| Konu: | BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ VE DEVLET MEMURLARI KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 130 |
| Tarih: | 04.07.2013 |
KAZIM KURT (Eskişehir) - Sayın Başkanım, sayın milletvekilleri; 478 sıra sayılı Kanun Teklifi üzerine, 8'inci maddenin (e) bendi üzerine vermiş olduğumuz önerge için söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Öncelikle, alışık olduğunuz üzere, temel kanun-torba kanun çelişkisini bir kez daha vurgulamak istiyorum. İç Tüzük'ün 91'inci maddesi neyin temel kanun olarak görüşülmesi gerektiğini çok açık ve net biçimde yazdığı hâlde bu torba kanunların temel kanun olarak görüşülmesi hem İç Tüzük'e aykırı hem Türkiye Büyük Millet Meclisi üyelerinin denetim imkânını elinden aldığı için hukuka aykırı bir uygulama.
Şimdi görüşmekte olduğumuz kanun teklifi ile Türkiye'de çok ciddi sayıda bir kanunu değiştiren bir hüküm koymak üzereyiz. 657 sayılı Kanun bunlardan birisi ve 657 sayılı Kanun kendi başına bile kanun olmaktan çıkmış; 200 küsur madde, 40 küsur ek madde, 40 küsur geçici madde, 40 küsur ek geçici madde, bu hâle gelmiş bir kanun ve şimdi buna yeni yeni ekler yapmak suretiyle gerçekten garipsenecek bir hukuk yaratmak üzereyiz. Hele, bu, 8/e fıkrasında koymaya çalıştığımız madde Türkiye'de Avrupa Birliğiyle uyum süreci içerisinde yaşamak üzere sözleştiğimiz, pek çok protokol imzaladığımız ortamda, yabancı dilin önemini üstüne basa basa vurgulamak gerekirken "Yabancı dili eh, biraz az bilse de zarar etmez." mantığıyla yeni bir uygulama getirmeye çalışıyoruz ki bu, gerçekten kabul edilmesi mümkün olmayan bir uygulamadır.
Türkiye'de 657 sayılı Yasa'da yapılması gereken değişiklikleri tam anlamıyla ve geniş boyutlu bir biçimde ele almak durumundayız. Eğer bunu sağlamazsak çalışma yaşamı içerisinde kaç çeşit çalışan statüsü olduğunu hiçbirimiz bilemiyoruz. Ve bu arkadaşlarımız Sayın Başbakanın açıklamalarından sonra bizden farklı bir haber bekliyor. Kim, hangi konuda kadro alacak, hangi konuda iş güvencesi elde edecek, hangi çalışan kadroya geçirilecek; bu konuda çok net bir açıklama, çok net bir uygulama bu Meclisten beklenmektedir ama maalesef gerçekleştirilememektedir.
Bir üsteki fıkrada koymaya çalıştığınız tazminatlarla ilgili, yine, çalışan ve idareci konumdaki memurların çok büyük beklentileri vardı, bu karşılanmadı. Türkiye'de pek çok kurumda uzman, uzman yardımcılığı, denetçi, denetçi yardımcılığı gibi yeni statüler oluşturulduğu hâlde, mevcut çalışanlarla ilgili ek tazminatlar ve ek ödemeler konusunda olumlu adım atılmamıştır, bu da insanlarımızın beklentilerini karşılamamıştır.
Belediyelerdeki belediye başkan yardımcıları, üniversitelerdeki genel sekreterler, genel sekreter yardımcıları, daire başkanları ciddi anlamda bu konuda beklenti içindeyken bu kanunda da bir karşılık bulamamanın sıkıntısını yaşayacaktır ve bunun hesabını da sizden soracaktır.
Türkiye gerçek anlamıyla bir personel rejimini, çalışan ve çalışanlarla ilgili bir düzenlemeyi ILO standartlarında gerçekleştirmek durumundadır. Bundan kaçarak kanuna ek madde, ek geçici madde, geçici madde eklemek suretiyle bu çözümü gerçekleştirme şansımız asla olamaz. Türkiye'nin getirmesi gereken, hukukun üstünlüğüne inanan ve idare mahkemelerinin, anayasa mahkemelerinin iptal ettiği yasaları yeniden, yeniden yasa hâlinde Meclisten geçirmek değil, doğru, düzgün ve herkesin kabul edebileceği bir yasa yapmaktır. Bunu da bir an önce gerçekleştirmek hepimizin görevidir.
Önergemize desteklerinizi bekliyor, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)