince, başarı belgesi, illerde görev yapan personele valiler, ilçelerde görev yapan personele ise kaymakamlar tarafından verilebilmektedir.
MUSA ÇAM (İzmir) - Özgür Bey'in bir iddiası var Sayın Bakanım.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Ayrıca, Tokat Valiliğince, konuya ilişkin olarak il genelindeki eğitim öğretim kurumlarında görev yapan 450 personele başarı belgesi verildiği belirtilmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1326) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Temel eğitim kurumlarının her türlü yapım, bakım ve onarımları 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu gereğince valiliklerin yetki ve sorumluluğunda hazırlanan Temel Eğitim Kurumları Yapım Programı çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Aynı kanunun 76'ncı maddesine göre, merkezî bütçeden Bakanlığımıza toplu olarak tahsis edilen yatırım ödenekleri illerin öncelikli ihtiyaçları esas alınarak il özel idare bütçelerine aktarılmakta ve 78'inci maddede belirtilen köy, kasaba ve şehir ilköğretim kurumlarının ve öğretmen lojmanlarının yapım, tadil, esaslı onarım, her türlü ilk tesis ve okul eşyası, ders aletleri, arsa ve arazi istimlakleri ile küçük onarımlar, okulların genel giderleri, yoksul öğrencilere parasız olarak verilecek okul kitapları ve ders levazımı bedeli, öğrencilerin yiyecek, giyecek noksanlarının telafisi, esaslı hastalıklarının tedavisi, pansiyonlu ilköğretim okullarının ve tamamlayıcı kursların ve sınıfların masrafları gibi her türlü giderler için harcanmaktadır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1391) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Hakkâri Valiliğince, konuya ilişkin olarak, tuvaletleri dışarıda olan okulların 1, 2 ve 3 derslikli TİP Proje'li okullar olduğu, uygulanan bu projelerde okul tuvaletlerinin derslik binası dışında olduğu ve altyapısının foseptik çukurundan ibaret olduğu, tuvaletlerin okul binaları içine alınmasının uygulanan projeye göre mümkün olmadığı belirtilmektedir. Şırnak Valiliğince, konuya ilişkin olarak, tuvaleti dışarıda bulunan 1 veya 2 derslikli okul binalarına merkezî ısıtma sistemi kurulamadığı için tuvaletlerin içeriye alınmasının çözüm olmayacağı, bu nedenle herhangi bir planlama düşünülmediği, ancak öğrenci sağlığı ve temizliği açısından hijyen kuralları için gerekli tedbirlerin alındığı belirtilmektedir. Ayrıca, illerimizde yeni yapılan okul projelerinde tuvalet ve lavabolar binaların içinde yer almaktadır. Mevcut eski binalarda tuvalet ve lavaboların bina içine alınması mümkün olanlarla ilgili çalışmalar yapılmaktadır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1552) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız şef kadrosunda bulunan Avni Zengin asaleten şube müdürü olarak atanmamış olup bu görevi geçici olarak yürütmektedir. Dolayısıyla, ilgili, yürütmekte olduğu bu görev için öngörülen herhangi bir maddi haktan yararlanmamaktadır. İlgilinin yürütmekte olduğu görev, Bakanlığımız personelinin aylıklarının tahakkuku işlemleridir. Tamamen teknik bilgi ve deneyim gerektiren bu görevin konunun ehli olan bir personel tarafından yürütülmesi gereği şüphesizdir. Bu gereklilikten hareketle, yaklaşık yirmi yıldır görevini başarıyla yürüten ilgilinin söz konusu geçici görevlendirme işlemi idarenin takdir yetkisi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/1597) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız kadroları öncelikli olarak eğitim öğretim hizmetleri sınıfında görev alacak öğretmenler için kullanılmakta olup ihtiyaç duyulduğu takdirde diğer kadrolar için duyuruya çıkılacaktır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1773) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Ağrı Valiliğince konuya ilişkin olarak 2012-2013 eğitim öğretim yılında 320 yerleşim biriminden 10.088 ilköğretim öğrencisinin 649 araçla 36 taşıma merkezli okula taşındığı, 2013-2014 eğitim öğretim yılı için planlaması yapılan 354 yerleşim biriminden 10.520 ilk ve ortaokul öğrencisinin 776 araçla fiziki olarak yeterli görülen 45 taşıma merkezli okula taşınması için gerekli iş ve işlemlerin yapıldığı, köy ilköğretim okulları lojmanlarının bütçeye konulan ödenekler dahilinde onarımlarının yapılmakta olduğu belirtilmektedir.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1775) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bütçe kanunuyla kullanım izni verilen kadrolar Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumların öğretmen ihtiyacına yönelik olarak öncelikli eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı atamalarında kullanıldığından diğer hizmet sınıflarında istenilen sayıda personel alımı yapılamamaktadır. Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumların eğitim öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki diğer hizmetler sınıflarındaki personel ihtiyacı ise 3713 sayılı Kanun gereği İçişleri Bakanlığı tarafından yönlendirilen şehit yakınlarından, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından korunan ve bakılan çocuklardan, özelleştirme uygulamaları gereği Devlet Personel Başkanlığınca 4046 sayılı Kanun'la 657 sayılı Kanun'un (4/C) maddesi kapsamında yönlendirilen personel ve özürlü personel alımından karşılanmaya çalışılmakta olup ayrıca okul ve kurumların özellikle temizlik, güvenlik, bakım ve onarım ihtiyaçlarına yönelik hizmetler il millî eğitim müdürlüklerince İŞKUR'a kayıtlı işsizlerin alımıyla giderilmeye çalışılmaktadır. Çeşitli kanunlar kapsamında illere yönlendirilen personelin atamaları 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'na göre değerlendirildiğinden personele ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına görevlendirme iş ve işlemleriyle ilgili işler valiliklerce gerçekleştirilmektedir.
MUSA ÇAM (İzmir) - Sayın Bakan, Özgür Bey'in bir iddiası var, diyor ki: "Önce Sayın Bakan uyutuyor, sonra tekmeletiyor!"
BAŞKAN - Sayın Bakan, devam ediniz lütfen.
ÖZGÜR ÖZEL (Manisa) - Millî Eğitim Komisyonu Başkanlığından tecrübemizdir, 7 maddede uyutur, ondan sonra tekmeletir!
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Onun için uyumayacaksın, uyumayacaksın.
ÖZGÜR ÖZEL (Manisa) - Ama Sayın Bakan, biraz daha yavaşlarsanız istop edeceksiniz!
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1844) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Meslek liselerinde öğrencilerin eğitime devamlılığını sağlamak maksadıyla öğrencilerin okula aidiyet duygusunu artırmak üzere sosyal faaliyetler, mesleki ve kültürel geziler ile aile ziyaretleri yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilgi eksikliklerini gidermek, yeteneklerini geliştirmek, derslerdeki başarılarını artırmak ve sınavlara daha iyi hazırlanmalarına yardımcı olmak üzere öğrencileri yetiştirme ve sınavlara hazırlama kursları düzenlenmektedir.
Antalya Milletvekili Sayın Gürkut Acar'ın (6/2057) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 28 Nisan 2012 tarihli Protokol'le 54 ilde 114 askerlik şubesi Bakanlığımıza devredilmiştir. Bakanlığımızca kullanılacak askerlik şubesi binaları öncelikli olarak derslik açığının kapatılmasına yönelik olarak okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim hayat boyu öğrenme, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri ihtiyaçları için değerlendirilmiş olup mümkün olmaması hâlinde kız ve erkek öğrenci pansiyonu veya millî eğitim müdürlüğü hizmet binası olarak kullanılması planlanmıştır. Alınan bilgilerde binalarda imam hatip orta okulu ya da lisesi yoktur.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/2284) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız MEBBİS norm işlemleri modülü verilerine göre ülke genelindeki beden eğitimi öğretmeni sayısı 26.924 olup ihtiyaç ise 6.142'dir.
İstanbul Milletvekili Sayın Celal Dinçer'in (6/2448) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızca, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında taşımalı eğitim uygulaması yapılmakta olup şehit ve gazi çocuklarına ilişkin bir düzenleme bulunmamaktadır.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2475) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 2011-2012 eğitim öğretim yılında taşımalı ortaöğretim uygulaması kapsamında ülke genelinde 71.291 kız, 88.513 erkek olmak üzere toplam 159.804 öğrenci taşınırken, 2012-2013 eğitim öğretim yılında 164.740 kız, 196.454 erkek olmak üzere toplam 361.194 ortaöğretim öğrencisi taşınmaktadır. 2013 mali yılı bütçesinde taşımalı ortaöğretim taşıma ve yemek giderleri için 432 milyon 550 bin Türk lirası, taşımalı ilköğretim taşıma giderleri için 600 milyon Türk lirası, yemek giderleri için 250 milyon Türk lirası, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin taşıma giderleri içinse 85 milyon Türk lirası ödenek tahsis edilmiş olup il, ilçe millî eğitim müdürlüklerinin aylar bazındaki ödenek talepleri doğrultusunda ilgili hesaplarına aktarılmaktadır.
2012-2013 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde taşımalı ilköğretim kapsamında 17 bin 171, taşımalı ortaöğretim kapsamında 8.045, özel eğitim öğrencilerinin taşınması uygulanması kapsamındaysa 448 öğrenci taşınmaktadır.
Ankara Milletvekili Sayın Özcan Yeniçeri'nin (6/2484) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki illerde görev yapan öğretmenlerden 2012 yılında terör örgütü tarafında 14'ü kadrolu, 1'i ücretli olmak üzere 15 kişi kaçırılmış ve daha sonra da serbest bırakılmıştır.
ALİ UZUNIRMAK (Aydın) - Sayın Bakan, yalnız 2012 mi yoksa 2002-2012 mi?
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - 2012 yılında. Soru 2012 için, 2012 yılında.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/2492) ve Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2498) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Adana ili ve ilçelerinde Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında sınıf öğretmenliği alanı normu 6.080 olmasına karşın, bu alanda 6.090 öğretmen görev yapmaktadır. Bu verilere göre, sınıf öğretmenliği alanında 10 öğretmen fazlalığı bulunmaktadır. Diğer alanlar bazında, toplam öğretmen normu 18.040, görevde bulunan öğretmen sayısıysa 14.346'dır. Ayrıca, sözleşmeli pozisyonda 1 öğretmen görev yapmaktadır. Öğretmen ihtiyacı bulunan eğitim kurumlarına atamalar Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne göre yapılmaktadır. Bu eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı öncelikle kadrolu öğretmenlerle karşılanmakta, kadrolu öğretmen atamasıyla karşılanamadığı durumlarda ise eğitim öğretimin aksatılmadan sürdürülmesi amacıyla Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 7 Temmuz 2009 tarihli ve 80 sayılı Kararı'na göre öğretmen olma şartlarını taşıyan ve ataması yapılmamış olanlara öncelik verilmek suretiyle valiliklerce ilgili mevzuat çerçevesinde ücretli öğretmen görevlendirilmesi yapılmaktadır. Bütçe kanunlarının verdiği yetkinin yanında Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve Maliye Bakanlığınca kullanım izni verilen toplam öğretmen kadroları illerin öğretmen ihtiyaç oranları dikkate alınarak il millî eğitim müdürlüklerine dağıtılmakta, il millî eğitim müdürlükleri de, kendi illerine ayrılan kontenjan ölçüsünde atama yapılacak alanlarla, bu alanlara atanacakların istihdam edileceği eğitim kurumlarını belirlemektedir. Belirlenen bu eğitim kurumları atama döneminde sisteme yansıtılarak atanacak öğretmen adaylarının tercihine sunulmaktadır.
Bakanlığımıza bağlı mesleki ve teknik eğitim kurumlarına öğretmen atamaları mesleki veya teknik öğretmen ayrımı yapılmaksızın alanlar itibarıyla gerçekleştirildiğinden Bakanlığımız kayıtlarında öğrenimleri itibarıyla teknik öğretmen unvanını kazanan ve öğretmenliğe atama bekleyen adaylara ilişkin sayısal bir bilgi bulunmamaktadır.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2658) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Talim ve Terbiye Kurulunun 25/06/2012 tarihli ve 69 sayılı Kararı'yla kabul edilen İlköğretim Kurumları, İlkokulve Ortaokul Haftalık Ders Çizelgesi 2012-2013 öğretim yılından itibaren 1 ve 5'inci sınıflardan başlamak üzere kademeli olarak uygulamaya konulmuştur. Diğer sınıflarda ise -2, 3, 4, 6, 7 ve 8'inci sınıflar- 2010/75 sayılı Karar'la kabul edilen İlköğretim Okulları Haftalık Ders Çizelgesi uygulanmaktadır. Buna göre 2012-2013 eğitim öğretim yılında 5'inci sınıflar hariç tüm sınıflarda -1, 2, 3, 4, 6, 7 ve 8'inci sınıflarda- haftanın beş günü altı ders saati, 5'inci sınıfta ise yedi ders saati ders yapılmaktadır. Ancak Çizelgenin 1'inci sınıfında, 4, 2 ve 3'üncü sınıflarda ise iki ders saati serbest etkinlikler uygulaması yer almaktadır. Serbest etkinlikleri uygulama velinin isteği doğrultusunda okul yönetiminin kararına bağlı olup zorunlu değildir. Bu nedenle 1'inci sınıflarda serbest etkinlik uygulamasını yapmayan okullarda beş ders saati ders yapılmaktadır.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/2669) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızca yüzde 657 sayılı Kanun'un 53'üncü maddesiyle 22 Ağustos 2011 tarihli ve 2011/2192 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı'yla yürürlüğe konulan Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Yapılacak Merkezi Sınav ve Kura Usulü Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde 2013 yılı içerisinde engelli öğretmen ataması yapılacaktır. Bu kapsamda Bakanlığımız ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının temsilcilerinin de yer aldığı bir komisyon oluşturulmuştur. Söz konusu komisyonca özürlü memur seçme sınavına giren engellilerin Bakanlığımız kadrolarına öğretmen olarak atanmalarında aranacak genel ilgili mevzuatında belirtilen genel ve özel şartların yanı sıra engel durumları, öğretmenlerin görevleri sırasında yerine getirmeleri gereken fiziksel aktiviteler ve öğretmenlik mesleğinin kendi içinde alanlara, branşlara ayrılmış olması da dikkate alınarak engellerine göre hangi alanlarda istihdam edilebileceklerini belirlenmesine yönelik çalışmalar hâlen devam etmektedir. Söz konusu çalışmalar sonuçlandığında kamuoyuna duyurulacaktır. Sanıyorum önümüzdeki hafta içinde bu çalışmamızı tamamlamış olacağız.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/2670) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 25/06/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu'nun 11 Nisan 2012 tarihli ve 28261 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 4/4/2012 tarihli ve 6289 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 18'inci maddesiyle değişik 28'inci maddesinde: "Toplu sözleşme; kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarını düzenleyen mevcut mevzuat hükümleri dikkate alınarak kamu görevlilerine uygulanacak katsayı ve göstergeler, aylık ve ücretler, her türlü zam ve tazminatlar, ek ödeme, toplu sözleşme ikramiyesi, fazla çalışma ücreti, harcırah, ikramiye, doğum, ölüm ve aile yardımı ödenekleri, cenaze giderleri, yiyecek ve giyecek yardımları ve diğer mali ve sosyal hakları kapsar. Toplu sözleşme ikramiyesi hariç olmak üzere toplu sözleşme hükümlerinin uygulanmasında sendika üyesi olan ve sendika üyesi olmayan kamu görevlileri arasında ayrım yapılamaz. Toplu sözleşme hükümleri, sözleşmenin yapıldığı tarihi takip eden iki mali yıl için geçerlidir." hükümlerine yer verilmiştir. Bu kapsamda aralarında Bakanlığımız personelinin de bulunduğu tüm devlet memurlarının aylık ve diğer özlük haklarına ilişkin düzenlemeleri bu hüküm çerçevesinde toplu sözleşme sürecinde değerlendirilmek durumundadır.
Ankara Milletvekili Sayın Özcan Yeniçeri'nin (6/2908) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum. Ankara Valiliğince konuya ilişkin olarak il genelinde engelli öğrencilere eğitim veren özel eğitim okullarının toplam öğrenci kapasitesinin 5.465 olduğu, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin -destek eğitim- genel kontenjanlarının ise 5.906 olduğu, il genelinde özel eğitim gören engelli çocuk sayısının 16.587 olduğu, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde -yani destek eğitimde- eğitim gören engelli birey sayısının ise 21.922 olduğu belirtilmektedir.
Ankara Milletvekili Sayın Özcan Yeniçeri'nin 6/3009 esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız Rehberlik ve Denetim Başkanlığına intikal eden bilgiler çerçevesinde, 2007-2013 yılları arasında öğrencilerine şiddet uygulayan okul idarecileri ve öğretmenler hakkında millî eğitim denetçilerince düzenlenmiş 11 adet soruşturma, 1 adet ön inceleme raporu bulunmaktadır. Düzenlenen raporlar neticesinde 11 kişi hakkında disiplin, 3 kişi hakkında da idari yönden teklif getirilmiştir.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün 6/3056 esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 222 sayılı Temel Eğitim Kanunu gereği ilköğretim okullarının, 5302 sayılı Kanun'un 6'ncı maddesi gereğince de her türden okul binalarının bakım onarım işleri valiliklerin yetki ve sorumluluğundadır. Bakanlığımızca merkezden valiliklere gönderilen deprem güçlendirme ödenekleriyle 2007 yılı Deprem Yönetmeliği'ne uygun olmayan binaların deprem tahkikleri ve güçlendirmeleri yapılmaktadır. 2004 yılında 6 milyon 821 bin, 2005 yılında 80 milyon, 2006 yılında 33 milyon, 2007 yılında 45 milyon, 2008 yılında 40 milyon, 2009 yılında 71 milyon, 2010 yılında 53 milyon, 2011 yılında 51 milyon, 2012 yılında 53 milyon 600 bin ve 2013 yılı ilk yarısında 20 milyon Türk lirası ödenek valiliklerin emrine gönderilmiştir. Ayrıca, Bakanlığımızla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı arasında yapılan Eylül 2012 tarihli protokolle can ve mal güvenliği bakımından tehlike arz ettiği teknik bir rapora dayanılarak resmî makamlarca belirlenen yıkım kararı alınmış ama yıkılmamış kamu binalarının yıkım çalışmalarına ivedilikle başlanabilmesi için Bakanlığımız ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı arasında koordineli olarak çalışmalar devam etmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/3182) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarına yükseköğretim kurumlarının hangi bölüm veya ana bilim dallarından mezun olanların öğretmen olarak atanabileceği Talim ve Terbiye Kurulunun 7/7/2009 tarihli ve 80 sayılı kararı eki çizelgede belirlenmiştir.
Söz konusu karar eki çizelgeye göre rehber öğretmenliğine
1) Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü ana bilim dalı,
2) Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü ana bilim dalı,
3) Psikoloji bölümü
Bakanlık ve Yükseköğretim Kurulu iş birliğiyle açılan, açılacak olan Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon Programı Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası Programı'nı başarıyla tamamlayanlar, bunların mezunları başvuruda bulunabilmekte olup, felsefe grubu mezunları ise rehber öğretmenliği için başvuruda bulunamamaktadır. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı ise her yıl bütçe imkânları ölçüsünde Bakanlığımıza tahsis edilen ve kullanım izni verilen kadro sınırlarında karşılanabilmekte. 2013 yılında da ihtiyaç duyulan alanlara Bakanlığımıza tahsis edilen kadro ve ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde öğretmen atamaları yapılacaktır.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/3190) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 10 Nisan 2013 tarihi itibarıyla Bakanlığımız taşra teşkilatından merkez teşkilatında çeşitli unvanlarda toplam 142 personel görevlendirilmiş olup, 2012 yılında Bakanlığımız merkez teşkilatında görevlendirilen 201 personelin görevlendirilmeleri sona erdirilmiştir.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/3191) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızca yaygın eğitim faaliyetleri kapsamında çıraklık eğitimi ve çeşitli tür ve sürelerde 5 Nisan 2013 tarihi itibarıyla 1.951 adet kurs programı uygulanmış olup Bakanlığımızca örgün eğitimin yanında yaygın eğitim olarak da ihtiyaç duyan tüm bireylere ücretsiz eğitim verilmektedir. Uygulanan kurs programları içinde İŞKUR Genel Müdürlüğü ile iş birliği içinde yürütülen istihdam garantili kurslar da yer almaktadır. Program çalışmaları ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli güncellenmekte ve artırılmaktadır. Ayrıca, çıraklık eğitim sistemi içinde de lise ve meslek yüksekokulu mezunları için program süresi yarıya düşürülerek eğitimler uygulanmaktadır.
Tokat Milletvekili Sayın Reşat Doğru'nun (6/3192) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızca halk eğitim merkezleri ve mesleki eğitim merkezlerinde pazarlama ve perakende alanı altında satış elemanlığı dalı mevcut olup bu dalda eğitimler verilmektedir. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği'nin 53'üncü maddesinde "Yapılan eğitime destek vermek amacıyla merkezlerce millî kültür değerlerimizi sevdirmek, yaşatmak, yaygınlaştırmak, yeni nesillere aktarımını sağlamak, kursiyerleri zararlı alışkanlıklardan korumak, katılımcılığa özendirmek, kursiyerlerde öz güven ve sorumluluk duygusunu geliştirmek, yeni ilgi alanları ve beceriler oluşturmak, yeteneklerini sergileme imkânı vermek amacıyla merkezlerce yarışma, konser, panel, sergi, sempozyum, fuar, festival, sportif ve benzeri sosyal etkinlikler düzenlenebilir." denilmekte olup bu kapsamda yapılan faaliyetler fuar ve festivallerde sergilenmektedir.
Bursa Milletvekili Sayın İsmet Büyükataman'ın (6/3248) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı bütçe kanunlarının verdiği yetki yanında Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve kullanım izni verilen kadro sayılarına göre öncelikle kadrolu öğretmenlerle karşılanmaktadır.
Adana Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/3371) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızın yatırım bütçesi 1998 yılında 373 milyon 362 bin Türk lirası, 1999 yılında 408 milyon 340 bin Türk lirası, 2000 yılında 666 milyon 782 bin Türk lirası, 2013 yılında 3 milyar 955 milyon Türk lirasıdır. Bu veriler ışığında Bakanlığımız 2013 yılı bütçesi yatırım ödeneği?
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Bakan, süremizin sonuna geldik, size?
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Otuz saniye verirseniz Sayın Başkan, şunu toparlayayım.
BAŞKAN - Tabii, buyurunuz efendim.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - ?1998 yılına göre yüzde 959, 1999 yılına göre yüzde 868, 2000 yılı bütçesi yatırım ödeneğine göre ise yüzde 493 oranında artmıştır.
Merkezî bütçenin yanı sıra eğitimin fiziki altyapısının daha da iyileştirilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarının imkânları ve hayırsever vatandaşlarımızın katkılarıyla birlikte 2002-2013 yılları arasında 188.454 adet derslik yapılarak eğitimin hizmetlerine sunulmuştur.
Bu vesileyle eğitime destek veren hayırsever kişi ve kuruluşlara teşekkür ediyorum.
Çok teşekkür ederim. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Sayın Bakan, Sayın Acar'ın bir sorusu var galiba, bir onu sorar da siz de lütfeder cevaplarsanız.
Sayın Acar, buyurunuz.
GÜRKUT ACAR (Antalya) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sayın Bakan, Taksim Gezi Parkı'ndaki olaylar bütün Türkiye'ye yayıldı. Türkiye yanıyor. Can kayıpları, yüzlerce yaralı vatandaş var. Bunun sorumlusu kim? AKP ve Başbakan değil midir? Recep Tayyip Erdoğan değil midir? "Yüzde 50'yi zor tutuyorum." diye vatandaşları tahrik ve tehdit eden Sayın Başbakanın tutumu hakkında ne diyorsunuz? Hâlâ "2 ağaç" deniliyor. Bu tepkinin altında Başbakanın yangına körükle gitmesi vardır. Bunun altında Türkiye Cumhuriyeti'ne yönelik tasfiye hareketi vardır.
İktidara geldiğinizden bu yana Türkiye'nin tüm kurumlarını altüst ettiniz. Bütün kamu kurumlarını, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurumlarını ters yüz ettiniz. Bütün kurumlardan ve müfredattan Türkiye'yi, Türkiye Cumhuriyeti'ni, Atatürk'ü, TC'yi silmeye çalışıyorsunuz Sayın Bakan. Tasfiye memuru gibi Türkiye Cumhuriyeti'nin temel direklerini tasfiye etmeye çalışıyorsunuz. Türkiye'de millî bayramları yasaklı hâle getirdiniz. Türkiye millî bayramları kutlamak isteyen vatandaşlara para cezası verilen bir ülke hâline getirildi.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Acar.
Sayın Bakan, buyurunuz.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Sayın Gürkut, siz zaten bütün soruların cevaplarını biliyorsunuz, kendi sorunuzu sorarken de söylüyorsunuz. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Bana soru sormadınız, ama ben bu vesileyle şunu özellikle vurgulamak istiyorum. Özellikle ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin sokak gösterilerine katılmamaları konusunda öğretmenlerimizi, okul yöneticilerimizi, anne ve babaları uyarmak istiyorum. Sanıyorum, bütün grup sözcülerinin sabahtan beri burada yaptıkları konuşmalarda vurguladıkları, Sayın Cumhurbaşkanının vurguladığı, Sayın Başbakanın vurguladığı, sayın genel başkanların hep birlikte vurguladıkları gibi, şiddet içermeyen toplantı, yürüyüş ve gösteriler şüphesiz demokrasinin bir gereğidir ancak çocuklarımızı, özellikle küçük çocuklarımızı bu olayların, barışçı bile olsa sokak gösterilerinin dışında tutmakta -hele böyle bir ortamda- dışında tutmak için özen göstermekte birlikte olmalıyız. Sanıyorum hiçbir sayın milletvekilimiz, hiçbir siyasi lider ilkokul öğrencilerinin, ortaokul öğrencilerinin, lise öğrencilerinin bu gösterilere karıştırılmasını hatta yönlendirilmesini onaylamayacaktır. Ben de Millî Eğitim Bakanı olarak çocuklarımızı şiddet içermeyen türden bile olsa bu karışık gösterilerden, sokak hareketlerinden uzak tutmak için yardımlarınızı rica ediyorum. Siz siyasetçilerden, bütün siyasi partilerimizden, bütün gruplarımızdan, bütün sorumlu arkadaşlarımızdan çocuklarımızın korunması için destek rica ediyorum.
Çok teşekkür ederim, sağ olun.(AK PARTİ sıralarından alkışlar)